Documents de la memòria 2024

Documents de la memòria 2024

La memòria d’activitat de CCOO de Catalunya té per objectiu donar a conèixer, de manera resumida, l’activitat sindical que han dut a terme milers de dones i homes a les empreses i en l’àmbit general durant l’any. També és la demostració del compromís de la nostra organització amb la transparència i la rendició de comptes davant de la nostra afiliació, de les administracions públiques i de la societat.

A continuació podeu consultar els documents relacionats a la memòria 2024 en format digital, separats per temes.

Salut laboral

Documents i guies

CCOO feminista

Mobilitzacions

Altres mobilitzacions

Mobilitzacions en defensa de la salut

Mobilitzacions en contra de les violacions dels drets humans, contra l’extrema dreta i per la pau al món

PALESTINA
FRANÇA

Mobilitzacions per la reducció de la jornada laboral 37,5 hores

Mobilitzacions per l’habitatge

Mobilitzacions per la DANA

Campanyes

Campanyes solidàries

  • La campanya de recollida de joguines “Cap nen i nena sense joguina” s’inicia el mes de novembre i finalitza la nit de Reis. Aquest 2024, de la mateixa manera que al 2023, vam treballar la campanya de les joguines en col·laboració amb la Cadena SER. Vam portar més d’un miler de joguines recollides als punts habilitats per l’emissora de ràdio. En aquesta campanya, hi van participar les unions territorials de Tarragona i de les comarques gironines així com les comarques de les diferents unions territorials de Barcelona. És especialment significativa la participació de les federacions, ja que vinculen la campanya amb les seccions sindicals i, especialment, incideixen en aquelles empreses que produeixin joguines i jocs. Després, i en coordinació amb organitzacions socials i solidàries com ara Càritas i Creu Roja, es fa la distribució als infants de famílies vulnerables o en risc d’exclusió social o pobresa.

CCOO, sindicat sociopolític

CONSELL DEL DIÀLEG SOCIAL DE CATALUNYA:

PACTE NACIONAL PER A LA INDÚSTRIA (PNI)

CONSELL DE RELACIONS LABORALS

El Consell de Relacions Laborals (CRL), durant el 2024, ha celebrat 217 sessions de Treball i cal destacar un objectiu transversal de totes les comissions d’un Pla de suport a la negociació col·lectiva, amb 11 actuacions assolides  i 4 en curs, entre d’altres la guia ‘’Crides a la negociació col·lectiva per part de la normativa laboral’’. 

A la Comissió de Convenis Col·lectius s’ha portat a terme: la promoció de l’ús del català a les relacions laborals a Catalunya amb un espai a la web del CRL i s’han traduït 4 convenis durant el 2024 i ja s’han identificat d’altres pel 2025; s’han emès 102 dictàmens sobre conveni d’aplicació, que és la xifra més alta dels darrers 6 anys; i s’ha realitzat el 3er Cicle Formatiu en Negociació Col·lectiva, de 5 sessions cadascú.

A la Comissió de Seguretat i Salut Laboral s’ha impulsat l’Estratègia catalana de seguretat i salut laboral 2021-2026 amb diverses reunions del grup tècnic creat per a aquest motiu, s’ha celebrat una jornada de sobre la Coordinació d’activitats empresarials el 19 de novembre amb més de 500 assistents de manera presencial i telemàtica i 1.400 visualitzacions, s’ha consensuat el “manifest del CRL sobre la Cultura Preventiva” i s’ha col·laborat en els grups de treball per a l’elaboració del document de l’ICSSL “Factors que dificulten o faciliten l’avaluació de riscos laborals psicosocials” del Departament de Salut.

A la Comissió de Seguiment de la Contractació Laboral s’ha analitzat l’evolució de la contractació registrada al llarg de l’any i, s’està elaborant 2 documents sobre els contractes formatius i els fixos discontinus.

A la Comissió d’Igualtat i del Temps de Treball: s’ha portat a terme el seguiment del registre dels plans d’igualtat i s’ha elaborat una guia de Recomanacions per a la negociació col·lectiva dels plans d’Igualtat que es va presentar el 17 d’abril  en una jornada que ha registrat  3.102 visites i el vídeo té gairebé 916 visualitzacions al web del CRL. A més, el document s’ha descarregat 360 vegades.

A la Comissió de la Inspecció de Treball, on proposem i fem seguiment dels objectius de la Inspecció de treball a Catalunya, hi ha una coincidència de temes de prioritat sindical com els Plans d’Igualtat, mesures LGBTI, salut mental a la feina o la integració de sistemes d’IA a les empreses. 

A la Comissió de Responsabilitat Social s’ha fet una tasca de difusió i formació de les eines que elabora aquesta Comissió; S’ha fet una actualització de les Recomanacions a la negociació col·lectiva en matèria de responsabilitat social i sostenibilitat, pendent de publicació.

El Grup Tècnic de Joves i Treball ha fet una amplia difusió del document: Què necessito saber del món laboral? Drets i deures a la feina. I s’ha acordat el contingut de 3 videos a disposició de la comunitat educativa pel 2025.

CONSELL DE TREBALL ECONÒMIC I SOCIAL DE CATALUNYA (CTESC)

Durant el 2024, des del CTESC s’ha elaborat un total de 17 dictàmens dels quals en podem destacar:

  • el relatiu a l’Avantprojecte de llei dels instruments de provisió del sistema Públic de Serveis Socials
  • l’Avantprojecte de llei per a l’eradicació de l’amiant a Catalunya
  • el Projecte de decret de la Comissió Nacional per a una intervenció coordinada contra les violències masclistes
  • el Projecte de Decret pel qual s’aprova el Pla nacional de joventut de Catalunya 2030

Participació en els treballs d’elaboració de la memòria socioeconòmica anual 2023. 

Quant als informes, aquest 2024 s’han publicat tres informes relatius a: la situació anual del treball autònom, a la situació del sector de la Salut a Catalunya i finalment un informe que aborda com afecta la subocupació a la joventut, presentat per CCOO. 

Finalment, destaquem la nostra participació a la jornada sobre diàleg social en l’àmbit local.

SERVEI D’OCUPACIÓ DE CATALUNYA (SOC) 

El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) és l’organisme públic de la Generalitat que té assignades les competències en matèria d’ocupació. Com a CCOO participem del Consell de Direcció del SOC on aquest 2024 hem impulsat i fet el seguiment de:

  • Pla d’acció per a persones en situació d’atur majors de 45 anys.
  • L’Estratègia d’Ocupació Juvenil de Qualitat 2022-2027 (ECOQ)
  • Pla de Desenvolupament de Polítiques d’Ocupació de Catalunya (PDPO)
  • Estratègia d’Ocupació Juvenil de Qualitat 2022-2027
  • L’acord  del ple del CDSOC de creació dels consells territorials com a òrgans de participació del SOC es va materialitzar en la creació de tots els consells i subconsells territorials.
  • Pla de transformació del SOC, aprofundint en la digitalització del mateix i en la garantia de serveis als usuaris.
  • Acord pel desplegament de la concertació territorial per tal de concertar les PAO des del territori. Aquest debat intens s’ha materialitzat en l’ordre de bases que regula aquest desplegament i la publicació de la convocatòria de reconeixement de les estratègies territorials.
  • Convocatòria de plenaris conjuntament amb la Secretaria de Noves realitats, territori i migracions per divulgar a la interna els avenços en el desplegament de la concertació territorial.
  • Participació a 48 reunions de les 8 comissions tècniques de treball del CDSOC per impulsar, entre d’altres,  l’actualització del model de perfilat de les persones demandants d’ocupació i per aportar la perspectiva de gènere i sectorial  per tal d’adaptar les polítiques actives d’ocupació a les necessitats reals de les persones treballadores i el teixit productiu.
  • Durant el 2024 també hem impulsat l’avaluació de l’impacte de la nova cartera del serveis garantits en l’orientació, prospecció, intermediació pública i de qualitat amb l’objectiu d’enfortir la inserció al mercat de treball.  

Sistema de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya

Com a marc integrat de la formació professional i dels serveis que li són inherents el sistema de Formació i Qualificacions Professionals de Catalunya és on incidim en l’oferta de formació i de serveis per adequar-les a les necessitats existents.

Al gener es va aprovar l’informe de Prospectiva per al 2023-2026 que pretén que l’oferta formativa del conjunt de la Formació Professional (Cicles Formatius, ocupacional i continuada) es faci d’acord a les necessitats detectades en el mercat en col·laboració amb les empreses que hi han participat. 

Al mes de març van aprovar-se els Criteris Generals dels Serveis Bàsics i el Pla d’actuacions dels Centres de Formació Professional Integrats.

Aquest curs s’ha implementat definitivament la nova FP modular, integradora i acumulativa que pretén que les persones puguin anar construint el seu propi itinerari formatiu en funció de les seves circumstàncies personals en cada moment vital.

També s’ha posat en marxa el procediment massiu d’acreditació de competències professionals, que ha de facilitar aquests processos d’acreditació en col·lectius nombrosos i amb unes circumstàncies i característiques similars.

El setembre del 2024 han començat a caminar els nous Centres Integrats de Formació Professional. Són centres que aglutinen tota l’FP, tan inicial o educativa com la del món del treball, ja sigui continuada o ocupacional. Pretenen ser un pol d’atracció sectorial i/o territorial especialitzats en una o diverses famílies professionals i oferir a banda de la formació esmentada també el servei d’orientació, prospecció i acreditació de competències. Els CFPI tenen un òrgan de governança format per l’administració, professorat del centre i un representant de cadascun dels agents socials més representatius. D’aquesta manera, com a sindicat més representatiu, hem hagut de nomenar a 39 representants de la nostra organització sindical.

Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

La formació contínua per a persones treballadores ocupades té per objectiu oferir una formació que atengui les necessitats d’adaptació als canvis en el sistema productiu, les possibilitats de promoció professional i desenvolupament personal i contribuir a la vegada a la millora de la productivitat.

L’oferta formativa atén a les necessitats no cobertes per la formació programada per les empreses i es desenvolupa de manera complementària a aquesta mitjançant programes de formació que incloguin accions formatives que responguin a necessitats de caràcter tant sectorial com transversal, així com les específiques de les persones treballadores del règim d’autònoms i de l’economia social.

El 2024 es pretén arribar a 125.000 persones formades amb els programes de formació no formal de caràcter transversal i sectorial i amb el Projecta’t.

El Consorci també fa una tasca molt important amb els grups d’actualització permanent del catàleg de qualificacions professionals (GAP) en els que participem a nivell sectorial amb representants de les diferents federacions.

RENDA GARANTIDA DE CIUTADANIA I INGRÉS MÍNIM VITAL

Garantir i facilitar el dret d’accés a les rendes mínimes de protecció social ( RGC i IMV) per cobrir les necessitats bàsiques de les persones en situació de vulnerabilitat ha estat, és, i serà sempre una prioritat per a la nostra organització.

L’any 2024, ha estat un any complicat per assolir els objectius marcats que comportaven una urgència en la modificació de llei de la renda garantida de ciutadania de Catalunya per la seva ineficàcia i ineficiència. El temps que comporta unes eleccions autonòmiques i el canvi de govern han estat unes de les raons. L’esclat de la mala gestió i un sistema caduc ha portat a que milers de persones siguin víctimes d’uns pagaments indeguts. En aquest sentit CCOO de Catalunya hem exigit una resposta política per reparar els danys i l’angoixa que ha patit les persones receptores.

Celebrem l’assumpció per part de la Generalitat de Catalunya de la gestió de la prestació del ingrés mínim vital (IMV). D’aquesta manera, el Departament de Drets Socials i Inclusió assumirà la gestió d’aquesta prestació simultàniament amb la gestió de la renda garantida de ciutadania de Catalunya (RGC). Tot i que considerem que creix la necessitat més que mai d’accelerar una reforma de la llei de la RGC per integrar i coordinar de manera més diligent i eficient les dues prestacions socials i combatre la vulnerabilitat social i la pobresa.

PENSIONS

El sistema de pensions (Llei 21/2021) va continuar amb la implementació de la seva reforma iniciada el 2021, que té com a objectiu garantir la sostenibilitat del sistema de pensions a llarg termini.

Durant l’any 2024, hi va haver diverses novetats i reformes importants en matèria de pensions com per exemple, l’aplicació del Mecanisme d’Equitat Intergeneracional (MEI) que ha implicat un augment de les cotitzacions d’un 0,6% tant per a les persones treballadores com per les empreses, la revalorització de les pensions amb un increment d’un 3,8% i l’actualització de l’edat legal de jubilació entre d’altres.

Son novetats fruit d’un procés gradual de la reforma del sistema de pensions (Llei 21/2021) que continuarà en els propers anys, amb canvis progressius que busquen assegurar que el sistema de pensions sigui garantit, més equitatiu i més sostenible.

Des de la secretaria de treball i economia, vam fer tota la difusió necessària d’aquestes novetats a través de notes de premsa, atenció als mitjans de comunicació, assemblees territorials amb delegats i delegades i debats amb entitats de la gent gran.

CONCERTACIÓ TERRITORIAL

Durant el 2024, s’ha actualitzat el mapa dels espais de concertació territorial on CCOO concerta i s’han fet petits passos per abordar el nou model de concertació territorial. S’ha constituït el 8è Consell Territorial i els tres subconsells territorials del SOC, que representen els espais de participació de la concertació territorial, en els quals es farà el seguiment de les estratègies territorials, així com del mateix model de concertació i de les grans línies en matèria de política d’ocupació. En aquests consells, hi tenim representació com a agents socials que concertem al territori les polítiques d’ocupació.

Transició justa

Transició justa: Què és? És el conjunt d’objectius i mesures que han de garantir l’adaptació als límits del planeta, la mitigació de l’escalfament global i l’adaptació a aquest, la digitalització i la resta de canvis en el model de producció de béns i de serveis, processos que s’han de fer en benefici de les persones treballadores i en termes de justícia social.

La “Guia de transició justa” ordena i sintetitza les mesures que hem treballat des de CCOO de Catalunya per aconseguir aquest objectiu. Les mesures estan dividides per espais d’actuació sindical: empresa, sector, territori i concertació social.

Acció climàtica

Mobilitat sostenible

Internacional

  • Projecte “LUCK” 
    L’objectiu és analitzar les transformacions que comporta la digitalització en el sector financer, especialment en l’era post COVID, que està accelerant aquests canvis, per poder dotar de coneixement i de recursos útils els treballadors i treballadores d’aquest sector en el marc de la negociació col·lectiva.
  • Projecte “Back in town” 
    Participació en el projecte europeu “Back in town”, liderat pel sindicat italià CGIL Lecce i el consorci format per 20 organitzacions procedents d’Itàlia, Espanya, Polònia, Eslovènia i Grècia, i per 2 organitzacions d’àmbit europeu. El projecte té per objectiu explorar el paper actual i potencial dels interlocutors socials i dels responsables polítics en el desenvolupament, l’aplicació i el seguiment de polítiques sensibles a la joventut i orientades als joves des del punt de vista urbà. 
  • El  21 de febrer vam acollir el debat organitzat per la plataforma Catalunya per la Pau, de què formem part, titulada “Guerra i pau a Ucraïna: 2 anys després”. 
  • El 17 de maig vam acollir la presentació del llibre Una pace senza armi d’Emmanuele Profumi, on van participar Steven Forti, Paola lo Cascio i Francesc Tubau. 
  • El 29 de maig, amb motiu de les eleccions europees, vam organitzar un col·loqui titulat “Una Europa per a la classe treballadora” amb candidats i candidates de diversos grups polítics per debatre quines són les propostes de cadascuna de les candidatures.
  • El 5 d’octubre, en el marc de la Festa del Treball Digne, vam organitzar un debat sobre l’extrema dreta a Europa.
  • El 6 de novembre, en el marc del projecte “Back in town”, vam acollir un seminari on es van presentar les recerques d’investigació i documentals realitzades amb l’objectiu de millorar la capacitat de les relacions laborals i el diàleg social en l’àmbit del suport a l’ocupació juvenil i la inclusió en ciutats que estan canviant sota la influència de la doble transició digital i verda.
  • El 7 de novembre vam participar al 20è aniversari de l’euroregió, on vam parlar de la situació de les persones treballadores transfrontereres.
  • El 18 de desembre vam participar a la jornada sobre immigració organitzada per la CGT.
  • Hem signat un conveni de col.laboració amb la CGIL Llombardia: La signatura d’aquest conveni té com a objectiu reforçar encara més l’entesa a l’hora de dur a terme el treball sindical i polític conjunt entre la CGIL de la Llombardia i les CCOO de Catalunya i així enfortir el sindicalisme en els dos territoris i a Europa.
  • Hem participar en comitès directors, grups de treball i mobilitzacions amb el Consell Sindical Interregional Pirineus Mediterrani (CSIR Pirimed).
  • Hem participat als plens de Catalunya Internacional (antic DIPLOCAT) al grup de treball sobre món empresarial social i sindical. 
  • Hem participat a les reunions del grup motor i al ple de l’Aliança Catalunya 2030.
  • Hem participat a les jornades que organitza el Consell Català del Moviment Europeu i també a les reunions de la seva junta directiva.

Solidaritat i cooperació

Actes

Jornada “El sindicalisme global, una resposta organitzada al capital”

El 10 d’octubre la fundació va organitzar i acollir la jornada que girava al voltant dels mecanismes sindicals per garantir l’ODS 8, sobre el treball digne, a Catalunya i al món. A l’esdeveniment, van assistir-hi ponents de diversos països, com ara Cambodja, Bangladesh, Turquia i Indonèsia, i va comptar amb la intervenció de Yoya Alcoceba, directora general de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat de Catalunya. Hi van assistir unes 50 persones.

Documental Les noves formes de semiesclavitud moderna: la kafala al Líban

Es tracta d’un audiovisual per sensibilitzar sobre la problemàtica del sistema de contractació kafala, de treballadores domèstiques migrants al Líban, produït en el marc del projecte “Promoció de la justícia de gènere i el treball digne per a les dones al Líban” (conjuntament amb la contrapart FENASOL). Durant l’any, s’han fet 12 projeccions del documental amb un debat posterior amb els assistents, en diferents punts de Catalunya i Madrid. 

Xerrada “Veus feministes del genocidi”

El 17 de juliol es va portar a terme una xerrada que va girar al voltant de la situació de les dones al Pròxim Orient. Hi van participar Castro Abdallah, president de FENASOL (Fédération nationale des syndicats des ouvriers et des employés au Liban); Marie Debs, presidenta de Mousawat Association – Wardeh Boutros for Women’s Work (MWB), i Carine Metz, membre del Democracy and Workers’ Rights Center (DWRC). Hi van assistir unes 40 persones.

Participacions en espais

  • 30 de gener: xerrada “La campanya de suport al poble palestí i la llibertat d’associació, un dret en perill al món: com hi fem front des de la cooperació sindical”, organitzat conjuntament entre la Fundació Pau i Solidaritat i CCOO de Tarragona.
  • 4 de maig: presentació de la visió de la Fundació Pau i Solidaritat sobre mecanismes de garantia i promoció de drets, en el marc del Pacte de Barcelona per a la salvaguarda dels drets humans a la ciutat. La jornada va tenir lloc a la seu de Torre Jussana, organitzada pel Centre de Recursos en Drets Humans de l’Ajuntament de Barcelona.
  • 4 de juny: intervenció centrada en la temàtica de l’avortament al Comitè de Dones Federal de la Federació de Serveis de CCOO de Catalunya.
  • 18 de juny: acte de tancament del projecte de Palestina i presentació del còmic Dones i drets a Palestina – CCOOmics, que conté històries de dones treballadores palestines a la recerca dels seus drets laborals, amb la participació telemàtica de Carine Metz, coordinadora de programes i de relacions exteriors del DWRC.
  • 12 i 13 de juliol: participació de la fundació a l’Espai Transforma’t, en el marc del Festival Cruïlla, on els assistents van poder participar en el Quiz del Treball Digne. L’activitat es va dur a terme amb la col·laboració de l’ACCD i Lafede.cat – Organitzacions per a la Justícia Global, dins l’Espai Transforma’t, compartit amb 10 ONG més. 
  • 5 d’octubre: presentació del documental El dret perdut, sobre la situació de discriminació de gènere en el mercat laboral a Palestina.
  • 30 d’octubre: xerrada “Dones i drets laborals. Bones pràctiques, reptes i desafiaments. Un espai per compartir experiències diverses”, organitzat per REDS – Red de Solidaridad para la Transformación Social i amb la participació també de representants del Servicio Social Pasionista del Salvador, de Mujeres Migrantes Diversas i de Dones pel Futur.
  • 5 de novembre: conferència “Un acostament a la responsabilitat social corporativa des de la perspectiva sindical” dins de la jornada “Connectant valors. Responsabilitat social corporativa des de la xarxa entre empreses i ONGD”. 
  • 21 de novembre: xerrada “ Dones i violències al món” a la seu de CCOO de Tortosa.
  • El 21 i 25 de novembre, al marc del 25-N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones: vam participar en una xerrada “Dones i violències al món” a la seu de CCOO de Tortosa i a l’acte “Per tu, per mi, per totes!”, organitzat per la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI+ de CCOO de Catalunya. En aquesta última, la ponència es va emmarcar dins la taula “Violències internacionals”.
  • Memòria d’activitats de l’any 2024 de la Fundació Pau i Solidaritat

Les relacions institucionals

Espai de cooperació sindical

Estudis, cultura i memòria

Centre d’Estudis i Recerca Sindicals

Informes de la Secretaria de Treball i Economia

Història i memòria 

  • El paper del sindicalisme de classe a l’educació en l’actualitat: acte en record de Faustino Miguélez.
  • Conferència “Libération: espanyols i espanyoles a la Resistència. França 1939-1945”, amb el Memorial Democràtic.
  • L’impacte de la Revolució dels Clavells en la fundació de la Unión Militar Democrática, amb el CEHI-UB.
  • La poesia com a tribuna de l’antifeixisme, amb l’Associació Catalana de Persones Expreses Polítiques del Franquisme (ACPEPF).
  • Acte de reivindicació de la comissaria de Via Laietana, 43 com a espai de memòria.
  • Exposició “Generacions TOP” a La Model, amb ACPEPF.
  • Presentació de la pel·lícula L’home dels nassos al Cinema Phenomena. 
  • Estrena del documental De espaldas al sol.
  • Presentació del projecte “Educació amb memòria” i projecció de la pel·lícula El mestre que va prometre el mar als Cinemes Verdi.
  • Cinefòrum de la pel·lícula El 47 al CineBaix.
  • Projecció del documental A través de les tombes bufa el vent.
  • Presentació de la pel·lícula Carretera a Gusen.
  • Projecció de la pel·lícula documental Les mestres de la República: un model a seguir.
  • Articles a la premsa sobre Manuel Vital i Salvador Puig Antich.

6 exposicions i murals

  • “Paco Candel i els altres. Un retrat literari de la immigració a Catalunya”.
  • “Un viatge per la història de la prevenció de riscos laborals”.
  • “CCOO som essencials per garantir la seguretat i la salut”.
  • “Agde. El camp dels catalans (1939-1942)”.
  • “Mural del 60è aniversari de CCOO de Catalunya”.
  • “Moviment obrer. De la ciutat industrial a la metròpoli digital”.

26 presentacions de llibres

  • La matanza de Atocha y otros crímenes de Estado, de Carlos Portomeñe.
  • Cuando vengan los nuestros, de Núria Sánchez.
  • Rubí en lluita. El moviment obrer en la geografia local de la ruptura (1970-1977), de Joan Gimeno.
  • Mitos y cuentos de la extrema derecha, de Steven Forti.
  • Justicia para la paz: antología poética musical, de Manuel Gerena.
  • Maquinista Terrestre i Marítima 1969-1971. Crònica d’una revolta obrera, de Marià Hispano (textos).
  • La Fundació. Foment d’Estudis i Debats Comunistes (FDEC), 1982-1983.Un episodi en la crisi del PSUC, de Domènec Benet, Albert Coromines i Ascensió Solé.
  • La amnistía laboral en España durante la Transición, de Mayka Muñoz i José Babiano.
  • I, malgrat tot, Palestina, de Zoo.
  • Chile, 50 años después, de Beatriz Silva.
  • Las hijas de la fábrica, de Raúl Montilla.
  • Estábamos allí. Memorias de un militante de Comisiones Obreras (1963-1984), de Josep Maria Rodríguez Rovira.
  • La pèrdua, d’Artur Fornés.
  • Historia de la última dictadura militar. Argentina, 1976-1983, de Gabriela Águila.
  • El petit Ramon Frederic, de Ramon Plandiura.
  • Matías Sangüesa Guimerà: una vida de servei al poble, de Pep Querol.
  • La democracia expansiva, de Nicolás Sartorius.
  • Una historia de la policía española, de David Ballester.
  • España, el pacto y la furia, d’Enric Juliana.
  • La desigualdad en España, de Berna León, Javier Carbonell i Javier Soria.
  • Sobre liberalismo y antifascismo, de Piero Gobetti.
  • Espurnes que fan flama. Gestació, consolidació i lideratge de CCOO a l’Alt Penedès (1970-1988), d’Agustí G. Larios.
  • Barcelona, capital de l’eurocomunisme. Berlinguer i el míting de la Monumental del 1978, de Marcello Belotti, Marià Hispano i Joan Subirats.
  • Impresiones de España, d’Anna Siemsen.
  • Educafakes, de Jesús Rogero i Daniel Turienzo.
  • Bulos: manual de combate, de Rubén Sánchez. 

3a Assemblea sindical oberta (ASO)

Fases: https://www.ccoo.cat/noticies/carta-de-convocatoria-de-lassemblea-sindical-oberta-2024/ 

Fase 1: Debat: https://www.ccoo.cat/noticies/valles-occidental-catalunya-central/assemblea-sindical-oberta-aso/ 

Fase 2: Selecció de propostes: https://www.ccoo.cat/noticies/assemblea-oberta/ja-podeu-consultar-les-vostres-respostes-a-les-preguntes-de-laso/ 

Fase 3: Cloenda: https://www.ccoo.cat/noticies/assemblea-oberta/tercera-assemblea-sindical-oberta/3a-assemblea-sindical-oberta-acte-final/ 

Acció jove

22a Escola Ángel Rozas

En aquest sentit, durant les jornades formatives, vam continuar apostant per un model de taller participatiu com a metodologia principal per a la nostra formació. Vam seguir el camí de l’escola de l’any anterior al Prat de Llobregat i vam apostar per reduir les ponències magistrals i fer una xerrada sobre la realitat del poble palestí a Gaza, així com un taller explicatiu sobre com funciona el procés congressual del sindicat. La resta de formacions es van dividir en diversos tallers pràctics, tant tecnicolaborals com sociopolítics, sobre comunicació política, l’exercici del dret de vaga, la lluita per l’habitatge, el feminisme sindical o la segona volta del procés “Que ens escoltin”.

Primer de Maig

Durant aquesta jornada vam continuar treballant en la línia de lluita per unes condicions laborals dignes per a les persones joves, alhora que vam reivindicar la importància de poder accedir a un habitatge digne per emancipar-nos.

A Barcelona vam organitzar, conjuntament amb Avalot – Joves de la UGT, una acció per denunciar que “estem cremats per la precarietat laboral”. Alhora, durant la mobilització, també vam participar en l’acció de denúncia dels accidents a la feina i vam reivindicar la necessitat de gaudir d’una bona prevenció de riscos laborals.

Altres

Suport a l’acampada d’estudiants de la Universitat de Barcelona en solidaritat amb Palestina

Afilia’t! Contacta