Acció jove

Via Laietana, 16 – Planta Baixa
08003 BARCELONA

detalle pag

Acció Jove és un grup de joves treballadors i treballadores que veiem en CCOO de Catalunya l’espai des d’on transformar les condicions de treball i de vida del jovent català.

Acció Jove – Joves de CCOO té com a objectiu organitzar i crear un espai de participació i formació d’aquells i d’aquelles joves que estan en un procés d’estudis, dels que estan aturats i aturades i dels que ja treballen (moltes vegades en precari) que tingui un caràcter coresponsable amb CCOO de Catalunya.

A Acció Jove treballem amb el conjunt del món associatiu juvenil per aconseguir l’autonomia i l’emancipació amb drets cívics i socials del jovent català.

Acció Jove és un espai juvenil internacionalista i multiètnic on els treballadores i treballadors joves aspirem a guanyar la igualtat per gaudir de la diferència en un planeta habitable. Som solidaris amb la lluita per les llibertats i els drets dels treballadors i treballadores de països sense llibertats.

Logotip del 12è Congrés de CCOO de Catalunya
Resolució del 12è Congrés de CCOO de Catalunya Les dades sobre la situació laboral del jovent català no són positives:
Img 20210503 Wa0005
Acció Jove de CCOO de Catalunya, juntament amb amb l’AEP la CGT Catalunya, DocsLluita i Front d’Estudiants de Catalunya han
assemblea oberta joves
Des d’Acció Jove de CCOO volem fer una valoració del Pla de Foment de l’Ocupació Juvenil, presentat per l’Ajuntament de Barcelona, i destinat a pal·liar l’elevada taxa d’atur dels menors de 30 anys a la ciutat, així com de les greus situacions laborals i econòmiques derivades de la Covid-19. D’aquest PFOJQ penja un Pla d’Acció 2020-2021, que pretén donar una primera resposta a tots aquests efectes de la crisi sanitària contribuint a millorar l’ocupabilitat, la qualificació professional i la inserció laboral de la joventut de Barcelona.
joves
Programa de CCOO de Catalunya número 276 a Televisió de Catalunya. Joves: marcats per la incertesa, emès al Canal 33 el 8 de març de 2021. ¿
anunci1
Des d’Acció Jove de CCOO de Catalunya es vol denunciar el “Programa Singulars jove, tu decideixes!” perquè es considera que el seu lema i/o carta de presentació “Necessites personal? Contracta joves i rep fins a 5700€ de subvenció! ” és aberrant i no respon única i exclusivament a afavorir la inserció laboral de joves entre 16 i 29 anys en situació d’atur
banderes accio jove joves ccoo
La coordinadora d’Acció Jove de CCOO de Catalunya, Irene Ortiz, ha comparegut davant la Comissió de Polítiques de Joventut del Parlament de Catalunya per informar sobre la situació de la desocupació juvenil des del punt de vista del sindicat i les reivindicacions que planteja aquesta organització de cara a revertir l’escenari de precarietat que viu i pateix el jovent a Catalunya.

Twitter @Joves_CCOO