Servei Lingüístic

capcalera servei linguistic

Servei Lingüístic

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya s’encarrega de promoure l’ús de la llengua catalana dins de la nostra organització i, per extensió, de tot l’àmbit de treball. El sindicat ha adoptat tres resolucions sobre llengua: una sobre normalització lingüística (1994), l’altra sobre el nou marc legal per a l’ús de les llengües oficials a Catalunya (1997) i l’última sobre llengua i ciutadania (2006).

Des del Servei de Llengües garantim que la documentació que s’elabora dins del sindicat té una bona qualitat lingüística. És per això que oferim un servei de correcció i traducció de documents per a les organitzacions que en formen part. També promovem accions de dinamització, com el desenvolupament de materials, l’adhesió a campanyes generals (per exemple, voluntariat lingüístic) i l’organització de cursos de català.

Contacta amb nosaltres

Servei central
Via Laietana, 16, 5a

Terres de Lleida
Enric Granados, 5
25006 Lleida

Comarques gironines
Miquel Blay, 1, 5a
17001 Girona

Avinguda República Argentina, s/n
17800 Olot

Papers Sindicals

La pregunta lingüística de la quinzena

Documentació sindical

Llengua i gènere

Comunicació en català

Eines i recursos per treballar en català

Publicacions diverses

Twitter @slCCOO

El mot #ESTIU té una colla de derivats: estiuada, estiuar, estiuatges, estiueig, estiuejant, estiuejar, estiuenc, estiuet, estivació, estivada i estival. També TOTESTIU i ESTIVEROL, noms d’un #ocell. Saps quin és?

Adjectius per definir la #calor:
Asfixiant, canicular, ardent, enervant, xardorosa, opressiva, ofegosa, ofenosa, sufocant, tropical, tòrrida, abrusadora, brusent, xafogosa...
I a la foto📷⬇️, uns quants #sinònims de “#calor” i de “#xafogor”
#diccionari

🔵 En aquella sala en són deu. 🤔
🔵 En aquella sala són deu. 🙄

🤷 Amb pronom o sense pronom? Heus aquí una fitxa de l'Optimot que ens resol aquest dilema:

Carrega'n més...