Òrgans de direcció

Secretari general

icon twitter bio @PachecoJPacheco

Biografia personal

Va néixer a Barcelona el 21 de novembre del 1970 i és fill d’emigrants extremenys dels anys seixanta. Va cursar estudis d’educació general bàsica i de grau mitjà de formació professional d’Automoció. Després de cinc anys treballant en petites empreses (des d’una ferralleria fins a un taller de carburadors, passant pel repartiment de propaganda i per una empresa de la construcció), el 1991 va entrar a formar part de la plantilla de Nissan, a la qual continua pertanyent. Va ser en aquesta empresa on va entrar en contacte amb CCOO: es va afiliar al sindicat a mitjan anys noranta i va començar a formar-se com a sindicalista. El 1997 va ser escollit com a delegat sindical. El 1999 va esdevenir membre del comitè d’empresa i va ser responsable de CCOO a la fàbrica de la Zona Franca. El 2001 va ser escollit pels seus companys i companyes com a secretari general de la Secció Sindical Intercentres de Nissan, un càrrec que va renovar el 2005. Aquests mandats els va compaginar amb la presidència al Comitè d’Empresa Europeu de Nissan. El març del 2009 va ser elegit com a secretari general de la Federació Minerometal·lúrgica de CCOO de Catalunya, organització que en aquell congrés es va passar a denominar Federació d’Indústria. A finals del 2012 va ser reelegit com a secretari general i el març del 2014, quan es van fusionar les federacions d’Indústria i Fiteqa (Química, Tèxtil i Afins), va ser-ne escollit secretari general.

El mes de juny del 2016 la Federació Agroalimentària es va integrar a la d’Indústria i va tornar a ser escollit secretari general de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya, la qual aplega els principals sectors industrials del país. L’abril del 2017, a l’11è Congrés de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, va ser escollit secretari general i el 22 de maig del 2021 ha estat reelegit al capdavant de la Secretaria General al 12è Congrés del sindicat.

Andrés Querol

Andrés Querol Muñoz

Organització

icon twitter bio @AndresQuerol

Biografia personal

Va néixer a Manresa el 1976 i és fill de mestra de l’escola pública i de professor d’autoescola. Va finalitzar els estudis de COU i el grau mitjà de Música. Des dels setze anys va compatibilitzar els estudis i la feina. L’any 2000 es va traslladar a viure a Barcelona, on es va dedicar plenament a treballar com a informador juvenil a entitats sense ànim de lucre. Està afiliat a CCOO des del 1998 i va començar a assumir responsabilitats sindicals el 2001. Ha estat coordinador d’Acció Jove i secretari de Moviments Socials. En aquells anys va impulsar la participació del sindicat en mobilitzacions com la del 2003, contra la guerra a l’Iraq, en els fòrums socials europeu i mundial o en la campanya de solidaritat amb Galícia amb motiu del desastre del Prestige. El seu itinerari sindical ha estat vinculat a l’organització de treballadores i treballadors en sectors precaris i emergents. Va participar en l’origen de l’organització sindical dels sectors del lleure educatiu i en l’elecció de representacions sindicals a empreses com Pans & Company, Decathlon o Hard Rock Cafe. En els darrers anys ha desenvolupat diverses funcions a la Secretaria d’Organització del sindicat i, des de 2018, n’ha estat el màxim responsable.

Dolors Llobet

Dolors Llobet i Maria

Estudis, Cultura i Memòria

icon twitter bio @dllobet

Biografia personal

Nascuda a Barcelona l’any 1958, ha cursat estudis de Farmàcia a la Universitat de Barcelona. És treballadora de la Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona des de l’any 1981 i representant sindical des de l’any 1986. Ha estat consellera de l’Assemblea General de la Caixa com a representant del personal. En representació de CCOO de Catalunya ha estat vicepresidenta del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) i membre del Consell de Direcció del SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya), del Consorci per a la Formació Contínua i del Consell Escolar de Catalunya, entre altres organismes. Actualment és membre del Consell Assessor de Continguts i Programació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. A CCOO ha desenvolupat les responsabilitats de secretària de la Dona i secretària d’Ocupació del Vallès Oriental, així com secretària d’Acció Socioeconòmica de CCOO de Catalunya, secretària de Comunicació i Xarxes Socials i portaveu, i secretària d’Atenció a l’Afiliació, Estudis i Coordinació de Direcció. A partir del 12è Congrés forma part de la Comissió Executiva amb la responsabilitat de secretària d’Estudis, Cultura i Memòria de CCOO de Catalunya.

Cristina Torre

Cristina Torre López

Acció Sindical i Transicions Justes

icon twitter bio @cristinatorrel

Biografia personal

Nascuda a Sant Feliu de Llobregat l’any 1970, està casada i és mare de dues filles i un fill. Va cursar la llicenciatura de Farmàcia a la Universitat de Barcelona i, posteriorment, va iniciar estudis en Tecnologia de l’Alimentació. És treballadora de Nestlé Purina, on ha desenvolupat la seva activitat professional a l’àrea de control de qualitat.

Afiliada a CCOO des de l’any 1998, va iniciar la seva tasca sindical l’any 2002 com a presidenta del comitè d’empresa i delegada de prevenció, i, a partir de l’any 2004, de la Secció Sindical Intercentres de CCOO del Grup Nestlé a Espanya, així com també com a representant al comitè d’empresa europeu. Es va incorporar als òrgans de direcció de la Federació Agroalimentària de Catalunya l’any 2008 i va assumir la responsabilitat d’Acció Sindical l’any 2012 fins a la fusió amb la Federació d’Indústria, l’any 2016, en què s’incorpora com a responsable de Negociació Col·lectiva.

El 2017, a l’11è Congrés, va ser elegida per formar part de la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya com a secretària d’Acció Sindical. Durant el mandat ha coordinat la negociació de l’Acord interprofessional de Catalunya i ha estat membre de la Comissió de Seguiment del Diàleg Social, entre altres responsabilitats.

Michela Albarello

Relacions Institucionals, Transparència i Digitalització

icon twitter bio @mic_albarello

Biografia personal

Va néixer a Torí (Itàlia) el 28 de juliol del 1970. El 1996 va arribar a Barcelona amb una beca Leonardo i va començar les seves pràctiques laborals a la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya. És afiliada a CCOO de Catalunya des del 1997.

És llicenciada en Ciències Polítiques, màster en Estudis per al Desenvolupament (CIDOB-UAB), màster en Funció Gerencial de les ONGD (ESADE) i màster en Gènere i Desenvolupament (Cooperació-UB).

Fa vint-i-quatre anys que s’ocupa de la cooperació sindical i l’acció sindical internacional. En nom de CCOO de Catalunya ha estat presidenta de la Taula Catalana per la Pau i els Drets Humans a Colòmbia (2015-2017) i membre del Grup Català d’Estudis d’Empresa i Drets Humans, que treballa en la promoció de normes vinculants per al respecte dels drets humans per part de les multinacionals. Ha realitzat estades de cooperació i treball directe amb sindicats del Marroc, el Líban, Sèrbia, Kosovo, Bòsnia, Colòmbia, el Perú, Guatemala, El Salvador i Hondures.

Durant el mandat 2017-2021 va ser la secretària d’Internacional i Cooperació.

Ricard Bellera

Ricard Bellera i Kirchhoff

Treball i Economia

icon twitter bio @RicardBellera

Biografia personal

Nascut a Berlín el 16 de desembre del 1965, aquest periodista i gestor intercultural ha exercit diverses professions en l’àmbit editorial i audiovisual. Fill de mare alemanya i de pare català, va començar a treballar l’any 1983 per pagar-se els estudis i va passar per empreses i institucions alemanyes com Jacob’s, Philip Morris i Zapf, o l’Agència Alemanya de Desenvolupament Internacional (DSE).
L’any 1992 va començar a treballar a Barcelona com a freelance per a Círculo de Lectores, on va entrar en contacte amb el món sindical i va esdevenir delegat per CCOO al comitè d’empresa. Després de diverses experiències com a redactor, realitzador multimèdia i gestor intercultural, el 2005 va entrar com a conseller EURES a la Secretaria d’Internacional de CCOO de Catalunya. El 2009 es va incorporar a la Comissió Executiva com a secretari d’Internacional i va assumir, al 10è Congrés, el 2012, la responsabilitat executiva sobre la Secretaria d’Internacional, Migracions i Cooperació. El 2015 va ser escollit president dels Consells Sindicals Interregionals a la Confederació Europea de Sindicats i es va incorporar a la seva Executiva, on va romandre fins al 2019.
A l’11è Congrés, el 2017, va passar a ser responsable de la Secretaria de Treball i Economia de CCOO de Catalunya, on és responsable d’anàlisi macroeconòmica, polítiques d’ocupació, qualificació i formació professional per a l’ocupació, i Seguretat Social.

Carmen Juares

Carmen Juares Palma

Noves Realitats del Treball i Economia Social i Solidària

icon twitter bio @cjuarespalma

Biografia personal

Va néixer a Alianza (Hondures) l’any 1986 i viu a Barcelona des del 2005. És tècnica superior en Integració Social i tècnica en Cures Auxiliars d’Infermeria. Actualment està finalitzant el grau d’Educació Social a la Universitat de Barcelona.

En arribar a Catalunya, va treballar durant sis anys com a cuidadora interna d’una persona gran. Posteriorment, va treballar a residències de gent gran, al Servei d’Atenció Domiciliària de Barcelona i en una casa d’acollida per a dones i fills i filles supervivents de violència masclista. A més, és cofundadora de l’associació Mujeres Migrantes Diversas, de treballadores de la llar i la cura, creada amb l’objectiu de defensar els drets laborals, socials i polítics de les dones que treballen en aquest sector. El seu primer contacte amb CCOO va ser en el marc d’accions conjuntes organitzades entre l’associació Mujeres Migrantes Diversas i el CITE per millorar les condicions de les treballadores de la llar i la cura.

Ha participat en múltiples iniciatives en el camp del feminisme, l’antiracisme i els drets LGBTI+. Afiliada a CCOO des de l’any 2012, actualment és la secretària de Noves Realitats del Treball i Economia Social i Solidària de CCOO de Catalunya.

Enrique Rodríguez

Enrique Rodríguez Ruiz

Assessorament

icon twitter bio @EnriqueRodrgue1

Biografia personal

Nascut a Terrassa el 23 de novembre del 1969, d’ascendència andalusa, es va afiliar a CCOO el 1986. Diplomat en Relacions Laborals per la Universitat Autònoma de Barcelona i treballador de l’antiga SONY Espanya des de l’any 1991, és elegit delegat sindical i secretari general de la Secció Sindical de CCOO en aquesta empresa l’any 1996.

Actualment continua sent delegat sindical a Ficosa Electronics. Compagina responsabilitats a la secció sindical amb responsabilitats a l’estructura del sindicat. Fins al 2008, va ser secretari d’Acció Sindical de la Unió Comarcal del Vallès Occidental; del 2008 al 2012, secretari d’Organització i Recursos de la mateixa unió, i del 2012 al 2021, secretari general de la Unió Intercomarcal del Vallès Occidental – Catalunya Central.

Aurora Huerga

Aurora Huerga Barquín

Política Territorial i Migracions

icon twitter bio @AuroraHuerga

Biografia personal

Nascuda el 1957 a Corvera de Toranzo (Cantàbria), va arribar a Sant Feliu de Llobregat l’any 1971. Amb catorze anys va començar a treballar a l’empresa Manipulados de Cartón, feina que compaginava amb el batxillerat nocturn. Més tard va treballar a la Fibrofil i va contactar amb persones del moviment obrer. L’any 1974 va entrar a l’empresa de perfumeria Legrain i l’any següent va ser escollida delegada juvenil al comitè d’empresa en representació de CCOO.

L’any 1989 va entrar a treballar a CCOO a Sant Feliu de Llobregat com a responsable de zona. El 1990 va ser escollida secretària d’Organització i Recursos del Baix Llobregat, i del 2000 al 2008 va ocupar la Secretaria General d’aquest territori. Del 2009 al 2011 va ser membre de la Comissió Executiva de la CONC, a la Secretaria de Medi Ambient i Polítiques Socials. Del 2011 al 2016 va ser secretària general de la Federació d’Activitats Diverses, i l’any 2017 va ser escollida secretària general de la Federació de Construcció i Serveis de Catalunya, càrrecs que mai abans havien estat ocupats per una dona.

Manuel Fages

Manuel Carlos Fages Marta

Polítiques Públiques

icon twitter bio @manolofages

Biografia personal

Nascut a Saragossa el 5 de setembre del 1961, ha estudiat Matemàtiques a la Universitat de Saragossa i a la UNED, i ha fet dos cursos del grau d’Economia, també a la UNED.

És treballador de la funció pública des del 1985, primer, a la Universitat de Saragossa i, posteriorment, des del 1986, a l’Administració general de l’Estat a Tarragona, moment en què es va traslladar a Catalunya, on va ser destinat en aprovar les oposicions. Ocupa des del 1989 la plaça de cap de l’Oficina Integral d’Informació Sociolaboral.

Afiliat a CCOO des del 1985, primer a CCOO d’Aragó i, posteriorment, a CCOO de Catalunya, el 1987 va participar en les primeres eleccions sindicals que es van poder realitzar a la funció pública, en què va ser escollit membre de la junta de personal i, més endavant, president d’aquesta per la candidatura de CCOO. La seva activitat sindical sempre s’ha desenvolupat en l’espai federal. Primerament, a la Federació de Serveis i Administracions Públiques de Catalunya —va ser un dels fundadors del seu sindicat intercomarcal a Tarragona—, la qual, mentre era secretari general, va fusionar-se amb l’FCT per formar l’actual Federació de Serveis a la Ciutadania, a la qual es va incorporar com a secretari d’Organització. Segonament, en aquests dos últims mandats, ha estat secretari general d’aquesta federació, càrrec que ha deixat en aquest últim congrés. És membre del Consell General de MUFACE, en representació de la Federació de Serveis a la Ciutadania de l’Estat.

Milita en una organització política d’esquerra transformadora i ecologista i participa en altres organitzacions de caràcter social, com el Moviment per la Pau i el Desarmament —amb el qual va participar activament en el referèndum de l’OTAN el 1986—, i de l’àmbit dels drets humans i socials, com Amnistia Internacional.

Mentxu Gutiérrez

Mentxu Gutiérrez Jiménez

Dones i Polítiques LGTBI

icon twitter bio @MentxuGutierrez

Biografia personal

Va néixer el 12 d’octubre del 1976 a Barcelona. Filla de mare i pare migrants andalusos dels anys setanta va créixer a Santa Coloma de Gramenet. Es va iniciar al món sindical el 2003, promovent les primeres eleccions al seu centre de treball, una multinacional del sector financer, Cofidis, SA, a Cornellà de Llobregat. L’any 2007 es va incorporar a l’equip d’assessorament individual mancomunat de CCOO al Vallès Oriental – Maresme. Posteriorment, va participar a la Sectorial d’Oficines i Despatxos de la Federació de Serveis de Catalunya, fent tasques de coordinació i d’assessorament col·lectiu.
El 2009 va assumir la responsabilitat d’Entitats Financeres de la Federació de Serveis de CCOO de Catalunya i la representació d’aquestes en l’àmbit del Conveni col·lectiu d’entitats financeres i de crèdit (d’àmbit estatal), que encara compatibilitza amb el rol de delegada sindical de CCOO a la seva empresa. L’any 2014 va ser escollida com a secretària general del Sindicat Intercomarcal de Serveis de CCOO al Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf, vivint la fusió de les dues antigues federacions Fecoht i Comfia, a més d’assumir l’assessorament col·lectiu de delegades i delegats a les quatre comarques. Va renovar el mandat el 2017 en ser reescollida en el seu càrrec.

Maribel Ayné

Maribel Ayné Domingo

Internacional i Cooperació

icon twitter bio @MribelAynDoming

Biografia personal

Va néixer a Terrassa el 29 de març del 1964. Als sis anys, amb la seva família, va emigrar a Suïssa, on va fer els estudis primaris. De tornada a Terrassa va cursar estudis de Treball Social a la Universitat de Barcelona. Després de diferents feines informals va ser contractada pel Patronat Flor de Maig. L’any 1990, amb contracte de l’Ajuntament de Terrassa, va realitzar tasques administratives i d’agent electoral a CCOO de Terrassa. Dos anys després va passar a ser contractada per CCOO com a administrativa a la Unió Comarcal del Vallès Occidental.

Afiliada al sindicat des del 1980, el 2011 es va incorporar a la direcció de la unió com a responsable de la Secretaria de les Dones, Cultura i Cooperació. L’any 2017 va ser escollida com a portaveu i responsable de l’Àrea de Polítiques d’Igualtat, Dones i Comunicació.

Alvaro Muñoz

Álvaro Muñoz García

Recursos i Finances

icon twitter bio @socalvaro

Biografia personal

Nascut a Barcelona el 1970, té estudis mitjans de Delineació i va ser delegat de CCOO a Gestamp Esmar Barcelona, empresa del sector de l’automoció. Es va incorporar a la direcció del sindicat comarcal del Metall del Baix Llobregat l’any 2004 assumint la responsabilitat d’Eleccions Sindicals durant un mandat. Posteriorment va ser responsable d’Organització durant dos anys fins que va assumir la Secretaria General de l’actual Sindicat Intercomarcal d’Indústria a CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf fins al març del 2021, en què ha format part de diferents òrgans de direcció com el Consell de la mateixa unió intercomarcal, el Consell de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya i estatal, el Consell de la CONC i el Consell Confederal estatal.

Va ser una de les persones que va formar part del projecte formatiu anomenat “Projecte Quadres”, que va impulsar la CONC. Al llarg de la seva vida ha compaginat l’activitat sindical amb la d’activista polític i social, sempre vinculat a l’esquerra progressista.

fond comisiones obreras 4

• Josep M. Yague Polo
  • Manuel Zamora Goded
  • Jaume Zamorano Tomás