El sindicat parlarà amb els grups parlamentaris al Congrés perquè l’Estatut del becari avanci, com a mesura per posar fre a la precarietat que viu el jovent
Després de més de dos anys a la nevera, l’Avantprojecte de llei de l’estatut de les persones en formació pràctica no laboral en l’àmbit de l’empresa ha arribat per fi al Consell de Ministres. Comença ara una nova fase en la seva tramitació al Congrés dels Diputats. Un camí que no serà fàcil a causa d’una situació política complicada i dels detractors d’una llei que canvia substancialment la cultura de les pràctiques en formació de les persones joves al nostre país.
L’avantprojecte de llei aprovat pel Consell de Ministres, i acordat en el marc del diàleg social amb els sindicats, avança en punts clau per a CCOO, com habilitar una tutorització adequada, perseguir i detectar el frau, la participació de la representació legal dels treballadors i treballadores, la inclusió en els mecanismes de prevenció de riscos laborals, la retribució de les despeses derivades o el control i els percentatges màxims en les pràctiques extracurriculars.
CCOO traslladarà als diferents grups parlamentaris la necessitat que aquesta llei vegi la llum, i per això crida l’afiliació a mobilitzar-se per l’aprovació d’aquesta norma. Necessitem acabar d’una vegada amb el problema de la precarietat juvenil. Necessitem una legislació a l’altura de la joventut treballadora, i el text negociat té un alt valor per a la gent jove treballadora.
L’organització porta anys denunciant el focus de precarietat que suposen les pràctiques per a una gran part de la joventut de l’Estat. És preocupant, a més, la qualitat d’aquestes pràctiques. Per això, hem exigit que s’augmenti el control mitjançant la tutorització i la Inspecció, però sobretot som conscients que per millorar aquesta qualitat és necessària una major inversió en el nostre sistema educatiu i la millora de les condicions de treball de les persones professionals de l’educació.
