Noia amb casc i mascareta. Prevenció de riscos.

28 d’abril, Dia internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

El 28 d’Abril, Dia internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, és una jornada commemorativa dedicada a recordar totes les persones víctimes d’accidents de treball o malalties d’origen laboral, i també dedicada a l’acció en la defensa de la salut laboral.

ics opos 1era prova dsi

Comunicat de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya respecte a la reunió mantinguda amb la mútua MC MUTUAL

Arran de la publicació del Reial Decret Llei 3/2021, publicat al BOE el 3 de febrer, que tracta al seu art. 6 del reconeixement de malaltia professional pels professionals de centres sanitaris i sociosanitaris, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya vàrem valorar la necessitat de demanar una reunió amb la direcció de MC Mutual per saber de primera ma com interpreta i aplicarà aquesta normativa.

accident proquibasa

CCOO lamenta profundament l’accident ocorregut ahir a l’empresa química Proquibasa

CCOO d’Indústria de Catalunya lamenta profundament el greu accident ocorregut ahir a l’empresa química Proquibasa, de Barcelona, com a conseqüència del qual hi ha dues persones mortes. Fa només unes hores, els bombers han localitzat el cos sense vida de la persona que estava despareguda des d’ahir, quan es va produir l’explosió a la nau de Proquibasa. CCOO vol transmetre el seu condol a la família i companys de les víctimes, així com la seva solidaritat i suport a les persones que van resultar ferides.

maternitat dona embarassada

Protecció a la maternitat i a la lactància

La Constitució espanyola recull com a drets fonamentals la protecció de la salut i la no discriminació per raó de sexe, i és en aquest sentit que ha de ser protegida la maternitat davant de possibles riscos laborals. El compliment de la normativa és fonamental per a un doble objectiu: la protecció de la salut i evitar la discriminació en l’ocupació per embaràs, part recent o lactància.