Servei Lingüístic

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya s’encarrega de promoure l’ús de la llengua catalana dins de la nostra organització i, per extensió, a tot l’àmbit laboral. El sindicat ha aprovat tres resolucions sobre la llengua: una sobre la normalització lingüística (1994), l’altra sobre el nou marc legal d’ús de les llengües oficials a Catalunya (1997) i l’última sobre llengua i ciutadania (2006).

Des del Servei Lingüístic garantim que la documentació que s’elabora dins del sindicat tingui una bona qualitat lingüística. És per això que oferim un servei de correccions i traduccions de documents per a les organitzacions que en formen part. També promovem accions de dinamització, com l’elaboració de materials, l’adhesió a campanyes d’àmbit general (per exemple el Voluntariat per la llengua) i l’organització de cursos de català.

Si voleu posar-vos en contacte amb nosaltres, feu clic aquí.

Servei central

Via Laietana, 16, 7a
sl@ccoo.cat

Terres de Lleida

Enric Granados, 5
25006 Lleida
sl-lleida@ccoo.cat

Comarques gironines

Miquel Blay, 1, 5a
17001 Girona
sl-girona@ccoo.cat

Avinguda República Argentina, s/n
17800 Olot

Ha augmentat el nombre o el número d'alumnat per aula?

La pregunta de la quinzena »

Paguem o ens presentem amb una 'tarja' o amb una targeta?

La pregunta de la quinzena »

En català tenim aparells inalàmbrics o sense fil?

La pregunta de la quinzena »

Diem 'recolzar' o donar suport a algú?

La pregunta de la quinzena »

Les lleis, els tractats, els pactes, els reglaments... poden contemplar coses?

La pregunta de la quinzena »

En català ostentem o tenim un càrrec?

La pregunta de la quinzena »

Fem la reunió a 'mitjans' de maig o a mitjan maig?

La pregunta de la quinzena »

Ens podem passejar pel casc antic de la ciutat?

La pregunta de la quinzena »

És correcte 'xiringuito' en català?

La pregunta de la quinzena »

És correcta l'expressió a mig termini?

La pregunta de la quinzena »

Quan ens perdem necessitem un plànol o un planell?

La pregunta de la quinzena »

El bitllet de tren, el comprem a la 'guixeta' o a la taquilla?

La pregunta de la quinzena »

Diem fer una 'suggerència' o un suggeriment?

La pregunta de la quinzena »

Com es diu 'parte' en català?

La pregunta de la quinzena »

En un supermercat hi treballen reponedors/es o reposadors/es?

La pregunta de la quinzena »

Un aliment o una beguda es prova o es tasta?

La pregunta de la quinzena »

Els noms dels càrrecs s'escriuen amb minúscules o amb majúscules?

La pregunta de la quinzena »

És correcte 'jugar un paper' en català?

La pregunta de la quinzena »

Un negoci és rentable o rendible?

La pregunta de la quinzena »

Si ens acomiaden de la feina ens donaran el 'finiquito' o la quitança?

La pregunta de la quinzena »

Com es diu 'plaç' en català?

La pregunta de la quinzena »

A tot Catalunya o a tota Catalunya?

La pregunta de la quinzena »

Fem servir un adhesiu o una 'enganxina'?

Notícies

CCOO de Lleida organitza novament el taller d'intervencions orals en els mitjans audiovisuals

Per incidir en diversos aspectes que cal tenir en compte abans de posar-se davant d'una càmera i que de ben segur faran que les intervencions que els delegats i delegades facin en els mitjans audiovisuals siguin òptimes.

més informació »

CCOO de Catalunya rebutja la sentència contra l'ús del català en l'acollida de persones immigrades

Del Tribunal Constitucional.

Lliurament dels Premis Llanterna Digital

La secretària general de CCOO de Lleida, Cristina Rodríguez Vila, va ser l'encarregada de lliurar el premi de la modalitat de votació popular, que va correspondre al curt 'Targeta roja'.

Una tarda ben gustosa amb la 3a Jornada de Cuina Multicultural a Girona

El 8 de juny la seu de CCOO de les Comarques Gironines ha acollit la 3a Jornada de Cuina Multicultural, organitzada pel Servei Lingüístic amb la col·laboració de les entitats gironines ECCIT, NouSol, la Coordinadora d'ONG Solidàries de Girona i l'Alt Maresme i l'associació d'immigrants senegalesos SENECAT SALT.

3a Jornada de Cuina Multicultural a Girona

Des del Servei Lingüístic de CCOO de les Comarques Gironines, amb la col·laboració de les entitats gironines ECCIT, NouSol, la Coordinadora d'ONG Solidàries de Girona i l'Alt Maresme i l'associació d'immigrants senegalesos SENECAT SALT, us convidem a participar en la 3a Jornada de Cuina Multicultural de Girona, que tindrà lloc el dijous 8 de juny a la sala d'actes de CCOO de les Comarques Gironines (carrer de Miquel Blay, número 1, soterrani, de Girona).

més informació »

Aprendre català de manera lúdica en els processos congressuals de CCOO de Catalunya

Amb motiu dels diversos processos congressuals que hi ha hagut a la nostra organització en els últims mesos, el Servei Lingüístic, tal com ja havia fet en dues edicions anteriors, ha elaborat un material per a aquests esdeveniments. La finalitat és presentar el català des d'un vessant més lúdic i amè, per tal de fer-lo més pròxim, mitjançant diverses curiositats, a les persones que estan vinculades al sindicat.

Una 19a Mostra de Cuines Obreres de Barcelona deliciosa

El 27 d'abril del 2017 s'ha celebrat la 19a Mostra de Cuines Obreres de CCOO de Catalunya, organitzada pel Centre de Formació d'Adults Manuel Sacristán amb la col·laboració del Servei Lingüístic i l'Àrea de Cultura.

Torna la Mostra de Cuines Obreres de Barcelona

La 19a Mostra de Cuines Obreres tindrà lloc dijous, 27 d'abril del 2017, a les 18 h, a la sala 11 de la seu de CCOO de Catalunya a Barcelona (Via Laietana, 16, 1a planta). La mostra és organitzada pel CFA Manuel Sacristán i el Servei Lingüístic, amb la col·laboració de l'Àrea de Cultura.

Curs de català de nivell C a CCOO de les Comarques Gironines

La Fundació Paco Puerto i el Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya ofereixen un nou curs de català a Girona. Es tracta d'un curs de nivell de suficiència (C) de 120 hores, amb certificació oficial per a l'alumnat que superi la prova final.

L'onzena edició dels Premis Llanterna Digital, en marxa

Fins al 31 de març del 2017 es poden presentar els curtmetratges a les quatre categories establertes. Les obres després seran avaludades pel jurat.

més informació »

Nova guia per millorar la nostra comunicació externa

La guia té dues parts ben diferenciades. Una descriu les característiques de les comunicacions difoses als mitjans audiovisuals; de l'elaboració d'aquesta part, se n'ha encarregat la Secretaria de Comunicació i Xarxes Socials del sindicat. I l'altra, elaborada pel Servei Lingüístic, tracta les qüestions estilístiques relacionades amb la llengua que han de ser de gran ajuda i han de beneficiar el missatge.

més informació »

Taller de redacció de correus electrònics a Girona

El divendres 16 de desembre s'ha portat a terme, a Girona, el Taller de redacció de correus electrònics per a personal del sindicat i també per a diversos delegats i delegades de Comissions Obreres en diverses empreses de les comarques gironines.

Taller de correus electrònics a CCOO de Lleida

Durant el taller s'han analitzat les característiques dels correus electrònics pel que fa a la forma, al contingut, a l'ús de la llengua i al tractament protocol·lari, i també en la producció de textos per part de l'alumnat.

Taller d'escriptura en llengua catalana amb Núria Martí Constans

El dimarts 27 de setembre del 2016 va tenir lloc a Barcelona el “Taller d'escriptura: correcció i persuasió”, amb una durada de 3 hores i una quinzena d'assistents. La formadora encarregada de conduir la sessió va ser Núria Martí Constants.

més informació »

CCOO reobre la campanya del Voluntariat per la llengua

El Servei Lingüístic de CCOO de les Terres de Lleida, inicia una nova campanya del Voluntariat per la llengua, la vuitena, i us anima a apuntar-vos al programa,

més informació »

Apunta't al “Voluntariat per la llengua” i fes-la petar!

El “Voluntariat per la llengua” consisteix a formar una parella lingüística entre una persona que sap català, però no el parla de manera fluida (aprenent/a), i una persona que sí que el parla habitualment (voluntari/ària). Només has de disposar d'1 hora lliure a la setmana per fer-la petar allà on vulguis, i així fins a un mínim de 10 trobades i un màxim de 30.

SET.

Programa sindical: CCOO número 243. 'Cos de dona: cos sí, cosa no!'