Servei Lingüístic

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya s’encarrega de promoure l’ús de la llengua catalana dins de la nostra organització i, per extensió, a tot l’àmbit laboral. El sindicat ha aprovat tres resolucions sobre la llengua: una sobre la normalització lingüística (1994), l’altra sobre el nou marc legal d’ús de les llengües oficials a Catalunya (1997) i l’última sobre llengua i ciutadania (2006).

Des del Servei Lingüístic garantim que la documentació que s’elabora dins del sindicat tingui una bona qualitat lingüística. És per això que oferim un servei de correccions i traduccions de documents per a les organitzacions que en formen part. També promovem accions de dinamització, com l’elaboració de materials, l’adhesió a campanyes d’àmbit general (per exemple el Voluntariat per la llengua) i l’organització de cursos de català.

Si voleu posar-vos en contacte amb nosaltres, feu clic aquí.

Servei central

Via Laietana, 16, 7a
sl@ccoo.cat

Terres de Lleida

Enric Granados, 5
25006 Lleida
sl-lleida@ccoo.cat

Comarques gironines

Miquel Blay, 1, 5a
17001 Girona
sl-girona@ccoo.cat

Avinguda República Argentina, s/n
17800 Olot

Diem fer una 'suggerència' o un suggeriment?

La pregunta de la quinzena »

Els noms dels càrrecs s'escriuen amb minúscules o amb majúscules?

La pregunta de la quinzena »

En català tenim aparells inalàmbrics o sense fil?

La pregunta de la quinzena »

A tot Catalunya o a tota Catalunya?

La pregunta de la quinzena »

Si ens acomiaden de la feina ens donaran el 'finiquito' o la quitança?

La pregunta de la quinzena »

Un aliment o una beguda es prova o es tasta?

La pregunta de la quinzena »

Com es diu 'plaç' en català?

La pregunta de la quinzena »

Ha augmentat el nombre o el número d'alumnat per aula?

La pregunta de la quinzena »

És correcte 'jugar un paper' en català?

La pregunta de la quinzena »

És correcte 'xiringuito' en català?

La pregunta de la quinzena »

En català ostentem o tenim un càrrec?

La pregunta de la quinzena »

Com es diu 'parte' en català?

La pregunta de la quinzena »

És correcta l'expressió a mig termini?

La pregunta de la quinzena »

Fem servir un adhesiu o una 'enganxina'?

La pregunta de la quinzena »

Paguem o ens presentem amb una 'tarja' o amb una targeta?

La pregunta de la quinzena »

Diem 'recolzar' o donar suport a algú?

Curs de català de nivell C a CCOO de les Comarques Gironines

La Fundació Paco Puerto i el Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya ofereixen un nou curs de català a Girona. Es tracta d'un curs de nivell de suficiència (C) de 120 hores, amb certificació oficial per a l'alumnat que superi la prova final.

L'onzena edició dels Premis Llanterna Digital, en marxa

Fins al 31 de març del 2017 es poden presentar els curtmetratges a les quatre categories establertes. Les obres després seran avaludades pel jurat.

més informació »

Nova guia per millorar la nostra comunicació externa

La guia té dues parts ben diferenciades. Una descriu les característiques de les comunicacions difoses als mitjans audiovisuals; de l'elaboració d'aquesta part, se n'ha encarregat la Secretaria de Comunicació i Xarxes Socials del sindicat. I l'altra, elaborada pel Servei Lingüístic, tracta les qüestions estilístiques relacionades amb la llengua que han de ser de gran ajuda i han de beneficiar el missatge.

més informació »

Taller de redacció de correus electrònics a Girona

El divendres 16 de desembre s'ha portat a terme, a Girona, el Taller de redacció de correus electrònics per a personal del sindicat i també per a diversos delegats i delegades de Comissions Obreres en diverses empreses de les comarques gironines.

Taller de correus electrònics a CCOO de Lleida

Durant el taller s'han analitzat les característiques dels correus electrònics pel que fa a la forma, al contingut, a l'ús de la llengua i al tractament protocol·lari, i també en la producció de textos per part de l'alumnat.

Taller d'escriptura en llengua catalana amb Núria Martí Constans

El dimarts 27 de setembre del 2016 va tenir lloc a Barcelona el “Taller d'escriptura: correcció i persuasió”, amb una durada de 3 hores i una quinzena d'assistents. La formadora encarregada de conduir la sessió va ser Núria Martí Constants.

més informació »

CCOO reobre la campanya del Voluntariat per la llengua

El Servei Lingüístic de CCOO de les Terres de Lleida, inicia una nova campanya del Voluntariat per la llengua, la vuitena, i us anima a apuntar-vos al programa,

més informació »

Apunta't al “Voluntariat per la llengua” i fes-la petar!

El “Voluntariat per la llengua” consisteix a formar una parella lingüística entre una persona que sap català, però no el parla de manera fluida (aprenent/a), i una persona que sí que el parla habitualment (voluntari/ària). Només has de disposar d'1 hora lliure a la setmana per fer-la petar allà on vulguis, i així fins a un mínim de 10 trobades i un màxim de 30.

més informació »

CCOO de Lleida organitza un taller d'intervencions orals en els mitjans de comunicació

El Taller d'intervencions orals en llengua catalana en els mitjans audiovisuals vol incidir en diversos aspectes que cal tenir en compte abans de posar-se davant d'una càmera i que de ben segur faran que les intervencions que els delegats i delegades facin en els mitjans audiovisuals siguin òptimes.

Lliurament dels Premis Llanterna Digital

Aquests premis són una iniciativa de la Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida, de la qual el Servei Lingüístic de CCOO forma part, i volen contribuir al foment de l'ús del català i de l'occità, a través de l'elaboració de curtmetratges que promoguin una reflexió sobre la llengua, en sentit ampli, des de qualsevol perspectiva.

2a Jornada de Cuina Multicultural de Girona

Aquest divendres, 3 de juny, hem organitzat la 2a Jornada de Cuina Multicultural de Girona des del Servei Lingüístic de CCOO de les Comarques Gironines amb la col·laboració de l'Escudella Solidària, ECCIT, la Coordinadora d'ONG de Girona i l'Alt Maresme, i NouSol.

més informació »

Apunta't al “Voluntariat per la llengua” i comparteix la llengua!

El “Voluntariat per la llengua” consisteix a formar una parella lingüística entre una persona que sap català, però vol adquirir més desimboltura en aquesta llengua (aprenent/a), i una persona que sí que el parla habitualment (voluntari/ària). Només has de disposar d'1 hora lliure a la setmana per fer-la petar allà on vulguis amb la teva parella lingüística (un terrasseta, una fira, una botiga, el cinema…) i així fins a un mínim de 10 trobades i un màxim de 30.

Jornada de Cuina Multicultural a Girona

Èxit de participació a la 18a Mostra de Cuines Obreres

El dijous 5 de maig va tenir lloc, a Barcelona, la 18a Mostra de Cuines Obreres, organitzada de manera conjunta pel Servei Lingüístic, l'Àrea de Cultura i el CFA Manuel Sacristán de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO cuina per compartir i acollir

Dins el marc del Maig de la Cultura i el Treball, el dijous 5 de maig, a les 18 h, se celebrarà la 18a Mostra de Cuines Obreres a Barcelona, a la sala 11 (Via Laietana, 16, 1a planta)

Dossier d'eleccions sindicals. Del manual de 'Papers sindicals'

Les eleccions sindicals són un dels moments clau de l'activitat del sindicat. Amb la finalitat de facilitar-vos els recursos de tot aquest procés en català i, d'aquesta manera, incidir en l'augment de l'ús de la llengua catalana en el marc de les empreses, hem inclòs tots els models de documents relatius al procés electoral en format RTF.

Dossier de salut laboral. Del manual de 'Papers sindicals'

Inclou els models de documents relatius a la salut laboral (en format RTF), actualitzats i redactats en català, tot incidint en la importància de fomentar l'ús de la llengua catalana en aquest àmbit i explicant els recursos que el Servei Lingüístic del sindicat posa a disposició de l'organització.

ABR.

Programa sindical: CCOO número 240, 'Ocupació, salaris i pensions dignes'