Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical del Ceres. Núm 11 (febrer del 2015)

    Servei d’informació i documentació jurídica

    Ja teniu disponible el Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical, del febrer del 2015. Us convidem a consultar-lo:



    Butlletí (format pdf)



    Butlletí (format word)


    En aquest número, presentem informes i documents sobre:

    – Tema monogràfic: sentència del TS ultraactivitat 

    – Mobilitat geogràfica després de la reforma laboral

    – Conciliació de la vida laboral i familiar

    – Projecte de llei de cooperatives
    – Projecte de llei de simplificació administrativa

    – La indemnització d’acomiadament improcedent

    – Laude arbitral del Consell de Relacions Laborals

     

    El Butlletí és una publicació periòdica de distribució electrònica que presenta, valora i dóna accés a una selecció qualitativa d’informacions d’interès jurídic i sindical. El Butlletí de gener té els apartats següents: estudis jurídics, estudis d’interès sindical, eleccions sindicals, jurisprudència, sel·lecció de convenis col·lectius i enllaços.



    Ens podeu adreçar suggeriments i comentaris, així com sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu: [email protected]



    Seguiu-nos a les xarxes socials



    Twitter: @FundCipriGarcia

                  #ButlletiJuridicSindical

    Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia



    Números anteriors

    Butlletí de gener de 2015
    Butlletí de desembre de 2014
    Butlletí de novembre de 2014

    Butlletí d’octubre de 2014
    Butlletí de setembre de 2014

    Butlletí de juliol de 2014
    Butlletí de juny de 2014
    Butlletí de maig de 2014
    Butlletí d’abril de 2014
    Butlletí de març de 2014 
        


  • CCOO de Catalunya reclama ocupació de qualitat, recuperació de salaris i pensions i la renda garantida de ciutadania per reactivar la demanda interna i allunyar la deflació

    L’IPC continua retrocedint pel preu del petroli i la caiguda del consum intern

    L’índex de preus de consum (IPC) del mes de gener a escala estatal, amb un -1,3%, continua baixant, ara 3 dècimes, com a conseqüència de la baixada del preu dels carburants i la caiguda del consum, que s’explica per la situació d’empobriment generalitzat que viu la majoria de la població.

    La inflació subjacent, és a dir, l’estructural, que no té en compte ni els aliments no elaborats ni el preu dels carburants, augmenta 2 dècimes, fins al 0,2%, cosa que fa augmentar el diferencial amb l’IPC general. Aquest índex reflecteix l’autèntica situació de l’economia, que, lluny de la seva recuperació real, continua marcada per la caiguda del consum intern, per un creixent nombre de persones amb sous retallats, pensions reduïdes i rendes baixes, i per la pèrdua de poder adquisitiu per fer front a les necessitats més bàsiques, ja que el cost dels serveis bàsics com l’electricitat, el transport o l’aigua continuen sent massa elevats.

    A Catalunya, l’IPC, amb un -0,9%, retrocedeix 2 dècimes i manté el diferencial amb l’estatal pels preus més alts dels aliments i dels serveis.

    La inflació de la zona euro, amb una taxa del -0,6%, retrocedeix 4 dècimes, mantenint un diferencial de 9 dècimes amb l’IPC harmonitzat espanyol, que se situa en el -1,5%. Es posa en evidència que cal un canvi de polítiques econòmiques a Europa per canviar aquesta situació d’estancament i deflació.

    Sortir de la crisi i evitar la deflació exigeix la recuperació del poder adquisitiu dels salaris i pensions, la creació d’ocupació de qualitat per poder recuperar la demanda interna i el consum i la creació d’una renda garantida de ciutadania per a qui no té recursos. Però la situació d’emergència social fa necessàries respostes urgents per fer front a la pobresa i l’exclusió social.

    Han d’acabar les polítiques de retallades i ha de fer-se política per a les persones, amb control de preus públics i privats i dels marges empresarials, sobretot pel que fa als serveis bàsics com l’electricitat, el transport, l’energia o l’aigua, que estan perjudicant especialment les rendes més baixes (aturats, pensionistes, treballadors precaris…).

    Cal una reforma fiscal progressiva que incrementi el que han de tributar les rendes del capital, persegueixi el frau i l’evasió fiscal i redueixi impostos indirectes com l’IVA dels productes i serveis de primera necessitat de les llars.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 13 de febrer de 2015


  • Informe sobre formació professional (FP) a Catalunya

    Elaborat per la Federació d’Educació de CCOO

    El divendres 13 de febrer del 2015, s’ha fet una roda de premsa per presentar un informe sobre formació professional (FP), elaborat per la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya.

    Feu clic per veure:
    – L’‘Informe sobre la formació professional (FP)’.
    – Les declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general, i Eduard Requena, responsable de Formació Professional de la Federació d’Educació, de CCOO de Catalunya, efectuades el divendres 13 de febrer de 2015. 


  • El blog d’en Joan Carles Gallego: ‘La lluita paga’

    El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, exemplifica en la lluita dels treballadors i treballadores d’A.J. Ruz el bon camí per avançar en drets.

    Feu clic per veure l’article «La lluita paga».


  • El blog d’en Joan Carles Gallego: ‘Entre l’emergència social i la cita electoral’

    Nou article en el blog d’en Joan Carles Gallego: «Entre l’emergència social i la cita electoral».

    http://www.joancarlesgallego.cat/jcgallego/aspnet/article.aspx?clau=3778


  • CCOO guanya les eleccions a Padesa malgrat la repressió sindical

    CCOO guanya les eleccions sindicals a Padesa d’Amposta després de quatre anys molt difícils, d’un intent de revocació i de l’acomiadament d’un membre del comitè d’empresa i del delegat sindical.
    CCOO ha guanyat amb el resultat de 6 delegats i delegades d’un total de 12 que formen el comitè d’empresa, amb 129 vots. CCOO a Padesa d’Amposta ha patit el boicot de la direcció en les eleccions sindicals, que va acomiadar la presidenta del comitè, Irene Matamoros, uns dies abans que s’obrís el procés electoral. També va acomiadar el delegat sindical de CCOO, Pascual Murillo, dient que, ambdós, feien mal ús del crèdit horari sindical. Tant la Irene com el Pascual es van presentar a les llistes per CCOO. Tots dos estan a l’espera del judici que tindrà lloc el pròxim 19 de febrer, a Tortosa.
    CCOO ha obtingut també bons resultats en altres eleccions, com a l’Institut de Recerca de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron. Els treballadors i treballadores han donat majoritàriament el suport a la candidatura de CCOO, que ha renovat la totalitat del comitè amb 17 delegades i delegats.
    A més, CCOO guanya a la Fundació Privada Osona amb 9 delegats, igual que al Consorci d’Atenció Primària Capse i a Ibercaja amb un total de 6. També guanya els 9 delegats de l’Associació Sant Tomás – Parmo, els 9 de Nestlé Petcaré España i al Grup Luxiona, on CCOO aconsegueix 6 delegats per 2 la CGT i 1 la USOC.

    Fes clic per llegir més a Lluita Digital 211.


  • «Lluita digital», número 211

    Aquesta publicació digital arriba per correu electrònic, amb una periodicitat quinzenal, a tots els afiliats i afiliades que ho desitgen; completa la informació de la revista en paper Lluita Obrera i afegeix un plus d’actualitat a la informació del sindicat.

    Fes clic per veure el número 211 de la Lluita Digital.

    Si encara no t’hi has subscrit, fes-ho ara!

    Subscripció gratuïta a la Lluita Digital


  • CCOO impulsarà la ILP contra els desnonaments i la pobresa energètica

    Recollint signatures

    CCOO ha decidit donar suport a la iniciativa legislativa popular (ILP) contra els desnonaments i la pobresa energètica, que promouen la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) i l’Observatori DESC – Drets Econòmics, Socials i Culturals.

    El divendres 30 de gener una delegació del sindicat, encapçalada per Joan Carles Gallego, secretari general, s’ha reunit amb les entitats promotores per acordar que CCOO també se sumi a aquesta iniciativa, recollint signatures i donant-hi suport.

    Feu clic per veure les declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya; de Carlos Macías, de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), i de Maria Campuzano, de l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE), efectuades el divendres 30 de gener del 2015.

    Més informació al web de la ILP contra els desnonaments i la pobresa energètica.


  • El blog d’en Joan Carles Gallego: ‘Carta Europea de Drets Socials, Tribunal Constitucional i eleccions gregues’

    El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, reflexiona en clau europea i sobre les eleccions a Grècia.

    Feu clic per veure l’article «Carta Europea de Drets Socials, Tribunal Constitucional i eleccions gregues».


  • CCOO denuncia que perillen els llocs de treball de part de la plantilla d’Indra BPO

    Concentracions els dijous a les 11.00 h

    La Secció Sindical de CCOO a Indra BPO, del sector TIC (tecnologies de la informació i la comunicació), convoca mobilitzacions per defensar els llocs de treball d’una part de la plantilla.

    El conflicte sorgeix a partir de la pèrdua de dos projectes a Orange a favor d’una altra empresa, on hi ha afectats uns 60 treballadors i treballadores entre ETT i plantilla pròpia (la gran majoria, amb contractes indefinits).

    CCOO a Indra va demanar a l’empresa un pla de transició per a les reubicacions i que es comprometés a mantenir tots els llocs de treball fins al pròxim 28 de febrer (data final dels projectes). Després de la seva negativa inicial a comprometre’s, s’indica a la direcció que es posaran en marxa una sèrie de mobilitzacions, però al final accedeix a mantenir tots els llocs de treball fins a aquesta data.

    En arribar gener, no hi ha encara un pla de reubicacions fins a finalitzar definitivament els projectes. Indra BPO ha guanyat un nou projecte a Vodafone per a unes 15 persones, sense que s’informi de la data d’inici.

    La direcció d’Indra ha explicat als representants de CCOO que no pot comprometre’s a mantenir tots els llocs de treball fins al 28 de febrer i que alguns d’ETT no podran ser renovats, trencant així l’acord assolit. Es torna a treure la intenció de fer mobilitzacions i l’empresa rectifica i diu que passarà a plantilla els que vénen d’ETT i no podrien renovar.

    Des de CCOO es demana la reubicació de tots els treballadors i treballadores afectades, en el nou projecte o en altres existents, i veient la manca de compromís per part d’Indra BPO, ha programat diverses accions, que començaran amb concentracions i seguiran amb aturades.

    Les concentracions seran tots els dijous a les 11.00 h a partir del 22 de gener, al carrer Tànger amb el carrer Ciutat de Granada (al 22 @, Edifici Interface), de Barcelona. 

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 22 de gener de 2015


Afilia’t! Contacta