Setmana Europea de la Mobilitat 2021

CCOO de Catalunya, amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat, proposem per a aquest any iniciatives i activitats …

dia mundial medi ambient 2020

5 de juny, Dia Mundial del Medi Ambient

Davant la crisi de la COVID-19, la reconstrucció del teixit productiu ha d’atendre els reptes sanitaris i ambientals que cal afrontar sense demora. Les administracions públiques han d’impulsar veritables mesures per al canvi de model productiu.

manifest accio global pel clima

El 24 d’abril, Dia d’Acció Global pel Clima

Avui, quan tota la població pateix en la seva pròpia pell la pandèmia del coronavirus i les seves conseqüències, es fa patent el que és urgent i ineludible: unir esforços per, solidàriament, fer front a la malaltia i les seves repercussions sanitàries i socials. Unes conseqüències que pateixen en major grau les persones i els col·lectius més vulnerables, que suporten no només la crisi sanitària sinó la precarització i l’empitjorament de les seves ja poc dignes condicions de vida.

cementera quemando

CCOO, contra la moratòria per a nous projectes d’incineració de residus aprovada pel Parlament

Dijous passat, 5 de març, el Parlament de Catalunya va aprovar una moció que proposa una moratòria de caràcter urgent per a nous projectes d’incineració de residus, ja siguin urbans o industrials, mentre no s’aprova la Llei de prevenció de residus i ús eficient dels recursos. La moció també demana que la nova Llei de residus i ús eficient dels recursos (en preparació) insti a redactar un pla de tancament i desmantellament de les incineradores existents en el termini màxim d’un any.

mon treball repte canvi climatic

CCOO i UGT presenten una guia sobre adaptació al canvi climàtic

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya hem editat conjuntament un document adreçat a les persones treballadores i els seus representants, en el context que ens trobem d’emergència climàtica, i coincidint amb els debats de la cimera COP25 de Madrid. Es tracta d’una guia que té per títol “EL MÓN DEL TREBALL DAVANT DEL REPTE DEL CANVI CLIMÀTIC. Com s’han d’adaptar les empreses i les persones treballadores al nou escenari climàtic?”.