Díptic ‘Treballs en altura’

Els treballs en altura són aquells que es fan a més de dos metres d’altura. Són activitats d’alt risc en què els accidents de treball solen produir-se per causes materials i organitzatives, i requereixen que la persona treballadora estigui protegida en tot moment.

Díptic ‘L’amiant. Intervenció i PRL’

L’Article 3 del RD 396/2006, de 31 de març, regula els treballs amb risc d’exposició a l’amiant. És aplicable a les operacions i activitats en què les persones treballadores estiguin exposades o siguin susceptibles d’estar exposades a fibres d’amiant o de materials que en continguin.

Díptic ‘Soroll. Exposició i prevenció’

El soroll és un dels riscos que es manifesta més freqüentment en l’àmbit laboral. El nombre de malalties i molèsties causades pel soroll és elevat, tot i que sovint l’empresariat, els serveis de prevenció i les autoritats sanitàries i laborals silencien i ignoren aquesta problemàtica.

Com s’organitza la prevenció a l’empresa? Serveis de prevenció

L’objectiu d’aquest full informatiu és aconseguir una intervenció efectiva dels delegats i delegades de prevenció, pel que fa a la identificació de l’incompliment dels requisits legals i materialment necessaris, així com oferir una prevenció de riscos real, amb la necessària informació i participació dels delegats i delegades de prevenció, per aconseguir la millora de la prevenció a les empreses.

Recurs preventiu

La figura del recurs preventiu és objecte de debat als centres de treball, ja que l’empresariat abusa del seu nomenament, de les seves competències i de les seves responsabilitats. Actualitzem tot el que té relació amb aquesta figura perquè sindicalment tenim nombroses consultes sobre aquest tema, la majoria de les quals, coincidents.