Intervenció sindical en l’avaluació de l’exposició al soroll. Saber per participar

Full informatiu per a delegats i delegades de prevenció inclòs en la convocatòria d’accions transversals AT2017-0102

El soroll és avui dia un dels riscos laborals més presents als llocs de treball. El nombre de malalties i molèsties causades pel soroll a la feina resulten alarmants, encara que siguin dades sistemàticament silenciades i ignorades per l’empresariat, els serveis de prevenció i les autoritats (tant sanitàries com laborals).

Davant de la gravetat d’aquest problema, el canvi de normativa de l’any 2006 i la complexitat de l’avaluació de l’exposició al soroll, volem situar com a prioritat que el soroll s’ha d’avaluar i en quins aspectes podem participar quan s’avalua.

L’objectiu d’aquest full informatiu és identificar els elements que cal tenir en compte a l’hora d’avaluar el soroll, fer més comprensible el procés d’avaluació a l’empresa i desenvolupar els drets de participació i consulta dels treballadors i les treballadores protagonistes i els seus delegats i delegades de prevenció.

Aquesta fitxa s’emmarca en el projecte de la Fundación Estatal para la Prevención de Riesgos Laborales, FSP, en la convocatòria d’accions transversals AT2017-0102.

Finançat per:
Ministerio de Empleo y Seguridad Social. Fundación Estatal para la Prevención de Riesgos Laborales.