Assemblea sindical oberta

Assemblea sindical oberta

Gran èxit l'assemblea final

Foto

La direcció del sindicat ha assumit l'ordenació de les 25 propostes de debat més votades, organitzades en 5 eixos.

El resultat de la votació a mà alçada per la validació de tot el procés ha estat: Vots a favor: 1.067, vots en contra: 0, abstencions: 14

L’ordenació final de les 25 propostes prioritàries ha estat la següent:

Eix 1. PARTICIPACIÓ A L’EMPRESA, AL SINDICAT I A LA SOCIETAT

PROPOSTES

- Realitzar consultes vinculants abans de la signatura de convenis i acords generals.

- Comunicar i explicar millor els acords de diàleg social que se signen.

- Potenciar les seccions sindicals com a espai de presència sindical a l’empresa i de participació de l’afiliació.

-  Utilitzar més les xarxes socials i aplicacions mòbils per informar, assessorar, participar i convocar mobilitzacions.

-  Trobar fórmules de participació no presencial.

Eix 2. COM MILLORAR L’ORGANITZACIÓ I L’AFILIACIÓ

PROPOSTES
- Millorar el funcionament de l’assessorament sindical i jurídic i avançar en la gratuïtat per a l’afiliació.

- Prioritzar l’atenció a les persones afiliades

- Explicar a instituts i universitats els drets laborals i el paper del sindicalisme..

- Posar una limitació de mandat efectiva de 8 anys (2 mandats) per a una responsabilitat concreta, en tots els nivells del sindicat.

- Formar el personal sindicalista, tècnic i administratiu en l’atenció a les persones i a l’afiliació.

Eix 3. LES PRIORITATS LABORALS I SOCIALS

PROPOSTES

- Prioritzar la lluita pel treball digne i contra la precarietat.

- Recuperar el poder adquisitiu dels salaris.

- Incrementar el salari mínim interprofessional (SMI) fins, com a mínim, el 60% del salari mitjà.

- Defensar la sanitat pública i lluitar contra les retallades i per revertir les privatitzacions.

- Defensar l’educació pública lluitant contra els concerts, les privatitzacions i les retallades.

Eix 4. COM MILLORAR L’ACCIÓ SINDICAL I DESENVOLUPAR NOVES FORMES DE LLUITA

PROPOSTES

-  Revertir la reforma laboral.

-  Eliminar de la contractació pública les empreses que no respectin unes condicions laborals dignes.

-  Lluitar per la conciliació de la vida personal i la laboral.

-  Reivindicar i plantar cara pels que són més vulnerables i no poden fer-ho.

-  Utilitzar les xarxes socials per fer campanyes de denúncia i pressió, i crear estats d’opinió.

Eix 5. VALORS I ÈTICA SINDICAL

PROPOSTES

-  Suspendre d’afiliació totes les persones imputades per corrupció o assetjament sexual fins que hi hagi una sentència ferma.

-  Exigir a les persones que accedeixin a càrrecs de direcció i representació del sindicat que es comprometin amb el compliment del codi ètic.

-  Habilitar mecanismes àgils per detectar, corregir o eliminar males pràctiques al sindicat.

-  Publicar mensualment com es fan servir les hores sindicals, amb la finalitat de rendir comptes.

-  Establir que les percepcions econòmiques dels sindicalistes estiguin en relació amb les tasques i la dedicació, i no en funció del càrrec o de l’organització a la qual estan ubicats/des.

Feu clic per veure:
- la memòria de l'Assemblea sindical oberta
- l'àlbum de fotos de l'assemblea de Sant Adrià de Besòs
- la retransmissió en streaming de l'assemblea de Sant Adrià de Besòs
- el vídeo 'Resum del 50 aniversari de CCOO de Catalunya'
- el vídeo 'Resum del procés d'Assemblea sindical oberta de CCOO de Catalunya'
- el vídeo 'Salutació de Luca Visentini i Ignacio Fernández Toxo a l'acte final de l'Assemblea sindical oberta'
- la notícia del diari 'El Periódico de Catalunya' (7-11-2015)
- la notícia del Diari del Treball (7-11-2015)
- la notícia del diari 'Ara' (7-11-2015)
- les declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, al Telenotícies Migdia de Televisió de Catalunya-TVC(7-11-2015), al minut 27'40''
- la notícia del diari 'El País' (8-11-2015)
- la notícia del diari 'La Vanguardia' (8-11-2015)

CCOO impulsa l’Assemblea sindical oberta

L’assemblea sindical oberta és un espai per definir el paper del sindicat davant la nova realitat social i on tothom pot participar

El 20 de novembre del 1964, a l’església de Sant Medir de Barcelona, 300 homes i dones sindicalistes es van reunir en assemblea per definir quina era la millor forma d’organització i lluita per defensar les condicions de treball i de vida dels treballadors i les treballadores. Naixia, així, la Comissió Obrera Nacional de Catalunya.

50 anys més tard, volem que sigui l’assemblea la que defineixi quines són les propostes i les formes de lluita i d’organització que ens serveixin per fer front als nous reptes en relació amb les condicions de treball i vida, i fer que CCOO continuï sent el sindicat útil per construir un futur de drets i igualtat.

Per això a partir de l’1 de Maig, i com a continuació dels actes de commemoració de la fundació de Comissions Obreres, iniciarem el procés de debats cap a l’assemblea sindical oberta, amb la qual clourem els actes del 50è aniversari.

El moviment sindical s’enfronta als reptes derivats d’una globalització sense regles, a les conseqüències d’una crisi econòmica i social, i a les polítiques dutes a terme per fer-hi front que prioritzen els interessos dels poders econòmics davant la ciutadania. L’atur, la precarietat laboral, la pobresa i les desigualtats fan necessari revisar i actualitzar propostes d’organització i d’acció del sindicat. Alhora, la crisi institucional i política i la corrupció fan que haguem de revisar i prendre mesures en relació amb els nostres valors ètics, amb les nostres pràctiques i amb els nivells interns i externs de transparència i participació.

Moltes preguntes que cal respondre

Com reforcem el vincle de l’afiliació amb el sindicat i quins espais de participació cal repensar? Com participem a les empreses i com arribem a qui no té representació sindical? Quin paper ha de tenir el sindicat en les reivindicacions i en els moviments socials? Com hem d’escoltar, assessorar i organitzar els treballadors i les treballadores que viuen diverses formes de precarietat i de relacions laborals? Com s’exerceix avui la solidaritat obrera? Quines propostes tenim per reduir les bretxes salarials? Com s’han d’organitzar els temps de vida i els temps de treball? Les nostres normes internes actuals fomenten la renovació i la diversitat al sindicat? Com podem incloure els valors ètics en totes les nostres pràctiques i actuacions? Tenim elements de burocràcia sindical? És justificable rebre subvencions en reconeixement a la funció social? Els acords i els avenços laborals han de ser gratuïts per a les persones no afiliades?

Aquestes són algunes de les preguntes que volem debatre de forma oberta i horitzontal, sense apriorismes ni respostes prèvies; per això totes les propostes seran recollides i traslladades a l’assemblea final de cloenda.

Volem obrir un procés participatiu ampli dins i fora del sindicat en diferents formats: amb assemblees territorials de seccions sindicals, amb enquestes d’opinió, que facilitin la participació a través de les xarxes socials i la pàgina web, i amb reunions amb entitats i persones expertes.

Estem convençuts i convençudes que l’assemblea sindical oberta servirà per reforçar la funció i la utilitat del sindicalisme de CCOO, i perquè els propers 50 anys continuem construint presents i futurs.

Us animem a participar-hi!