Balanç de la 2a Assemblea sindical oberta

Amb tu construïm el futur

L’Assemblea sindical oberta (ASO) és un procés participatiu adreçat a l’afiliació de CCOO de Catalunya i a la societat en general. Es realitza prèviament a la celebració dels congressos del sindicat i serveix per reflexionar sobre el context i situar els temes que formaran part dels debats congressuals. Es reforça així el procés de deliberació col·lectiva i de construcció de la posició del sindicat en els temes que afecten el conjunt de la classe treballadora.

La 2a Assemblea sindical oberta es va celebrar entre els mesos de gener i juny del 2020 amb el lema “Amb tu construïm el futur”. La pandèmia de la COVID-19 va marcar bona part del procés participatiu i va obligar a suspendre assemblees presencials i a adaptar el calendari previst així com el format de l’assemblea de cloenda. Segurament la greu crisi sanitària, econòmica i social hauria introduït algunes reflexions i alguns matisos en les propostes sorgides dels debats que no es van poder recollir perquè es van celebrar en les dates prèvies a l’inici de la pandèmia. Malgrat aquest fet, el procés de participació va comptar amb 2.007 persones en assemblees presencials; 7.004 persones que hi van participar telemàticament i 26.371 persones que van votar les propostes.

CCOO de Catalunya, d’acord amb el seu compromís de transparència i rendició de comptes, presenta en aquest document el balanç del compliment de les propostes aprovades per l’afiliació en el procés de la 2a Assemblea sindical oberta.