assessorament treballadores llar

CCOO de Catalunya reclama la ratificació immediata del Conveni 189 de l’OIT per garantir l’equiparació de drets per a les treballadores de la llar i les cures

Amb motiu de la celebració del 30 de març, Dia Internacional de les Treballadores de la Llar, des de l’Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya volem denunciar que la normativa laboral actual aplicable al sector margina les treballadores de la llar i les cures en ubicar-les en un sistema especial dins del règim general de la Seguretat Social que les subprotegeix i discrimina, ja que manté l’acomiadament per desistiment (que, de fet, és un acomiadament lliure) i exclou aquestes treballadores de la prestació d’atur, de la Llei de prevenció de riscos (amb les conseqüències que això té per a la seva salut) i del Fons de Garantia Salarial.

immigrants ecuador manifestacio

La Fundació ACSAR i el CITE de CCOO fan una crida d’atenció sobre les noves desigualtats provocades per la bretxa digital

El Centre d’Informació a Treballadors Estrangers (CITE-CCOO) i la Fundació Catalana de Solidaritat amb Persones Asilades i Refugiades (ACSAR) han dut a terme una enquesta entre les famílies immigrades i refugiades sobre els efectes de la bretxa digital a Catalunya entre aquests col·lectius. Han contestat l’enquesta 202 famílies (de 33 nacionalitats diferents), entre persones usuàries de les oficines del CITE i de diferents entitats representatives dels col·lectius immigrants a tota Catalunya.

treballador llar bn

El Servei d’Atenció a Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya ha atès prop de 350 treballadores al 2020, tan sols en dos mesos

El Servei d’Assessorament a Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya (SAT-Llar) és un servei d’assessorament integral i gratuït adreçat a treballadores de la llar i les cures, promogut per la Federació de Construcció i Serveis i pel Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya.

situacio laboral estrangers 2020

Situació laboral de la població estrangera de Catalunya

Presentem l’Informe de l’any 2020 sobre la situació laboral de la població estrangera a Catalunya, que fa referència a les dades sobre la presència de persones estrangeres a Catalunya i la seva situació en el nostre mercat de treball durant en finalitzar l’any 2019.

immigrants ecuador manifestacio

CCOO de Catalunya reclama una solució urgent al col·lapse de les cites per obtenir la targeta d’identitat d’estrangers

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Persones Migrants, des de CCOO de Catalunya volem donar a conèixer la nostra participació en la declaració que diverses entitats socials, de persones immigrades, sindicals i patronals hem decidit impulsar per reclamar una solució al col·lapse de les cites a les oficines de la Policia per a la tramitació de les targetes d’identitat d’estrangers.