Un any més, la Diputació de Barcelona ha renovat el seu suport al Centre d’Informació per a Treballadores Estrangers (CITE), que permetrà mantenir la seva xarxa d’oficines a la província de Barcelona. Aquest suport garantirà la continuïtat, durant l’any 2025, de les 24 oficines del CITE a la província de Barcelona, des dʼon es dona assessorament gratuït en matèria dʼestrangeria.
El suport a la tramitació de la documentació de persones en situació irregular representa un clar benefici tant per a les persones afectades com per al conjunt del territori. Disposar dʼuna situació administrativa regular permet una millor integració social i laboral de les persones estrangeres. El mateix es pot dir de la resta de tràmits i informacions realitzades sobre la llei dʼestrangeria, que garanteixen que la persona en situació regular pugui mantenir-la sense dificultats.
A més, des d’aquestes oficines del CITE també es dona suport als tècnics municipals en matèria dʼestrangeria i sʼorganitzen assemblees informatives i sessions formatives sobre el marc jurídic dʼestrangeria adreçades a treballadors i treballadores estrangeres i actuacions de sensibilització de la ciutadania sobre la realitat del fet migratori a Catalunya. Això és especialment important en un any com aquest, en què entrarà en vigor el nou reglament d’estrangeria el proper 20 de maig.

