Un any més, l’oficina del CITE de CCOO de Catalunya a Manresa ha rebut el suport de l’Ajuntament de Manresa. Volem destacar que el suport rebut aquest 2024 ha permès ampliar l’assessorament gratuït en matèria d’estrangeria que es dona des de la nostra oficina a la ciutat. Al mateix temps, també es dona assessorament en matèria d’estrangeria als tècnics municipals que ho requereixin.
El suport a la tramitació de la documentació de persones en situació irregular representa un clar benefici tant per a les persones afectades com per al conjunt del territori.
Disposar d’una situació administrativa regular permet una millor integració social i laboral de les persones estrangeres. El mateix es pot dir de la resta de tràmits i informacions realitzades sobre la llei d’estrangeria, que garanteixen que la persona en situació regular pugui mantenir-la sense dificultats.
A més, des de l’oficina del CITE també es fan assemblees informatives sobre drets i deures laborals i sobre el marc jurídic d’estrangeria adreçades a treballadors i treballadores estrangeres i actuacions de sensibilització de la ciutadania sobre la realitat del fet migratori a Catalunya.
