Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers

www.ccoo.cat/citeEl Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) és una associació promoguda per CCOO de Catalunya que dóna assessorament en matèria d’estrangeria, mobilitat internacional i sobre els drets socials i laborals de les persones immigrades. Per realitzar aquesta tasca, el CITE compta amb el suport de diferents administracions de tots els nivells i altres entitats.

Des de la xarxa d’oficines del CITE, s’ofereix, de manera gratuïta:

- Assessorament i orientació sobre la Llei d’estrangeria.
- Tramitació de permisos de treball, de residència, de reagrupament familiar...
- Informació sobre el procediment d’accés a la nacionalitat.
- Informació sobre primera acollida i coneixement de l’entorn.
- Assessorament sobre mobilitat internacional de treballadors,
- Formació i sensibilització en temes vinculats al fet migratori.
- Impartició del mòdul de coneixements laborals previst a la Llei d'acollida de Catalunya.

CITE
Via Laietana, 16
08003 - Barcelona
telèfon 93 481 27 20

Per a consultes sobre estrangeria, tramitació de documents o mobilitat internacional, adreça't a les nostres oficines del CITE de CCOO de Catalunya.

Notícies

Article de Cristina Rodríguez, secretària general de CCOO de Lleida sobre la campanya de la fruita d'enguany

Titulat: "Campanya de la fruita 2020 a les terres de Lleida".

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament la renovació automàtica d'autoritzacions de residència i treball

En relació a l'ordre ministerial publicada ahir al BOE, en què es prorroguen de manera automàtica durant sis mesos les autoritzacions de residència i treball de les persones estrangers que caduquin des de 90 dies abans de l'inici de l'estat d'alarma fina a la seva finalització.

més informació »

El CITE de CCOO de Catalunya presenta un estudi sobre condicions sociolaborals de les treballadores de la llar llatinoamericanes a Barcelona

De la precarietat i pobresa a la pobresa severa, la misèria i sense llar.

Materials informatius sobre la COVID-19 en diferents llengües

El Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers de CCOO de Catalunya ha elaborat diversos materials informatius sobre la COVID-19 en diferents llengües

més informació »

Les treballadores de la llar i les cures en domicili particular han de poder fer la seva feina en condicions segures

Com a treballadora de la llar i les cures en domicili particular has de poder fer la teva feina en condicions segures. Si la persona ocupadora o l'empresa no et facilita les mesures per garantir la teva seguretat a la feina, truca a CCOO al 933 100 000.

CCOO i UGT donen suport al Pla Creu Roja Respon

Ajuda a persones de més vulnerabilitat arran de la crisi de coronavirus.

més informació »

CCOO demana la regularització urgent i extraordinària de les persones estrangeres residents a Catalunya sense autorització administrativa

El sindicat dona suport a la demanda de regularització extraordinària del Consell Municipal d'Immigració de Barcelona.

Treballadores de la llar davant la COVID-19

CCOO de Catalunya ha elaborat un seguit de preguntes freqüents relacionades amb la problemàtica que es poden trobar les treballadores de la llar davant la COVID-19 i que engloben temes com els efectes de posar-se malalta, el subsidi per atur, els acomiadaments o les mesures de protecció, entre d'altres.

més informació »

CCOO de Catalunya demana mesures estratègiques per superar la crisi sanitària i social del coronavirus

Relatives al suport al personal sanitari o a les persones en situació irregular.

més informació »

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO reivindica igualtat i drets per a les treballadores de la llar

30 de Març, Dia Internacional de les Treballadores de la Llar.

més informació »

CCOO de Catalunya sol·licita al Govern de l'Estat que s'adoptin mesures extraordinàries adreçades a les treballadores de la llar i les cures

Des de CCOO de Catalunya ha valorat positivament el paquet de mesures aprovat pel Govern contra els efectes econòmics i socials de la crisi del coronavirus. En aquest sentit, considerem un encert, entre altres, les mesures extraordinàries que garanteixen l'accés a la prestació per atur als treballadors del règim general que no comptin amb els períodes de cotització necessaris per accedir-hi.

més informació »

CCOO de Catalunya ofereix el seu suport a Proactiva Open Arms per dur a terme la seva tasca de salvament de persones refugiades

Trobada del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, amb el director de Proactiva Open Arms, Òscar Camps.

Memòria del CITE 2019

Presentada en roda de premsa el dimecres 5 de febrer de 2020.

més informació »

Campanya d'informació a les treballadores de la llar i les cures

El Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya ha impulsat una campanya d'informació a les treballadores de la llar sobre els seus drets laborals i socials, amb col·laboració de les associacions Mujeres Pa'lante, Las Libélulas i Mujeres Migrantes Diversas, i el suport de l'Ajuntament de Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama una solució urgent a l'actual col·lapse en l'obtenció de cites a la Policia Nacional per tramitar la targeta d'identificació d'estranger

Mesures per adequar l'aplicació informàtica d'obtenció de cites.

més informació »

CCOO de Catalunya organitza la jornada "Drets socials i immigració"

Demà divendres, 20 de desembre, a partir de les 9.30 hores, al Palau Macaya de Barcelona (Pg. Sant Joan, 108), amb Javier Pacheco, secretari general del sindicat.

més informació »

Campanya d'informació a les treballadores de la llar dels seus drets laborals i socials

Presentació en roda de premsa el dimarts 17 de desembre de 2019.