Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers

www.ccoo.cat/citeEl Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) és una associació promoguda per CCOO de Catalunya que dóna assessorament en matèria d’estrangeria, mobilitat internacional i sobre els drets socials i laborals de les persones immigrades. Per realitzar aquesta tasca, el CITE compta amb el suport de diferents administracions de tots els nivells i altres entitats.

Des de la xarxa d’oficines del CITE, s’ofereix, de manera gratuïta:

- Assessorament i orientació sobre la Llei d’estrangeria.
- Tramitació de permisos de treball, de residència, de reagrupament familiar...
- Informació sobre el procediment d’accés a la nacionalitat.
- Informació sobre primera acollida i coneixement de l’entorn.
- Assessorament sobre mobilitat internacional de treballadors,
- Formació i sensibilització en temes vinculats al fet migratori.
- Impartició del mòdul de coneixements laborals previst a la Llei d'acollida de Catalunya.

CITE
Via Laietana, 16
08003 - Barcelona
telèfon 93 481 27 20

Per a consultes sobre estrangeria, tramitació de documents o mobilitat internacional, adreça't a les nostres oficines del CITE de CCOO de Catalunya.

Notícies

Incrementa la precarietat i indefensió dels treballadors i treballadores estrangers en el primer semestre del 2020

Durant el primer semestre del 2020, i sota els efectes de l'estat d'alarma, des de les 33 oficines del CITE, Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers de CCOO de Catalunya, distribuïdes arreu de Catalunya es van atendre 5.962 persones, que van realitzar 8.971 visites i plantejar 14.858 consultes.

més informació »

Ets treballador o treballadora de repartiment a domicili en bicicleta?

Per inscriure-t'hi has d'enviar un missatge de Whatsapp al 697 507 795 Les persones participants rebran gratuïtament material de protecció per a ciclistes. S'oferirà una sessió d'informació per a resoldre dubtes d'estrangeria i laborals.

més informació »

Informe sobre les condicions de vida de les treballadores centreamericanes de la llar i les cures a Barcelona

Aquest informe és conseqüència del treball conjunt del sindicat CCOO de Catalunya i del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) amb diferents entitats de dones immigrades treballadores de la llar, iniciat ara fa més de tres anys per visibilitzar la realitat del sector i promoure accions per dignificar-lo.

més informació »

CCOO ofereix assessorament i suport a la família del doctor Chalco, metge argentí de l'Hospital de Martorell mort per COVID-19

El sindicat recorda que darrera les xifres de contagiats i morts per coronavirus hi ha persones.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama més recursos humans i materials per agilitar la resolució dels expedients de petició d'asil

Amb motiu de la celebració demà dissabte del Dia Internacional de les Persones Refugiades -que va ser instituït per l'ONU al 2001 per denunciar la situació que vivien milions de persones refugiades i desplaçades arreu del mon- des de CCOO de Catalunya volem denunciar els impediments i amenaces que pateixen els procediments de protecció internacional d'aquelles persones obligades a abandonar els seus països per motius religiosos, polítics, ètnics, d'orientació sexuals, entre altres.

més informació »

CCOO de Catalunya dona suport a la declaració de la taula de ciutadania i immigració de la Generalitat de Catalunya

Arran de la situació de crisi sanitària generada per la Covid19, que com estem veient dia rere dia té efectes devastadors en l'àmbit social i laboral, des de CCOO de Catalunya hem reclamat a totes les administracions l'adopció de mesures extraordinàries per abordar l'extrema necessitat de les persones estrangeres sense autorització administrativa residents a Catalunya

més informació »

Article de Cristina Rodríguez, secretària general de CCOO de Lleida sobre la campanya de la fruita d'enguany

Titulat: "Campanya de la fruita 2020 a les terres de Lleida".

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament la renovació automàtica d'autoritzacions de residència i treball

En relació a l'ordre ministerial publicada ahir al BOE, en què es prorroguen de manera automàtica durant sis mesos les autoritzacions de residència i treball de les persones estrangers que caduquin des de 90 dies abans de l'inici de l'estat d'alarma fina a la seva finalització.

més informació »

El CITE de CCOO de Catalunya presenta un estudi sobre condicions sociolaborals de les treballadores de la llar llatinoamericanes a Barcelona

De la precarietat i pobresa a la pobresa severa, la misèria i sense llar.

Materials informatius sobre la COVID-19 en diferents llengües

El Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers de CCOO de Catalunya ha elaborat diversos materials informatius sobre la COVID-19 en diferents llengües

més informació »

Les treballadores de la llar i les cures en domicili particular han de poder fer la seva feina en condicions segures

Com a treballadora de la llar i les cures en domicili particular has de poder fer la teva feina en condicions segures. Si la persona ocupadora o l'empresa no et facilita les mesures per garantir la teva seguretat a la feina, truca a CCOO al 933 100 000.

CCOO i UGT donen suport al Pla Creu Roja Respon

Ajuda a persones de més vulnerabilitat arran de la crisi de coronavirus.

més informació »

CCOO demana la regularització urgent i extraordinària de les persones estrangeres residents a Catalunya sense autorització administrativa

El sindicat dona suport a la demanda de regularització extraordinària del Consell Municipal d'Immigració de Barcelona.

Treballadores de la llar davant la COVID-19

CCOO de Catalunya ha elaborat un seguit de preguntes freqüents relacionades amb la problemàtica que es poden trobar les treballadores de la llar davant la COVID-19 i que engloben temes com els efectes de posar-se malalta, el subsidi per atur, els acomiadaments o les mesures de protecció, entre d'altres.

més informació »

CCOO de Catalunya demana mesures estratègiques per superar la crisi sanitària i social del coronavirus

Relatives al suport al personal sanitari o a les persones en situació irregular.

més informació »

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO reivindica igualtat i drets per a les treballadores de la llar

30 de Març, Dia Internacional de les Treballadores de la Llar.

més informació »

CCOO de Catalunya sol·licita al Govern de l'Estat que s'adoptin mesures extraordinàries adreçades a les treballadores de la llar i les cures

Des de CCOO de Catalunya ha valorat positivament el paquet de mesures aprovat pel Govern contra els efectes econòmics i socials de la crisi del coronavirus. En aquest sentit, considerem un encert, entre altres, les mesures extraordinàries que garanteixen l'accés a la prestació per atur als treballadors del règim general que no comptin amb els períodes de cotització necessaris per accedir-hi.