Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers

www.ccoo.cat/citeEl Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) és una associació promoguda per CCOO de Catalunya que dóna assessorament en matèria d’estrangeria, mobilitat internacional i sobre els drets socials i laborals de les persones immigrades. Per realitzar aquesta tasca, el CITE compta amb el suport de diferents administracions de tots els nivells i altres entitats.

Des de la xarxa d’oficines del CITE, s’ofereix, de manera gratuïta:

- Assessorament i orientació sobre la Llei d’estrangeria.
- Tramitació de permisos de treball, de residència, de reagrupament familiar...
- Informació sobre el procediment d’accés a la nacionalitat.
- Informació sobre primera acollida i coneixement de l’entorn.
- Assessorament sobre mobilitat internacional de treballadors,
- Formació i sensibilització en temes vinculats al fet migratori.
- Impartició del mòdul de coneixements laborals previst a la Llei d'acollida de Catalunya.

CITE
Via Laietana, 16
08003 - Barcelona
telèfon 93 481 27 20

Per a consultes sobre estrangeria, tramitació de documents o mobilitat internacional, adreça't a les nostres oficines del CITE de CCOO de Catalunya.

Presentació de la Memòria del CITE del 2017

Durant el 2017 la xarxa d'oficines del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers de CCOO de Catalunya ha rebut 15.628 visites que han realitzat 27.741 consultes sobre temes d'estrangeria.

més informació »

El Grup d'Acció per la Ratificació del Conveni 189 de l'OIT valora molt positivament les activitats realitzades fins al moment

La ratificació del conveni 189 de l'OIT sobre treball digne de les treballadores de la llar permetria l'equiparació de les treballadores i treballadors de la llar amb la resta de treballadors i treballadores del Regim General de la Seguretat Social.

CCOO acull una trobada cultural amb l'expresident equatorià Rafael Correa

Demà divendres, 13 d'abril, a les 19.30 hores, a la seu del sindicat a Barcelona, amb presència del seu secretari general, Javier Pacheco.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama la ratificació del Conveni 189 de l'OIT per dignificar el treball de la llar i les cures

Amb motiu del Dia Mundial de les Treballadores de la Llar, el 30 de març.

més informació »

CCOO dona suport a les concentracions #FreeOpenArms

Dissabte, 24 de març, a les 12 hores, a Barcelona, davant la seu de l'Oficina del Parlament Europeu (Pg. de Gràcia, 90).

més informació »

CCOO de Catalunya considera que la igualtat efectiva i la no discriminació és una condició bàsica per a la cohesió social

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de l'Eliminació de la Discriminació Racial.

més informació »

CCOO de Catalunya denuncia la passivitat internacional davant l'ocupació d'Afrin per les tropes turques

Pel fi de la guerra a Síria.

més informació »

Manifestació pels drets civils i socials per a tothom

Demà dissabte 17 de març, a les 12 hores, des del Parc Josep Maria Serra Martí de Barcelona.

més informació »

El CITE (Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers) de CCOO de Catalunya i el Consolat d'Equador a Barcelona signen un conveni de col·laboració

Demà dissabte, 10 de març, a Barcelona.

més informació »

Grup d'acció per a la ratificació del Conveni 189 de l'OIT, per dignificar el treball de la llar i de cura

Presentat en roda de premsa el dijous 1 de març, amb entitats de dones immigrades i CCOO i UGT.

més informació »

Presentació del Grup d'Acció per la Ratificació del Conveni 189 de l'OIT, per dignificar el treball de la llar i les cures

Demà dijous, 1 de març, a les 11.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona, roda de premsa amb entitats de dones immigrades i CCOO i UGT.

més informació »

CCOO col·labora en l'exposició “Refugiades de lluny i de prop” al Museu d'Història de la Immigració

Inauguració demà dissabte, 24 de febrer, a les 11.30 hores, a la seu del museu a Sant Adrià de Besòs (Ctra. de Mataró, 124).

més informació »

Informe sobre població estrangera a Catalunya centrat en treballadores estrangeres a la llar

Elaborat pel Centre d'Estudis i Recerca Sindicals (CERES) de CCOO de Catalunya i presentat el dimecres 21 de febrer.

més informació »

El CITE (Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers) de CCOO obre un punt d'informació per a treballadores de la llar estrangeres

El treball de la llar és un dels sectors amb més incidència del treball informal, amb les mancances de drets laborals que això comporta, i concentra un elevat percentatge de dones immigrades. A més, el fet de ser dones i immigrades afegeix elements de discriminació a la relació laboral, pel desconeixement dels recursos disponibles i dels drets que les emparen, i moltes vegades per la irregularitat administrativa en què es troben.

més informació »

Jornades "Els drets laborals i econòmics de les persones migrades"

Del 5 al 8 de febrer de 2018 a Barcelona.

més informació »

Jornades "Els drets laborals i econòmics de les persones migrades"

Del 5 al 8 de febrer del 2018.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama la ratificació del Conveni 189 de l'OIT sobre el treball digne de les treballadores de la llar

Amb motiu de la Celebració del Dia Internacional de les Persones Migrades (18 de desembre).

més informació »

Acte "Per la dignificació del treball de la llar i les cures"

Demà divendres, 15 de desembre, a les 10.30 hores, a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16).

més informació »

Exposició "Cooperació Sindical: Solidaritat i Compromís" a l'Hospitalet de Llobregat

Dilluns, 11 de desembre, a les 18.00 hores, al Centre Cultural Bellvitge-El Gornal (Pl. Cultura, 1).

més informació »

CCOO, contra la repressió policial i militar a Hondures

Eleccions presidencials del passat 26 de novembre.