Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers

www.ccoo.cat/citeEl Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) és una associació promoguda per CCOO de Catalunya que dóna assessorament en matèria d’estrangeria, mobilitat internacional i sobre els drets socials i laborals de les persones immigrades. Per realitzar aquesta tasca, el CITE compta amb el suport de diferents administracions de tots els nivells i altres entitats.

Des de la xarxa d’oficines del CITE, s’ofereix, de manera gratuïta:

- Assessorament i orientació sobre la Llei d’estrangeria.
- Tramitació de permisos de treball, de residència, de reagrupament familiar...
- Informació sobre el procediment d’accés a la nacionalitat.
- Informació sobre primera acollida i coneixement de l’entorn.
- Assessorament sobre mobilitat internacional de treballadors,
- Formació i sensibilització en temes vinculats al fet migratori.
- Impartició del mòdul de coneixements laborals previst a la Llei d'acollida de Catalunya.

CITE
Via Laietana, 16
08003 - Barcelona
telèfon 93 481 27 20

Per a consultes sobre estrangeria, tramitació de documents o mobilitat internacional, adreça't a les nostres oficines del CITE de CCOO de Catalunya.

Ens ha deixat la Roser Martínez

Ens ha deixat la Roser Martínez Saborit, la nostra Roser, als 69 anys.

més informació »

El Servei d'Atenció a Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya ha atès prop de 350 treballadores al 2020, tan sols en dos mesos

El Servei d'Assessorament a Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya (SAT-Llar) és un servei d'assessorament integral i gratuït adreçat a treballadores de la llar i les cures, promogut per la Federació de Construcció i Serveis i pel Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya.

més informació »

Situació laboral de la població estrangera de Catalunya

Presentem l'Informe de l'any 2020 sobre la situació laboral de la població estrangera a Catalunya, que fa referència a les dades sobre la presència de persones estrangeres a Catalunya i la seva situació en el nostre mercat de treball durant en finalitzar l'any 2019.

més informació »

Augmenta la precarietat i la indefensió dels treballadors i treballadores estrangers

Durant el 2020, i en plena crisi sanitària generada per la Covid19, des de les 33 oficines del CITE distribuïdes arreu de Catalunya es van atendre 11.416 persones, que van realitzar 19.578 visites i plantejar 32.954 consultes.

més informació »

SAT-Llar, el nou servei d'assessorament integral i gratuït per a treballadores de la llar i les cures

CCOO de Catalunya posa en funcionament el SAT-Llar, un servei d'assessorament integral i gratuït del sindicat adreçat a treballadores de la llar i les cures que ofereix ajuda en temes relacionats amb la Llei d'estrangeria, els drets laborals, els recursos socials i els coneixements sobre el mercat de treball i la societat catalana, entre d'altres.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama una solució urgent al col·lapse de les cites per obtenir la targeta d'identitat d'estrangers

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Persones Migrants, des de CCOO de Catalunya volem donar a conèixer la nostra participació en la declaració que diverses entitats socials, de persones immigrades, sindicals i patronals hem decidit impulsar per reclamar una solució al col·lapse de les cites a les oficines de la Policia per a la tramitació de les targetes d'identitat d'estrangers.

més informació »

CCOO de Catalunya posa en marxa el Servei d'Assessorament per a Treballadores de la Llar i les Cures

SAT-Llar.

més informació »

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya constitueix l'Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures

Amb aquesta decisió, el sindicat vol reforçar la seva capacitat d'incidència per donar resposta a les demandes de les treballadores del sector.

més informació »

Participació del CITE al programa de Treball i Formació 2019, en la línea ACOL, del Servei d'Ocupació de Catalunya

Coneixedors de la situació de vulnerabilitat que comporta el fet de trobar-se sense autorització administrativa i en el convenciment que la segregació legal de les persones estrangeres residents en el nostre país comporta inevitablement una segregació laboral, social i habitacional, des del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers vam decidir participar en la convocatòria del 2019 de la línea ACOL 12 del Programa de Treball i Formació 2019 del Servei d'Ocupació de Catalunya.

més informació »

L'Ajuntament de Manresa dona suport al manteniment de l'oficina del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers de Manresa

Un any més, l'oficina del CITE de CCOO de Catalunya a Manresa ha rebut el suport de l'Ajuntament de Manresa. Aquest suport garanteix la continuïtat de l'oficina del CITE a Manresa, que també té el suport de la Diputació de Barcelona, des d'on es dona assessorament gratuït en matèria d'estrangeria.

L'oficina del CITE a Tarragona: assessorament gratuït en temes d'estrangeria

Un any més, l'oficina del CITE de CCOO de Catalunya a Tarragona ha rebut el suport de l'Ajuntament de Tarragona. Aquest suport garanteix la continuïtat de l'oficina del CITE a la ciutat des d'on es dóna assessorament gratuït en matèria d'estrangeria.