Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers

www.ccoo.cat/citeEl Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) és una associació promoguda per CCOO de Catalunya que dóna assessorament en matèria d’estrangeria, mobilitat internacional i sobre els drets socials i laborals de les persones immigrades. Per realitzar aquesta tasca, el CITE compta amb el suport de diferents administracions de tots els nivells i altres entitats.

Des de la xarxa d’oficines del CITE, s’ofereix, de manera gratuïta:

- Assessorament i orientació sobre la Llei d’estrangeria.
- Tramitació de permisos de treball, de residència, de reagrupament familiar...
- Informació sobre el procediment d’accés a la nacionalitat.
- Informació sobre primera acollida i coneixement de l’entorn.
- Assessorament sobre mobilitat internacional de treballadors,
- Formació i sensibilització en temes vinculats al fet migratori.
- Impartició del mòdul de coneixements laborals previst a la Llei d'acollida de Catalunya.

CITE
Via Laietana, 16
08003 - Barcelona
telèfon 93 481 27 20

Per a consultes sobre estrangeria, tramitació de documents o mobilitat internacional, adreça't a les nostres oficines del CITE de CCOO de Catalunya.

Campanya d'informació a les treballadores de la llar i les cures

El Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya ha impulsat una campanya d'informació a les treballadores de la llar sobre els seus drets laborals i socials, amb col·laboració de les associacions Mujeres Pa'lante, Las Libélulas i Mujeres Migrantes Diversas, i el suport de l'Ajuntament de Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama una solució urgent a l'actual col·lapse en l'obtenció de cites a la Policia Nacional per tramitar la targeta d'identificació d'estranger

Mesures per adequar l'aplicació informàtica d'obtenció de cites.

més informació »

CCOO de Catalunya organitza la jornada "Drets socials i immigració"

Demà divendres, 20 de desembre, a partir de les 9.30 hores, al Palau Macaya de Barcelona (Pg. Sant Joan, 108), amb Javier Pacheco, secretari general del sindicat.

més informació »

Campanya d'informació a les treballadores de la llar dels seus drets laborals i socials

Presentació en roda de premsa el dimarts 17 de desembre de 2019.

més informació »

El CITE de CCOO de Catalunya imparteix el taller "Dones, Asil i Treball" a l'Hospitalet de Llobregat i a Barcelona

Programa de cooperació de la Fundació Pau i Solidaritat i de l'Associació Catalana per la Pau.

més informació »

Signat un conveni de col·laboració entre la Fundació Benallar i el Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya

Integració social de persones migrants en situació de vulnerabilitat.

més informació »

El vicepresident de la Generalitat de Catalunya rebrà les alumnes del mòdul C de coneixements de la societat catalana que imparteix el CITE de CCOO de Catalunya

El proper diumenge, 27 d'octubre.

Adolescents i joves migrats sols, programa 264 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 264 de CCOO de Catalunya a Televisió de Catalunya, amb el títol "Adolescents i joves migrats sols". Emès el 12 d'octubre de 2019 pel Canal 33.

més informació »

L'Ajuntament de Tarragona dona suport al manteniment de l'oficina del Centre d'Informació per a Treballadors estrangers a la ciutat de Tarragona

Aquest suport garanteix la continuïtat de l'oficina del CITE a la ciutat des d'on es dóna assessorament gratuït en matèria d'estrangeria. A més, també es dóna assessorament als tècnics municipals i es fan assemblees informatives sobre drets i deures laborals i sobre el marc jurídic d'estrangeria adreçades a treballadors i treballadores estrangers i actuacions de sensibilització de la ciutadania sobre la realitat del fet migratori a Catalunya.

més informació »

Memòria del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) del primer semestre de 2019

La memòria semestral del CITE posa de manifest que es manté l'arribada de persones de Veneçuela i d'Hondures iniciada l'any passat. Això ha fet incrementar el percentatge de dones ateses, que ha arribat al 60 % del total de persones ateses, com a conseqüència del major pes de les dones entre les persones provinents d'aquests països (un 64% en el cas de Veneçuela i el 89 % en el cas d'Hondures).