Díptic ‘Treballs en altura’

Els treballs en altura són aquells que es fan a més de dos metres d’altura. Són activitats d’alt risc en què els accidents de treball solen produir-se per causes materials i organitzatives, i requereixen que la persona treballadora estigui protegida en tot moment.

Recurs preventiu

La figura del recurs preventiu és objecte de debat als centres de treball, ja que l’empresariat abusa del seu nomenament, de les seves competències i de les seves responsabilitats. Actualitzem tot el que té relació amb aquesta figura perquè sindicalment tenim nombroses consultes sobre aquest tema, la majoria de les quals, coincidents.

Equips de treball i màquines: mirada des de la prevenció

Diàriament, un percentatge elevadíssim de treballadors i treballadores utilitzen màquines, eines i diferents estris per realitzar la seva activitat professional: són el que anomenem ‘equips de treball’ i estan sotmesos al compliment d’una legislació específica que regula la comercialització d’aquestes màquines i els requisits que han de complir.