Recursos contra les violències masclistes

CCOO de Catalunya condemna tots els tipus de violències masclistes que, encara avui, s’exerceixen vers les dones només pel fet de ser dones, i contra els nens i les nenes.

CCOO mostra la seva indignació i preocupació per aquest tema i se suma a la demanda perquè els poders públics reconeguin la lluita pels drets de les dones i per erradicar la violència masclista com una qüestió d’estat. El sindicat té el compromís ferm de cooperar en la construcció d’una societat en la qual les dones puguin viure lliures de qualsevol de les violències.

És per aquest motiu que CCOO ha recopilat diverses informacions relacionades amb la violència masclista, que podeu veure a continuació:

Guies i altres recursos

Què puc fer si pateixo violència masclista o una situació d’assetjament sexual a la feina?
– Mesures excepcionals davant la crisi de la COVID-19
Infografia amb les mesures excepcionals contra la violència masclista davant la crisi de la COVID-19
Drets i ajuts econòmics per a víctimes de violència masclista
Infografia amb els drets i els ajuts econòmics per a víctimes de violència masclista
– Guia d’elaboració del protocol per a la prevenció i abordatge de l’assetjament sexual i per raó de sexe a l’empresa
– Guia sindical sobre violències masclistes a la feina
– Violències masclistes a la feina, programa número 266 de CCOO a Televisió de Catalunya
Pateixes violència masclista o de gènere? CCOO t’ajuda!
Dones mentores
Porta violeta de CCOO, locals segurs davant la violència masclista

SIAD en l’àmbit laboral

– Servei d’Informació i Assessorament a les Dones en l’àmbit laboral

Revista Treballadora

– Núm. 54. COVID-19. Impactes de gènere
– Núm. 52. 25-N. Contra les violències masclistes, sindicat feminista
– Núm. 49. 25-N 2018 Dia Internacional de la no Violència contra les Dones i Nenes
– Núm. 48. Un violador no és un malalt, és un fill sa del patriarcat

– Altres números de la revista Treballadora

Institut Català de les Dones

LGTBI

– Guia de recursos per fer front a l’exclusió i a discriminacions per orientació sexual i identitat de gènere durant la crisi per COVID-19

Legislació

Reial Decret-llei 12/2020, de 31 de març, de mesures urgents en matèria de protecció i assistència a les víctimes de violència de gènere.
– Valoració sindical del Reial Decret-llei 12/2020, de 31 de març, de mesures urgents en matèria de protecció i assistència a les víctimes de violència de gènere (parella)
Ordre TMA/336/2020, de 9 d’abril, per la que s’incorporen, substitueixen i modifiquen diversos programes d’ajuda del Pla Estatal d’Habitatge 2018-2021, en compliment d’allò que disposen els articles 10, 11 i 12 del Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel que s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19.

Preguntes freqüents sobre violència masclista i assetjament sexual a la feina

L’Institut Català de les Dones posa a disposició el telèfon gratuït 900900120 per a totes les situacions de violència masclista. Si es tracta d’una situació greu es pot trucar al 112.

A tots els locals de CCOO oberts durant el període de crisi hi ha la possibilitat de que fem aquesta trucada per tu si ens ho demanes.

A pobles i ciutats estan activats serveis d’atenció específica i d’urgència i serveis d’atenció que ofereixen les entitats de dones.

Totes les empreses tenen l’obligació de disposar d’un protocol de prevenció i abordatge de l’assetjament sexual i per raó de sexe. En aquests moment de crisi del coronavirus també tenen l’obligació d’actuar. Et recomanem que comparteixis la situació amb alguna persona de la teva confiança de l’empresa i de la representació de les persones treballadores i que ho comuniquis a l’empresa. Si l’empresa no actua, no acceptis cap excusa relacionada amb la situació actual. El pas següent és denunciar a la Inspecció de Treball de Catalunya i nosaltres t’ajudem.

Necessites informació o assessorament?

• Truca al 933 100 000, telèfon de CCOO amb atenció de dilluns a divendres de 9 a 19h i dissabtes i diumenges de 10 a 14.
• També posem a la teva disposició el SIAD laboral de CCOO per a qualsevol consulta.

“Local segur contra la violència masclista”
Els nostres locals estan a la teva disposició. Si necessites ajuda podem trucar per tu i demanar auxili.

Si pateixes assetjament sexual o per raó de sexe truca al 933 100 000 i t’atendrem
Si et trobes en risc truca o truquem per tu al 112

Més informació sobre la Porta violeta de CCOO, locals segurs davant la violència masclista

Vols saber més sobre els drets de les dones? Consulta l’espai web de les Dones de CCOO de Catalunya a www.ccoo.cat/dones