Dones

Dones de CCOO de CatalunyaDes del I Congrés del sindicat, l'any 1978, les secretaries de la Dona formen part dels màxims òrgans de direcció, en igualtat de condicions que la resta de secretaries. Actualment, les secretaries de la Dona del sindicat estan configurades en totes les estructures, tant federatives com territorials, i la participació de les dones en els òrgans de direcció tendeix a ser proporcional a la seva afiliació.

A CCOO de Catalunya, hi trobareu assessorament i orientació en les qüestions relacionades amb la discriminació per raó de gènere, assessorament i orientació específica en els casos d'assetjament sexual, informació sobre les campanyes per afavorir l'afiliació i la participació sindical de les dones, estudis, cursos i jornades sobre qüestions sociolaborals que afecten les dones.

Via Laietana, 16 - 5a
08003 BARCELONA
Tel.: 93 481 29 13 - Fax: 93 481 28 75
A/e: dones@ccoo.cat

COS SI, COSA NO!

Aquí hi podeu trobar tota la informació sobre la campanya de CCOO de Catalunya contra la cosificació de les dones i la discriminació que pateixen.

més informació »

CCOO elabora un mapa interactiu amb les accions i les mobilitzacions per la vaga laboral del 8 de Març

Web http://www.ccoo.cat/vaga8m .

Ricard Bellera: 'Veteranas y pioneras de la precariedad'

Article publicat a 'El Periódico' el dijous 15 de febrer del 2018.

més informació »

CCOO rebutja l'esmena a la totalitat a la Proposició de Llei contra la discriminació per orientació sexual

Esmena del Partit Popular.

més informació »

Informe sobre bretxa salarial (febrer del 2018)

Presentat en roda de premsa el dilluns 12 de febrer del 2018.

més informació »

CCOO de Catalunya convoca vaga laboral de dues hores per torn el 8 de març del 2018

Ahir es va reunir el Comitè Confederal de CCOO de Catalunya en sessió ordinària i va aprovar per unanimitat la convocatòria de vaga laboral per torn el 8 de març.

més informació »

CCOO de Catalunya presenta un díptic amb vocabulari sobre dones i món del treball

Elaborat des del Servei Lingüístic i la Secretaria de Dones, Diversitats i Polítiques LGTBI del sindicat.

més informació »

Nou vocabulari en català: 'Dones i món del treball'

Aquest material recull 35 termes que tenen el denominador comú de la relació dones-treball, amb la corresponent definició i la traducció a altres llengües, en concret al castellà i a l'anglès.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'agressió sexual a una dona al voltant de l'estació de Renfe de Sant Andreu de Llavaneres

Ocorreguda el passat 28 de desembre.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una dona a Sant Adrià de Besòs a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

Recull de mesures i plans d'igualtat als convenis sectorials

La finalitat d'aquestes publicacions és donar a conèixer el que s'ha fet fins ara i donar orientacions de com continuar treballant. Els reculls presenten les dades separades per federacions del sindicat i incorporen els continguts de les diverses mesures incloses en els convenis sectorials.

Assemblea 'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!'

En el marc del 25 de Novembre, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, CCOO de Catalunya ha organitzat una assemblea amb el lema 'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!' A més també ha volgut donar un missatge plàstic amb la instal·lació d'una cortina de missatges per denunciar la violència de manera col·lectiva.

més informació »

CCOO commemora amb diferents actes el Dia Mundial per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, 25 de novembre

Acte central: assemblea a la seu del sindicat a Barcelona demà dijous, a partir de les 10.00 hores.

més informació »

Les dones hauríem de ser lliures, no valentes

La violència masclista és una xacra que s'estén al llarg dels temps i travessa cultures, creences i societats provocant, lluny del que encara es pensa avui dia, patiment a les dones independentment del seu grup social, la religió que practiquin o no, el seu origen, la seva ideologia, la seva edat, la seva condició física o el seu nivell formatiu.

'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!'

Any rere any ens instem col·lectivament a avançar en l'erradicació de les violències masclistes, apel·lem a la complicitat, el compromís i la cooperació de tota la societat, institucions i organitzacions, i exigim als poders públics fer efectives i més eficaces les polítiques.

CCOO participa al XIII Fòrum contra les Violències de Gènere

Del 9 a l'11 de novembre, a l'Espai Francesca Bonnemaison (c/Sant Pere Més Baix, 7, Barcelona).

més informació »

CCOO denuncia Bon Preu per incompliment de l'horari comercial de la nova Llei de comerç de Catalunya

L'empresa Bon Preu, denunciada per CCOO, no aplica des de l'1 d'octubre el nou horari comercial, que limita l'activitat a partir de les 21.00 hores als establiments afectats, tal com recullen els articles 36.2 i 37 de la Llei 18/2017, d'1 d'agost, de comerç, serveis i fires.

CCOO de Catalunya organitza la XII Escola de Dones

Demà dijous, 19 d'octubre, al Museu Torre Balldovina de Santa Coloma de Gramenet.

més informació »

XIII Fòrum contra les violències de gènere

El XIII Fòrum contra les violències de gènere tindrà lloc els dies 9, 10 i 11 de novembre a l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona, sota el lema "Teixim resistències en front de les violències sexuals".

més informació »

CCOO guanya un recurs al TSJC que afirma que el Pacte d'estadis de promoció docent discrimina les dones que s'acullen a reducció de jornada per cura d'infant

La sentència en rectifica una d'anterior del Jutjat Social de Barcelona.

XII Escola de Dones de CCOO de Catalunya

La XII Escola de Dones de CCOO de Catalunya està convocada el 19 d'octubre de 2017 al Museu Torre Balldovina (pl. de Pau Casals, s/n, de Sta. Coloma de Gramenet), amb el mateix lema del 8 de Març d'enguany: “SOM DONES, FEM DRETS, FEM LLUITES”, tot afegint el que vam acordar al darrer congrés: “CCOO som un sindicat feminista”.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una dona a Barcelona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís amb la seva erradicació

Condol a la família i entorn.

més informació »

CCOO de Catalunya dona suport als actes amb motiu del Dia Internacional per la despenalització de l'avortament

CCOO de Catalunya donem suport als actes que s'organitzen demà 28 de setembre, dia Internacional per la despenalització de l'avortament, que es fan arreu de Catalunya.

més informació »

Cos de dona: Cos Sí, Cosa No. Programa número 243 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa sindical de CCOO a Televisió de Catalunya, número 243

VAGA LABORAL de 2 hores

TVC | 00.30
Programa sindical: CCOO número 249. 'Bretxa salarial'

Més actes »

Guies

Guia sindical sobre violències masclistes a la feina

Guia sindical 'Dones, treballs i salut'

Guia sindical: mesures i plans d'igualtat a les empreses

Guia sindical. La jornada laboral. Drets i negociació col·lectiva

Guia de bones pràctiques per a l'ús d'un llenguatge no sexista en la negociació col·lectiva

La igualtat d'oportunitat entre dones i homes al mercat laboral: el repte dels plans d'igualtat 2010

Guia sindical sobre l'aplicació de la llei orgànica per a la igualtat efectiva de les dones i els homes

Informes

Recull de mesures i plans d'igualtat als convenis sectorials

Informe sobre les condicions de treball i de vida de les dones 2017

La pobresa amb perspectiva de gènere

CCOO denuncia que a Catalunya augmenta la bretxa salarial entre dones i homes al 26% perquè la precarietat colpeja amb més força les dones

CCOO exigeix eradicar la violència masclista

CCOO elabora un nou informe sobre la salut de les dones

8 de Març

CCOO commemora el Dia Internacional de les Dones

Actes amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

20 anys del sopar solidari, commemoratiu i reivindicatiu del 8 de Març organitzat per CCOO del Vallès Occidental-Catalunya Central

CCOO de Tarragona celebra el 8 de Març

CCOO de Lleida celebra el 8 de Març

Informe 2016 sobre la situació laboral de les dones

CCOO de les Comarques Gironines celebra el 8 de Març

Celebració del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

Dia Internacional de les Dones 2016

Dia Internacional de les Dones 2015

Informe 'Situació de les dones a Catalunya 2014'

8 de març de 2013, Dia Internacional de la Dona Treballadora

8 de Març de 2012, Dia Internacional de la Dona Treballadora

28 de Maig

CCOO de Catalunya inicia la campanya 'El cos de les dones, un negoci en la publicitat'

Salut per a totes. Prou desigualtats!

CCOO elabora un nou informe sobre la salut de les dones

CCOO de Serveis organitza una jornada d'acció per la salut de les dones amb motiu del proper dia internacional

Jornada amb motiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones: 'Sense discriminació, salut per a totes'