Dones

Dones de CCOO de CatalunyaDes del I Congrés del sindicat, l'any 1978, les secretaries de la Dona formen part dels màxims òrgans de direcció, en igualtat de condicions que la resta de secretaries. Actualment, les secretaries de la Dona del sindicat estan configurades en totes les estructures, tant federatives com territorials, i la participació de les dones en els òrgans de direcció tendeix a ser proporcional a la seva afiliació.

A CCOO de Catalunya, hi trobareu assessorament i orientació en les qüestions relacionades amb la discriminació per raó de gènere, assessorament i orientació específica en els casos d'assetjament sexual, informació sobre les campanyes per afavorir l'afiliació i la participació sindical de les dones, estudis, cursos i jornades sobre qüestions sociolaborals que afecten les dones.

Via Laietana, 16 - 5a
08003 BARCELONA
Tel.: 93 481 29 13 - Fax: 93 481 28 75
A/e: dones@ccoo.cat

COS SI, COSA NO!

Aquí hi podeu trobar tota la informació sobre la campanya de CCOO de Catalunya contra la cosificació de les dones i la discriminació que pateixen.

Èxit de participació en la vaga del 8 de Març

La vaga laboral de 2 hores del 8 de Març del 2018, convocada per CCOO de Catalunya i UGT amb el lema "Ens plantem contra la bretxa salarial, contra els salaris de misèria i contra les violències masclistes a la feina", ha estat un èxit sense precedents.

8 de Març del 2018: CCOO convoca VAGA LABORAL de 2 hores

CCOO convoca vaga laboral de 2 hores el 8 de Març del 2018, amb el lema 'Ens plantem contra la bretxa salarial, contra els salaris de misèria i contra les violències masclistes a la feina'.

Dia de la visibilitat lèsbica 2018

Amb motiu d'aquest 26 d'abril, Dia de la visibilitat lèsbica, l'àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya, tindrà dos espais habilitats a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16) i al Passeig de Lluis Companys de la mateixa ciutat, durant el dia de Sant Jordi, per a vendre llibres i roses i fer visible l'existència del col·lectiu a la nostra societat.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una dona a Blanes a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO mostra la seva indignació i preocupació per fets com aquest, es suma a la demanda perquè els poders públics reconeguin la lluita pels drets de les dones i per erradicar la violència masclista com una qüestió d'Estat i destaca el compromís ferm en cooperar en la construcció d'una societat en la qual les dones puguin viure lliures de qualsevol de les violències.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una dona a Sabadell a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

Condol a la família i entorn.

més informació »

Conferència "Un balanç de les polítiques contra les violències masclistes"

Demà dijous, 22 de març, a les 18.30 hores, al Ptge. del Rellotge, 3, de Barcelona.

més informació »

Conferència "Dir prou! Vagues de dones en la història"

Demà dimarts, 13 de març, a les 18.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

8M, contra la bretxa salarial, programa número 249 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa emès el dissabte 10 de març de 2018 pel Canal 33.

Roda de premsa conjunta sobre la vaga laboral del 8 de Març

Adhesions i mobilitzacions.

més informació »

CCOO convoca vaga laboral de 2 hores per torn de treball el 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

Agenda destacada, les manifestacions, els horaris i les raons de la vaga. Tot el que has de saber sobre la mobilització de demà.

més informació »

CCOO informa de com afectarà el salari la realització d'una vaga parcial de dues hores el 8 de Març del 2018

El dia 8 de març del 2018 s'ha convocat una vaga de caràcter parcial d'hores. El dret de vaga, com a dret constitucional, no estableix l'obligació que la vaga hagi de ser de 24 hores i, en conseqüència, el dret de vaga es pot exercir de manera parcial sense que el contingut essencial del dret pugui veure's minvat.

Informe "Les condicions de vida i de treballs de les dones" 2018

Presentat en roda de premsa el dimarts 6 de març de 2018.

més informació »

CCOO i UGT de Catalunya anuncien les adhesions i mobilitzacions de la vaga laboral del 8 de Març

Demà dimecres, 7 de març, a les 10.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona, en roda de premsa.

més informació »

CCOO de Catalunya repartirà fulls volants sobre la vaga del 8 de Març a diferents estacions de metro i tren

Demà dimarts, 27 de febrer.

més informació »

Les patronals i els sindicats que negocien l'AIC organitzen una jornada sobre igualtat de gènere i negociació col·lectiva

El dijous 22 de febrer, amb la col·laboració del Tribunal Laboral de Catalunya (TLC) i coincidint amb el Dia Europeu per la Igualtat Salarial entre Dones i Homes.

més informació »

CCOO i UGT de Catalunya repartiran demà fulls volants sobre la vaga del 8 de Març a diferents estacions de metro i tren de Barcelona

Demà dijous, 22 de febrer, a les 8.00 hores, Javier Pacheco i Camil Ros hi participaran al vestíbul de l'estació de Sants.

Alba Garcia: 'Per què parlem de bretxa salarial?'

Article publicat al diari 'ARA' el dimecres 21 de febrer del 2018.

més informació »

Declaració del Comitè de Dones de CCOO de Catalunya en suport a la vaga laboral del 8 de Març

Dilluns 19 de febrer de 2018.

més informació »

Els secretaris generals de CCOO i UGT de Catalunya entren a Registre la vaga laboral del 8 de Març

Demà dimarts, 20 de febrer, a les 11.00 hores, al c/Sepúlveda, 148-150, de Barcelona.

més informació »

CCOO elabora un mapa interactiu amb les accions i les mobilitzacions per la vaga laboral del 8 de Març

Web http://www.ccoo.cat/vaga8m.

Ricard Bellera: 'Veteranas y pioneras de la precariedad'

Article publicat a 'El Periódico' el dijous 15 de febrer del 2018.

més informació »

CCOO rebutja l'esmena a la totalitat a la Proposició de Llei contra la discriminació per orientació sexual

Esmena del Partit Popular.

més informació »

Informe sobre bretxa salarial (febrer del 2018)

Presentat en roda de premsa el dilluns 12 de febrer del 2018.

més informació »

CCOO de Catalunya convoca vaga laboral de dues hores per torn el 8 de març del 2018

Ahir es va reunir el Comitè Confederal de CCOO de Catalunya en sessió ordinària i va aprovar per unanimitat la convocatòria de vaga laboral per torn el 8 de març.

més informació »

CCOO de Catalunya presenta un díptic amb vocabulari sobre dones i món del treball

Elaborat des del Servei Lingüístic i la Secretaria de Dones, Diversitats i Polítiques LGTBI del sindicat.

més informació »

Nou vocabulari en català: 'Dones i món del treball'

Aquest material recull 35 termes que tenen el denominador comú de la relació dones-treball, amb la corresponent definició i la traducció a altres llengües, en concret al castellà i a l'anglès.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'agressió sexual a una dona al voltant de l'estació de Renfe de Sant Andreu de Llavaneres

Ocorreguda el passat 28 de desembre.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una dona a Sant Adrià de Besòs a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

Recull de mesures i plans d'igualtat als convenis sectorials

La finalitat d'aquestes publicacions és donar a conèixer el que s'ha fet fins ara i donar orientacions de com continuar treballant. Els reculls presenten les dades separades per federacions del sindicat i incorporen els continguts de les diverses mesures incloses en els convenis sectorials.

Assemblea 'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!'

En el marc del 25 de Novembre, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, CCOO de Catalunya ha organitzat una assemblea amb el lema 'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!' A més també ha volgut donar un missatge plàstic amb la instal·lació d'una cortina de missatges per denunciar la violència de manera col·lectiva.

més informació »

CCOO commemora amb diferents actes el Dia Mundial per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, 25 de novembre

Acte central: assemblea a la seu del sindicat a Barcelona demà dijous, a partir de les 10.00 hores.

més informació »

Les dones hauríem de ser lliures, no valentes

La violència masclista és una xacra que s'estén al llarg dels temps i travessa cultures, creences i societats provocant, lluny del que encara es pensa avui dia, patiment a les dones independentment del seu grup social, la religió que practiquin o no, el seu origen, la seva ideologia, la seva edat, la seva condició física o el seu nivell formatiu.

'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!'

Any rere any ens instem col·lectivament a avançar en l'erradicació de les violències masclistes, apel·lem a la complicitat, el compromís i la cooperació de tota la societat, institucions i organitzacions, i exigim als poders públics fer efectives i més eficaces les polítiques.

CCOO participa al XIII Fòrum contra les Violències de Gènere

Del 9 a l'11 de novembre, a l'Espai Francesca Bonnemaison (c/Sant Pere Més Baix, 7, Barcelona).

Barcelona
II Fòrum Rosa Virós. Desigualtats de gènere a les feines i pobresa de les dones. Què s'ha de fer?

TVC | 00.30
Programa sindical: CCOO número 251. 'Dones i salut'

Més actes »

Guies

Guia sindical sobre violències masclistes a la feina

Guia sindical 'Dones, treballs i salut'

Guia sindical: mesures i plans d'igualtat a les empreses

Guia sindical. La jornada laboral. Drets i negociació col·lectiva

Guia de bones pràctiques per a l'ús d'un llenguatge no sexista en la negociació col·lectiva

La igualtat d'oportunitat entre dones i homes al mercat laboral: el repte dels plans d'igualtat 2010

Guia sindical sobre l'aplicació de la llei orgànica per a la igualtat efectiva de les dones i els homes

Informes

Recull de mesures i plans d'igualtat als convenis sectorials

Informe sobre les condicions de treball i de vida de les dones 2017

La pobresa amb perspectiva de gènere

CCOO denuncia que a Catalunya augmenta la bretxa salarial entre dones i homes al 26% perquè la precarietat colpeja amb més força les dones

CCOO exigeix eradicar la violència masclista

CCOO elabora un nou informe sobre la salut de les dones

8 de Març

CCOO commemora el Dia Internacional de les Dones

Actes amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

20 anys del sopar solidari, commemoratiu i reivindicatiu del 8 de Març organitzat per CCOO del Vallès Occidental-Catalunya Central

CCOO de Tarragona celebra el 8 de Març

CCOO de Lleida celebra el 8 de Març

Informe 2016 sobre la situació laboral de les dones

CCOO de les Comarques Gironines celebra el 8 de Març

Celebració del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

Dia Internacional de les Dones 2016

Dia Internacional de les Dones 2015

Informe 'Situació de les dones a Catalunya 2014'

8 de març de 2013, Dia Internacional de la Dona Treballadora

8 de Març de 2012, Dia Internacional de la Dona Treballadora

28 de Maig

CCOO de Catalunya inicia la campanya 'El cos de les dones, un negoci en la publicitat'

Salut per a totes. Prou desigualtats!

CCOO elabora un nou informe sobre la salut de les dones

CCOO de Serveis organitza una jornada d'acció per la salut de les dones amb motiu del proper dia internacional

Jornada amb motiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones: 'Sense discriminació, salut per a totes'