Prou Violències Masclistes

Prou violència vicària

Per a la protecció de la infància davant la violència masclista Una altra jornada tràgica ahir: l’Olivia, una de les

Guia de Mesures i plans d’igualtat: elaboració i aplicació

Guia sobre mesures i plans d’igualtat

La situació de desigualtat entre dones i homes en l’àmbit laboral continua sent una realitat palpable i visible que condiciona,

somdones 8m 2021

Conferència ‘El dret de les dones a l’educació’

Amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, CCOO de Catalunya ha organitzat la¿ conferència ‘El dret de les dones a l’educació. Estratègies patriarcals contra la genealogia femenina.’ que anirà a càrrec de Laura Nuño Gómez, politóloga, investigadora y activista feminista.

‘Lluita Digital’ 365. Especial 8 de Març

En aquest número especial sobre el 8 de Març parlem dels diversos actes organitzats, de l’informe “Treballs i crisi de la COVID-19: un impacte molt feminitzat”, de la jornada “Treballs essencials, dones essencials” i del Manifest “Som dones, som essencials”, entre altres temes.

informe crisi covid 8m

Informe ‘Treballs i crisi de la covid-19: un impacte molt feminitzat’

L’impacte de la pandèmia al mercat de treball té nom de dona i això es reflecteix tant en les taxes d’ocupació i atur com en els nivells de temporalitat, de treball a temps parcial i, fins i tot, en el teletreball o en les condicions de salut a la feina.

somdones 8m 2021

Som dones, som essencials

Arribem al 8 de Març després d’un any de pandèmia. Un any difícil per a tothom, i molt difícil especialment per a les dones. La crisi sanitària ha posat en evidència l’essencialitat de les tasques de cura de les persones i de sostenibilitat de la vida. Aquests treballs, que no es poden fer a distància, corresponen a professions molt feminitzades, com les sanitàries, netejadores, personal de geriatria, dependentes de supermercat, treballadores de la llar i moltes altres. Unes tasques que són molt exigents tant mentalment com físicament.

25n 2020

Ni un pas enrere! Ens volem vives i lliures!

Commemorem aquest dia arreu del món per denunciar la violència que s’exerceix sobre les dones, que té el seu origen en la manca d’equitat i la discriminació, i per reclamar-ne l’eliminació.