CCOO lamentem l’actitud de la patronal FEDIFAR en les negociacions, ja que menysprea les treballadors i treballadors del sector

Nota informativa sobre la negociació del conveni

El passat 5 de juny es van reprendre les negociacions del Conveni estatal de majoristes de productes farmacèutics, que havien quedat congelades a causa de la pandèmia de la COVID-19. Precisament per responsabilitat davant d’aquesta pandèmia, els sindicats vam suspendre la vaga convocada davant el bloqueig de les negociacions del conveni i hem intentat reprendre les negociacions amb la patronal.

Després d’un any i mig de negociacions, la situació actual no és sostenible, i més tenint en compte que la majoria d’empreses del sector, sobretot les més grans, han acumulat beneficis en els últims anys, una situació que s’hauria de reflectir en els salaris de les plantilles.

En la reunió del dia 5, la part social vam presentar la nostra proposta a la patronal FEDIFAR, la qual podeu consultar a la nota informativa adjunta. Com a resposta, la patronal s’ha reafirmat un cop més en la seva proposta, que és del tot inacceptable i insuficient, especialment en matèria salarial, i això suposa un menyspreu per a les treballadors i treballadores d’un sector essencial i que durant aquesta pandèmia han respost exemplarment, fins i tot amb més càrregues de treball que les habituals.

CCOO i els altres sindicats hem deixat clar a la patronal que les persones que treballen al sector n’estan fartes i faran valer els seus drets i, si cal, tornarem a convocar la vaga.

Nota informativa CATALÀ
Nota informativa CASTELLÀ