José Antonio Hernández ha estat reelegit secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya

José Antonio Hernández ha estat escollit de nou secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya en el 3r Congrés de la federació, celebrat els dies 21 i 22 d’abril a Fira Sabadell, amb el lema “Indústria, motor d’igualtat”. En el marc del congrés també s’han aprovat l’Informe de balanç de l’acció sindical realitzada durant el 2n mandat i el Pla d’acció per als propers quatre anys, a més de renovar els òrgans de direcció de la federació.

acord nissan

Els comitès de Nissan demanen la màxima implicació als partits polítics i al nou Govern per aconseguir la millor reindustrialització de les plantes

Els comitès d’empresa de Nissan s’estan reunint aquests dies amb els partits més representatius del Parlament de Catalunya per fer-los arribar un missatge clar: és necessària la màxima implicació de tots els partits i les institucions per aconseguir la millor reindustrialització de les plantes de Nissan. Els comitès d’empresa de Nissan reivindiquen que el nou Govern ha de tenir entre les seves prioritats la defensa dels llocs de treball i recorden que un país sense indústria no té futur.

acciona

La pressió sindical permet un acord per a la plantilla d’Acciona amb absoluta seguretat jurídica i basat en l’ocupació

Les federacions d’Indústria de CCOO i CGT van desbloquejar aquest cap de setmana el conflicte d’Acciona amb una negociació basada en l’ocupació. Concretament, es va aconseguir que la multinacional acceptés la recol·locació d’un mínim d’entre 80 i 100 persones treballadores del Grup Acciona en un any, així com una quantitat lineal de 2.200 euros per a aquelles persones que, tot optant per aquesta recol·locació, no mantinguin l’ocupació per causes alienes a elles.

iss facility

S’arriba a un acord a ISS Facility Services a Nissan

CCOO d’Indústria de Catalunya i la Federació de Serveis i Construcció de CCOO de Catalunya valoren positivament aquest acord, ja que garanteix recol·locacions per a la plantilla i assegura indemnitzacions per les persones que, de forma voluntària, no es vulguin recol·locar.

ushin pla industrial

S’arriba a un acord a U-Shin, gràcies a la mobilització dels treballadors i les treballadores

Gràcies al binomi negociació-mobilització, finalment s’ha assolit un principi d’acord sobre l’ERO d’U-Shin, que ahir va ser ratificat pràcticament per unanimitat per la plantilla. CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament aquest acord, malgrat que no s’ha pogut evitar el tancament de la planta d’Abrera, ja que permet guanyar un any de temps i s’han aconseguit les millors condicions possibles per a la plantilla.

ushin pla industrial

Convocada vaga a U-Shin contra el tancament de la planta d’Abrera

Aquesta mobilització arriba davant la manca d’avenços en les negociacions de l’ERO presentat per l’empresa, que es manté ferma en la decisió de tancar la planta i ha desestimat les demandes de la representació de la plantilla per buscar una alternativa industrial i mantenir part de l’ocupació.

temporers fruita

CCOO considera poc seriosa i simplista la proposta de pla de vacunació contra la COVID-19 per als treballadors i treballadores del camp

Per a CCOO, el que cal fer és revisar i modificar, en cas necessari, el protocol en matèria de seguretat laboral per la COVID-19 per a la campanya de la fruita aprovat l’any passat. El compliment d’aquestes normes bàsiques i mesures sanitàries és el que ens ha de donar tranquil·litat per afrontar la nova campanya de la fruita amb seguretat. CCOO exigeix a l’Administració un pla estructural, amb propostes específiques i consensuades amb tots els agents que participen en les campanyes agràries a la província de Lleida, i també la participació del sindicat en qualsevol reunió de qualsevol àmbit on es parli d’aquest tema per garantir la representació i els drets dels treballadors i treballadores del camp

metall recurs

Publicat al BOP el Conveni del metall de Barcelona 2020-2021

El text del Conveni per a indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona per als anys 2020 i 2021, així com les taules salarials corresponents a aquests anys , s’han publicat en el BOP de Barcelona, de 26 de gener de 2021.

alliance healthcare elprat

CCOO exigeix a la multinacional Alliance Healthcare que no interfereixi antidemocràticament en les eleccions sindicals al centre del prat de Llobregat

CCOO ha posat en coneixement de la Inspecció de Treball que la direcció de l’empresa ha manipulat el cens electoral, n’ha retrassat la publicació i hi ha inclòs personal d’alta direcció que no hauria de participar en les eleccions per escollir la representació dels treballadors i treballadores. També denuncia que l’empresa està impedint que les persones que formen part de la candidatura de CCOO puguin comunicar-se amb la resta de la plantilla en el marc d’un procés democràtic com són les eleccions sindicals.