CCOO denuncia, entre altres infraccions, la vulneració del dret de vaga per part de l’empresa Llansà

Avui, CCOO de Catalunya ha informat en roda de premsa a Girona sobre les diferents denúncies davant la Inspecció de Treball contra la direcció de l’empresa Llansà per persecució sindical contra la delegada sindical, per vulneració del dret de vaga i per l’incompliment de la Llei de prevenció de riscos laborals. A la roda de premsa hi han pres part Magdalena Albarracín, delegada sindical de CCOO; Belén López, secretària general de CCOO de les Comarques Gironines, i Carlos Chicano, secretari general de CCOO d’Indústria de Girona.

La delegada de CCOO a l’empresa ha recordat que, després dels intents infructuosos de la part social perquè es compleixi el conveni signat, s’han vist abocats a convocar una vaga de deu dies que està sent secundada pel 100 % de la plantilla.

La secretària general de CCOO de les Comarques Gironines ha plantejat la incongruència de l’empresa de no voler acceptar el compliment del conveni que ella mateixa va signar amb la plantilla. També ha explicat com des de la part social s’han estat seguint les diferents vies negociadores (TLC, taules de negociació…) fins a arribar al punt de convocar una vaga de deu dies per intentar fer seure l’empresa a negociar i que aquesta decideixi aplicar el conveni.

López ha advertit que les empreses no poden saltar-se la normativa laboral i trencar les mesures de negociació, i molt menys que hi hagi connivència per part de les administracions.

Chicano, al seu torn, ha destacat la denúncia contra l’empresa per contractar treballadors d’ETT per substituir els vaguistes, cosa que vulnera el dret de vaga de la plantilla. També ha informat que s’ha posat a disposició de la Inspecció de Treball el contracte d’un d’aquests treballadors, perquè l’autoritat laboral realitzi les accions oportunes. Igualment, s’han aportat a la Inspecció de Treball documents gràfics on es veu la direcció de l’empresa carregant camions i, per tant, suplantant els treballadors en vaga. Aquesta feina s’ha fet sense els elements de protecció personal pertinents, fet que també s’ha denunciat a la Inspecció de Treball.

CCOO ha puntualitzat que tot el conflicte és pel incompliment del conveni signat, sobretot en els temes d’horari, vacances i temps de descans per l’excés de jornada. La representació sindical ha deixat clar que si l’empresa no negocia i no arriba a un acord satisfactori el conflicte continuarà.