Signat el Conveni del metall de Barcelona 2020-2021

Aquest matí, els sindicats CCOO d’Indústria i UGT-FICA de Catalunya i la Unió Patronal Metal·lúrgica (UPM) han signat el Conveni col·lectiu per a la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona per als anys 2020 i 2021, en els termes del principi d’acord assolit el passat 25 de novembre. Es tracta d’un acord que garanteix l’estabilitat del sector en un moment d’incertesa derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19.

CCOO valora positivament el principi d’acord sobre el conveni del metall de Barcelona

Tenint en compte la incertesa de la situació actual, per la crisi derivada de la pandèmia de la COVID-19, CCOO d’Indústria està afrontant la negociació col·lectiva dels diferents convenis sectorials oberts fent un exercici de responsabilitat, però assegurant que les treballadores i treballadors d’aquests sectors no perden els seus drets davant les propostes de retallades que estan plantejant les patronals.

Principi d’acord sobre el Conveni de les indústries de l’oli de la província de Barcelona

En la darrera reunió de la comissió negociadora del Conveni de les indústries de l’oli de la província de Barcelona, celebrada el 15 d’octubre en format reduït, sindicats i patronal vam assolir un principi d’acord sobre el conveni per al període 2020-2021. En els propers dies sotmetre’m aquest preacord a la consideració de la comissió negociadora plenària i de la nostra representació i afiliació al sector.

CCOO lamentem l’actitud de la patronal FEDIFAR en les negociacions, ja que menysprea les treballadors i treballadors del sector

Després d’un any i mig de negociacions, la situació actual no és sostenible, més tenint en compte que la majoria d’empreses del sector, sobretot les més grans, han acumulat beneficis en els últims anys, una situació que s’hauria de reflectir en els salaris de les plantilles. CCOO i els altres sindicats hem deixat clar a la patronal que les persones que treballen al sector estan fartes i faran valer els seus drets i, si cal, tornarem a convocar la vaga.

Arrenquem amb força la negociació col·lectiva de 2020

CCOO d’Indústria de Catalunya hem començat a preparar amb força la negociació col·lectiva de 2020, que un any més afrontarem a l’ofensiva amb l’objectiu de continuar recuperant drets i poder adquisitiu i posar fi a la precarietat instal·lada als nostres sectors. Per això, des de finals de novembre i durant el mes de desembre hem convocat un intens calendari d’assemblees al conjunt del territori amb la nostra representació i afiliació per començar a definir les propostes de les plataformes reivindicatives dels convenis que hem de negociar l’any que ve.