Assolit un principi d’acord en el conveni de metal·logràfiques de Catalunya

Els sindicats UGT-FICA, CCOO d’Indústria i la patronal UPM han arribat finalment a un principi d’acord sobre el Conveni per a la indústria metal·logràfica de Catalunya en la reunió celebrada ahir amb la mediació del Departament de Treball. CCOO d’Indústria valora positivament el preacord assolit, amb el qual s’ha trobat l’equilibri per garantir el poder adquisitiu de les persones que treballen al sector.

Les parts han pactat una vigència de 3 anys (2022-2024) i han acordat uns increments salarials d’un 4,5 % per a aquest any, un 3,5 % per a 2023 i un 3 % per a 2024. També s’estableix una clàusula de revisió salarial al final de la vigència que garanteix el 85 % de la diferència de la suma dels IPC reals dels 3 anys i la suma dels increments acordats. D’aquesta manera, en cas d’haver-hi diferència entre els IPC, les taules salarials de 2025 s’incrementaran automàticament l’1 de gener amb aquest percentatge.

Un altre aspecte destacat del preacord és que durant la vigència d’aquest conveni no hi haurà compensació ni absorció dels increments salarials acordats. A més, també s’ha aconseguit incorporar en el text del conveni un permís retribuït de 12 hores de lliure disposició a partir de 2023.

Aquest preacord ha estat possible gràcies a la pressió de la vaga convocada al sector per als dies 27 i 28 d’octubre, que ha quedat desconvocada amb la consecució de l’acord.