Som dones, som essencials

Arribem al 8 de Març després d’un any de pandèmia. Un any difícil per a tothom, i molt difícil especialment per a les dones. La crisi sanitària ha posat en evidència l’essencialitat de les tasques de cura de les persones i de sostenibilitat de la vida. Aquests treballs, que no es poden fer a distància, corresponen a professions molt feminitzades, com les sanitàries, netejadores, personal de geriatria, dependentes de supermercat, treballadores de la llar i moltes altres. Unes tasques que són molt exigents tant mentalment com físicament.

8 de març. ‘CCOO feminista: denúncia i acció’

Durant tres setmanes, del 18 de febrer al 8 de març, tindran lloc les activitats organitzades per CCOO de Catalunya arreu del territori amb motiu del Dia Internacional de les Dones. El punt de partida serà l’assemblea general de dones, el 18 de febrer. Enguany el lema és “CCOO feminista: denúncia i acció” i la campanya estarà centrada en les discriminacions de gènere, com les bretxes (la salarial, especialment), els col·lectius en situació precària, les violències contra les dones, els plans d’igualtat o els registres salarials, entre d’altres.

8 de Març del 2019: CCOO convoca VAGA LABORAL de 2 hores

CCOO convoca vaga laboral de 2 hores el 8 de Març del 2019. Amb el lema “Prou bretxes, violències i desigualtats!”, la convocatòria té com a objectius l’eliminació de tot tipus de bretxa i desigualtat, la fi de tot tipus de violència i l’eliminació de les desigualtats i les discriminacions.

CCOO commemora el Dia Internacional de les Dones

CCOO de Catalunya ha commemorat un nou 8 de Març en un context a Catalunya, a Europa i al món en què continuem tenint com a protagonistes la regressió en drets i llibertats, el patiment de gran part de la població, la pobresa, la desigualtat, la violència masclista i el creixement de les ideologies ultraconservadores i populistes.

CCOO de Tarragona celebra el 8 de Març

Demà dimarts, 8 de març, la Unió Intercomarcal de CCOO de Tarragona commemora el Dia Internacional de les Dones amb una assemblea a les 10.00 h del matí a la sala d’actes de l’IMET (c/Ramón y Cajal, 70), i amb la lectura del manifest a les 12.00 h conjuntament amb la UGT a la rambla Nova (Estàtua dels Despullats). El lema enguany és “PROU desigualtats, bretxes i pobresa”.