8 de març. ‘CCOO feminista: denúncia i acció’

Les activitats al voltant del 8 de Març, en marxa

Durant tres setmanes, del 18 de febrer al 8 de març, tindran lloc les activitats organitzades per CCOO de Catalunya arreu del territori amb motiu del Dia Internacional de les Dones. El punt de partida serà l’assemblea general de dones, el 18 de febrer. Enguany el lema és “CCOO feminista: denúncia i acció” i la campanya estarà centrada en les discriminacions de gènere, com les bretxes (la salarial, especialment), els col·lectius en situació precària, les violències contra les dones, els plans d’igualtat o els registres salarials, entre d’altres. Els actes tindran lloc a empreses, a les seus del sindicat arreu de Catalunya i també al carrer.

Assemblea de dones a Madrid

Al voltant d’unes setanta dones sindicalistes de CCOO de Catalunya es desplaçaran a Madrid el dia 27 de febrer per participar en una assemblea de dones que tindrà lloc a la capital de l’Estat, concretament, a l’Auditori Marcelino Camacho, amb el títol “Mujeres en clave violeta”. L’acte vol ser un reconeixement i una valoració del protagonisme i la determinació de les dones de CCOO, i també vol ser un espai on s’exploraran i s’analitzaran els obstacles, les conquestes i els desafiaments a què s’enfronten les dones en l’organització, en les feines i en la societat.

La Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya presentarà dos informes, un sobre bretxa salarial i un altre sobre condicions socials i laborals de les dones, i també impulsarà un acte reivindicatiu el 6 de març, del qual us anirem informant.

Finalment, el 8 de Març, CCOO participarà en la manifestació programada pel Moviment Feminista a les 17 h, a Barcelona, així com en aquelles que es convoquin en altres punts de Catalunya.

Tres setmanes d’acció continuada

Durant tres setmanes, arreu del territori tindran lloc diferents actes i accions. De moment, us n’avancem aquestes:

Barcelona

— 21 de febrer: ruta de dues hores per conèixer una part de la Barcelona feminista.
— 2 de març, de 10.00 a 13.00 h, a Badalona. Jornada de bretxa i registre salarial.
— 2 de març: taller de protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe, a Barcelona. Organitzat per la Federació de Serveis.
— 3 de març: taller de càlcul de bretxa salarial i registre salarial, a Barcelona. Organitzat per la Federació d’Indústria.
— 4 de març, de 10.00 a 13.15 h, a BarcelonaJornada-taller ‘Bretxa salarial: detectar-la i eliminar-la’. Organitza: Federació Serveis a la Ciutadania (FSC)
— 4 de març: taller de plans d’igualtat i cosificació, a Barcelona. Organitzat per la Federació de Sanitat.
— Del 4 al 12 de març: Exposició “Treballadores del Món”. Organitza CCOO del Baix Llobregat
— 5 de març, a les 10.00 h, al local CCOO de Vic (Plaça Lluís Companys, 3), ‘Taller de prevenció i actuació davant l’Assetjament sexual i per raó de sexe’, impartit per Lluïsa González responsable de la secretaria de Dones LGTBI de CCOO del Vallès Oriental, el Maresme i Osona. Cal fer inscripció prèvia enviant un correu a [email protected]. Data límit per a la inscripció: 4 de març
— 6 de març, a les 10.00 h, tindrà lloc a la seu d’Inspecció de Treball (Sepúlveda, 148 – 150 de Barcelona), la presentació de denúncies contra empreses que no tenen plans d’igualtat registrat malgrat tenir l’obligació legal de fer-ho. Hi participaran membres de la Secretaria de les Dones i d’Acció sindical de CCOO de Catalunya i diferents delegades de les empreses denunciades.
— 6 de març, a les 11.00 h, a Barcelona, sortiran tres columnes de treballadores i treballadors de diferents sectors i convenis col·lectius que confluiran a les 12 hores en una concentració davant Foment del Treball. Les columnes sortiran de Plaça de Catalunya i baixarà per Portal de l’Àngel, la segona de Plaça Urquinaona i baixarà per Via Laietana, i la tercera de davant Correos i pujarà per Via Laietana. Davant Foment hi haurà parlaments.
— 6 de març: acte “Plans d’igualtat, Caminem col·lectivament”. Organitza CCOO del Baix Llobregat
— 6 de març, a les 12.00 h, concentració de delegades i delegats i lectura del manifest conjunt CCOO-UGT, a la Plaça de la Porxada de Granollers. Cal portar samarreta lila.
— 6 de març, a les 12.00 h, a la Plaça de Sant Roc, trobada feminista organitzada per la secció sindical de CCOO de l’ajuntament de Sabadell.
— 7 de març, de 10.30 a 13.30 h, a CCOO de Terrassa, Gimcana feminista. Inscripcions: 93 780 71 66 o https://bit.ly/GimcanaFeministaTerrassa
— 8 de març, a les 11.00 h, trobada al Mural Homenatge a les Dones situat al Camí de la Geganta. Sortirem fent batukada fins a la porta de L’Ajuntament de Mataró i a les 12.00 h lectura del manifest conjunt de CCOO, UGT i el Teixit de Dones,
 — 8 de març, 12.30 h, a la Plaça dels Països Catalans, Manifestació feminista a Terrassa. Sortirem en tres columnes que confluiran al monument de la Dona
Estació de Renfe Centre – FGC Nord, 12.30 h i Plaça 1 de Maig de Sant Pere Nord, 12.30 h
— 8 de març, a les 17.00 h, manifestació unitària programada pel Moviment Feminista. Sortida des de la Plaça Universitat de Barcelona (punt de trobada de CCOO: 16.30 h al carrer Aribau, entre Gran Via i Diputació). Porta la teva samarreta lila i vine amb la teva amiga, les teves germanes, cosines,filles, mare, àvies… i amb qui vulguis però vine i no et quedis a casa!
—11 de març, a les 10.00 h, a CCOO de Mataró (c/ Castaños, 120), ‘Taller de prevenció i actuacio davant l’Assetjament sexual i per raó de sexe’, impartit per Lluïsa González, responsable de la secretaria de Dones i LGTBI de CCOO del Vallès Oriental, el Maresme i Osona. Cal fer inscripció prèvia enviant correu [email protected].
Data límit per a la inscripció: 9 de març
— 14 de març: trobada de treballadores de la llar, a Barcelona. Organitzat per la Federació de Construcció i Serveis.
— 15 de març: Caminada a l’ermita de Collbàs. Organitza CCOO del Baix Llobregat.

Si no tens samarreta lilla pots passar-la a buscar pels locals de CCOO!

Més informació sobre els actes del 8 de Març al Vallès Occidental

Tarragona

— 2 de març, de 9.45 a 13.00 h: Jornada “Per la Igualtat i Stop Violència”. C/ Major, 14
— 6 de març, de 9.30 a 13.00 h: Lectura de manifest i concentració. Plaça de la Dona Treballadora.
— 8 de març, a les 12.00 h, a la Plaça de la Dona Treballadora de Reus: lectura de manifest.
— 8 de març, a les 17.30 h, Manifestació unitària a Tarragona
— 9 de març, a les 12.00 h, a la Plaça de la Font, lectura del manifest institucional de l’Ajuntament de Tarragona.
— 12 de març, a les 12.00 h, acte de l’Ajuntament de Tarragona: Presentació del concurs Relats de Dones de narració i còmic; Punts de llibre, on l’ajuntament ha acceptat la petició que vam fer des de CCOO de Maite Almandoz de Bonavista y Ana Santos l’anterior Regidora de Igualtat.

Més informació sobre els actes del 8 de Març a Tarragona

Lleida

— 6 de març, a les 10.30 h, acte informatiu i reivindicatiu adreçat a les delegades i delegats i que du el títol: ‘CCOO feminista: denúncia i acció’; i a les 12 hores, concentració i lectura de manifest que el sindicat ha preparat per a aquest dia, a la plaça de Ricard Viñes.
 — 8 de març, a les 18.00 h, ala plaça de Ricard Viñes, el sindicat s’adhereix a la manifestació de la Marea Lila de Lleida,.
— 13 de març, a les 10.00 h: Jornada informativa i formativa sobre el registre salarial i presentació de la “Guia per a l’aplicació de la igualtat retributiva entre homes i dones”.

Girona

— 6 de març, a les 18.30 h: Concentració ‘Les mútues atempten contra els drets de mares i infants. Des del local de CCOO (C/ Miquel Blay, 1) fins a la Mútua Fremap.
— 6 de març, a les 20.00 h: Sessió de Teatre ‘Fora de Norma’ a càrrec de la companyia Càpsula de Teatre, a la sala d’actes de CCOO. Seguidament hi haurà un pica pica.
— 8 de març, a les 12.00 h: Manifestació convocada per la Plataforma Feminista Gironina.

Més informació sobre els actes del 8 de Març a Girona

Descarregueu-vos:
– el cartell de CCOO de Catalunya pel 8 de Març

– el manifest de CCOO de Catalunya pel 8 de Març
– el manifest conjunt de CCOO i UGT d’Espanya amb motiu del 8 de Març
– les infografies explicatives sobre la bretxa salarial: els plans d’igualtat i els plans d’acció contra la bretxa salarial i el registre salarial, una eina participada per identificar la bretxa salarial i fer-hi front

Feu clic per consultar la guia sobre el registre salarial, una eina participada per identificar la bretxa salarial i fer-hi front