Darreres notícies
Es desconvoca la vaga del transport sanitari
El passat dia 8 de maig de 2002, va tenir lloc una reunió convocada amb caràcter d’urgència per el Servei Català de la Salut, amb els Sindicats CCOO i UGT.
En el transcurs de l’esmentada reunió, el Director del SCS Sr. Josep Prat ens va comunicar que si de comú acord amb la patronal accedíem a suprimir el paràgraf de l’Acta nº 8 que condicionava els increments salarials, a que el SCS fes la corresponent dotació econòmica per poder fer front als pagaments corresponents, ell es comprometria a fer el corresponent anàlisi econòmic per poder adjudicar la dotació pressupostaria necessària.
En el cas de que la patronal no volgués suprimir l’esmentat paràgraf, ens va dir que li comuniquéssim a ell, i que es faria una Acta en la qual ell es comprometria amb els Sindicats a fer front als increments salarials acordats.
El dia 9 de maig, ens vàrem reunir a la seu d’ACEA amb la patronal, i desprès d’una estona de debats entre les parts, es va procedir a la redacció de l’Acta nº 9 en la qual es suprimía el paràgraf que condicionava els increments salarials, i es va fer entrega d’una copia al Departament de Treball de la Generalitat i es va redactar una Acta en la qual els Sindicats donavem per desconvocada la Vaga prevista.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de maig de 2002CCOO exigeix ampliar la plantilla a l’SCH
COMFIA-CCOO, i la resta de sindicats a l’SCH, han realitzat una concentració al Passeig de Gràcia, que ha comptat amb la participació de prop de 300 representants sindicals, com a protesta per les declaracions del Conseller Delegat de l’SCH, Sr. Sáez, manifestant la intenció de suprimir 11.000 llocs de treball a tot el grup.
La Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO (COMFIA-CCOO) exigeix, en lloc d’aquestes pretensions, la necessària ampliació de la plantilla i reforç a les oficines donat que en l’SCH s’està produint:
– Prolongacions de jornada no retribuïdes ni cotitzades a la seguretat social. Aquests excés d’hores treballades (reconegudes reiteradament per la Inspecció de Treball i els tribunals socials) equivalen a prop de 2.600 llocs de treball en tot l’estat.
– Contractes amb empreses de treball temporal i subcontractacions a empreses de serveis (sancionades per la Inspecció com a cessió il·legal de treballadors i reconegudes, fins i tot, pel Tribunal Superior de Justícia)
– Pressions i trasllats forçosos als treballadors que es neguen a prolongar la seva jornada.
COMFIA-CCOO denuncia la intenció del banc de mantenir l’excel·lent nivell de beneficis a costa de reduir llocs de treball i, per tant, en detriment de l’atenció als seus clients.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 9 de maig de 2002Carta de Fidalgo i Méndez al President del Govern.
CCOO inicia una campanya de mobilitzacions a Badalona per renegociar el conveni col.lectiu d’hipermercats i grans magatzems
Des de CCOO de Badalona i la Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme de CCOO de Catalunya (FECOHT) iniciem una campanya de mobilitzacions al polígon de Montigalà -inserida en la campanya organitzada a nivell de tot l’Estat- per renegociar el conveni col·lectiu de hipermercats i grans magatzems.
Per explicar-vos el contingut d’aquesta campanya us convoquem el proper dia 9, a les 11.30 hores, al local de CCOO de Badalona, a una roda de premsa on estaran presents:
– Maria Gallardo, Secretària general de la Unió Local de CCOO de Badalona.
– Toni García, responsable d’Acció Sindical de FECOHT.
– Ginés López, responsable de Política Sectorial de FECOHT.
– Raül Cabrera, coordinador de Carrefour de FECOHT.Marisa López
Secretària de Mitjans de Comunicació Externs de CCOO del Barcelonès
Barcelona, 08 de maig de 2002CCOO valora positivament el reconeixement que el TC fa de la capacitat competencial de la Generalitat en matèria de formació contínua
La sentencia del TC ve a reconèixer la capacitat competencial de la Generalitat en matèria de FC. CCOO es felicita i reclama a la GC que exerceixi aquesta competència arribant a un acord amb els agents socials (CCOO, UGT, Foment i Pimec) per regular l’ús dels fons obtinguts amb les cotitzacions a formació d’empreses i treballadors i garantir la seva utilització eficaç i transparent.
CCOO urgeix a la GC a garantir, a través d’un acord, que organitzacions empresarials i sindicats puguem participar directament en la gestió, seguiment i control dels fons de FC.
CCOO reclama a la GC que utilitzi les seves capacitats competencials i que defugi d’utilitzar tàctiques dilatòries (com està passant amb la creació del SOC) que impedeixin que a Catalunya no disposem d’instruments paritaris de direcció i control de les polítiques actives que es financien amb les cotitzacions d’empreses i treballadors, i en aquest cas de les polítiques de formació continua, tal com determinen les directrius de la UE.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 8 de maig de 2002CCOO convoca mobilitzacions davant anunci dels acomiadaments a l’SCH
Davant les declaracions del Conseller Delegat de l’SCH, Sr. Sáez, manifestant la intenció de suprimir 11.000 llocs de treball a tot el grup, la Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO (COMFIA-CCOO) denuncia la intenció del banc de mantenir els beneficis a costa de reduir llocs de treball i empitjorar el servei al client.
La secció sindical de COMFIA-CCOO de SCH ha convocat, conjuntament amb altres sindicats, una concentració de representants sindicals davant l’oficina de Passeig de Gràcia, 38-40 per demà dia 9 de maig de les 14 a les 15.30 hores.
AGENDA:
Concentració de representants sindicals del sector financer
Demà 9 de maig de 14 a 15.30 hores.
Davant SCH (Passeig de Gràcia, 38-40)Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 8 de maig de 2002Reunión Mundial de la FAO en Roma
La FAO celebra una reunión mundial en su Sede de Roma del 10 al 13 de junio para revisar el adelanto hacia el objetivo de eliminar el hambre. La reunión tiene como fin rastrear el adelanto realizado desde la Cumbre de 1996 y someter a consideración formas de acelerar este proceso. Para leer más sobre los acontecimientos durante la Cumbre, más información en esta dirección:
http://www.fao.org/worldfoodsummit/spanish/infocirc-s.pdf
Contra la retallada de les prestacions per desocupació.
Fes clic per veure el document en català
Fes clic per veure el document en castellà
Estratègia Vaga General 20-06-2002.
Fes clic per veure el document
Quadre de mesures del govern i comentaris sindicals.
