Convocada vaga a IQOXE pel desbloqueig de les negociacions del conveni

El comitè d’empresa d’IQOXE ha convocat vaga el proper dimarts, 30 de març, davant el bloqueig de les negociacions del conveni per part de l’empresa, que continua enrocada en els seus plantejaments i no té intenció de donar resposta a les principals demandes plantejades per la representació de la plantilla. Un escenari que ens aboca de nou al conflicte.

petroquimica tarragona 2020

CCOO d’Indústria es reuneix amb l’AEQT i li transmet la seva indignació pel bloqueig a la creació de la Comissió de Seguretat i Salut del Complex Petroquímic de Tarragona

Una representació de CCOO d’Indústria de Tarragona, formada pel secretari general, José M. Martín, i els companys Pedro Carmona i Damián Carrión, s’ha reunit aquest dimecres amb l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), que els havia convocat per fer una presentació del Pla estratègic 2021-2023 de l’AEQT.

La plantilla d’Iqoxe es concentrarà demà per reivindicar el seu conveni

CCOO d’Indústria denuncia que, a pocs dies de la finalització de la ultraactivitat del conveni, l’empresa manté una postura immobilista i lamenta que, tot i el canvi a la direcció d’IQOXE, aquesta mantingui la mateixa tònica de sempre. Tant a la mediació al TLC com en les reunions mantingudes amb l’empresa, aquesta segueix amb la proposta inicial i no té intenció de modificar el planter mínim per garantir l’operació de les plantes en condicions òptimes de seguretat

signatura metall tgn

Signat el Conveni del metall de la província Tarragona per als anys 2020-2021

Aquest dilluns, 1 de febrer, CCOO d’Indústria, UGT-FICA i les patronals APEMTA i ASTAVE hem signat el Conveni del metall de la província de Tarragona per als anys 2020-2021, en els termes del principi d’acord assolit el passat 9 de desembre, un acord que recull les principals reivindicacions de la part social per garantir l’estabilitat del sector i els drets de les persones que hi treballen en un moment d’incertesa, a causa de la crisi provocada per la pandèmia.

Concentració ciutadana a Tarragona per exigir més seguretat a la petroquímica

Un any després del greu accident ocorregut a IQOXE, no hi ha hagut avenços significatius quant a les reivindicacions sindicals i ciutadanes per millorar la seguretat i garantir que no es torni a produir un succés com aquest. La patronal AEQT continua bloquejant la mesa de seguiment i des de l’Administració tampoc s’està fent res i s’ha deixat els sindicats fora de les meses tècniques de revisió dels plans d’autoprotecció estern i de les empreses, així com de la coordinació entre empreses

metall recurs

CCOO valora positivament el principi d’acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

El conveni recull les principals reivindicacions de la part social. Tindrà una vigència de 2 anys (2020-2021). En el capítol econòmic, el conveni estipula un increment salarial d’un 0,6 % per al 2020, amb efectes retroactius a 1 de gener, i un increment d’un 1,2 % per al 2021. A més, es prorroga la disposició transitòria que estableix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments salarials.

CCOO denuncia el bloqueig de les negociacions del conveni d’IQOXE per part de l’empresa

CCOO d’Indústria denuncia el bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu d’IQOXE per part de la direcció de l’empresa i lamenta que aquesta mantingui la mateixa tònica d’allargar innecessàriament les negociacions, sense donar resposta a la proposta que el comitè li va fer en la darrera reunió. Ahir hi havia prevista una nova reunió, però la direcció no es va presentar, amb la qual cosa el comitè d’empresa ha sol·licitat una conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya.

globus amb tu tenim forsa

CCOO guanya les eleccions sindicals a IQOXE

CCOO d’Indústria de Catalunya fa una valoració molt positiva d’aquests resultats, que ratifiquen la bona feina que el sindicat està duent a terme a l’empresa, i seguirà treballant, des de la majoria del comitè d’empresa, per millorar les condicions de treball i garantir el compliment de les mesures de prevenció i seguretat a IQOXE.

L’informe sobre l’accident d’IQOXE encarregat per la Generalitat dona la raó a les denúncies en matèria de seguretat plantejades per CCOO

En contra del que deia l’informe encarregat per IQOXE, que va determinar que no espodia preveure una situació com la que es va donar, l’informe de DNV GL posa demanifest que hi havia diverses barreres de seguretat inexistents o inadequades, amb les quals, si haguessin funcionat correctament o s’haguessin pres les mesures oportunes, s’hauria pogut evitar aquest lamentable accident i les seves conseqüències. Precisament, una d’aquestes barreres que apunta l’informe és la bunquerització de la sala de control, tal com CCOO havia reivindicat i defensat.