CCOO exigeix a Correus garanties en la reubicació, després del tancament imposat per l’empresa del centre nodal de Tarragona

El sindicat adverteix que no permetrà que els errors de l’empresa els pagui la plantilla.

En la jornada d’avui s’ha constituït la Comissió Negociadora del procés de desagrupació d’activitat del centre nodal de Tarragona a la província de Tarragona, dins del marc del tancament ordenat per Correus en el seu Pla Estratègic. En aquesta primera reunió, l’empresa
ha fet lliurament de la documentació inicial: memòria justificativa, llistat de personal afectat i proposta de vacants, que en la seva majoria corresponen a llocs de repartiment amb moto, en torn de tarda. Des de CCOO volem deixar clar que rebutgem frontalment aquest model imposat per l’anterior president de Correus, Juan Manuel Serrano, amb la complicitat de CSIF, Sindicat Lliure de Correus i CIG, els qui van signar el desembre de 2021 una “Declaració per al diàleg social” que va consolidar la precarietat i el caos organitzatiu.

Un model fallit i car per a Correus que CCOO va denunciar

CCOO ja el va advertir des del principi: els centres nodals han estat un model fallit i precari que ha generat:
-Ocupació precària: el 95 % dels llocs fixos eren a temps parcial de 4-5 hores.
-Condicions laborals insalubres: sense climatització ni mitjans bàsics, amb múltiples denúncies davant Inspecció de Treball per incompliments en prevenció.
– Un sobrecost econòmic injustificat: Correus ha finançat lloguers i obres en instal·lacions de CEX i ha destinat recursos humans a una estructura deficitàriament organitzada.

La plantilla no pot pagar l’error dels directius


CCOO ha estat categòrica: el tancament d’aquest centre no pot suposar una pèrdua de drets ni un empitjorament de condicions laborals per a la plantilla. Aquesta reorganització, que es canalitza com una nodificació substancial de condicions de treball (MSCT), ha de desenvolupar-se amb plenes garanties legals. El sindicat exigeix que es compleixi els acords en l’Acord marc del 15 de març del 2025, signat entre l’empresa i CCOO, que recull compromisos clars:


-Garantia de manteniment de l’ocupació, evitant qualsevol acomiadament forçós.
-Oferta preferent de llocs a temps complet.
-Compensacions econòmiques adequades per mobilitat i canvis substancials.
-Transparència i justícia en l’assignació de places.

El que Correus ha de corregir urgentment


CCOO ha sol·licitat que l’empresa modifiqui i millori la informació lliurada, exigint que cada vacant inclogui:
-Torn i horari concret (no sols “demà” o “tarda”).
-Mitjà de transport en repartiment 1 (furgoneta, moto).
-Distància exacta en quilòmetres respecte del centre nodal.
-Nombre d’hores diàries en places a temps parcial.
-Requisits exigits (com a permís de conduir).
-Possibles plusos que deixaria de percebre la persona afectada.

Així mateix, CCOO ha exigit que no hi hagi pèrdua de retribucions i, en tal cas, ha de ser compensada.


CCOO no permetrà recol·locacions a cegues


La proposta actual és insuficient, desequilibrada i orientada a reduir costos, no a protegir drets. Des de CCOO exigim:
-Reducció de places parcials i aposta real pel temps complet.
-Eliminació d’horaris no negociats ni reconeguts oficialment.
-Propostes de llocs alternatius al repartiment amb moto per a personal que no disposa de permís de conduir.

Ho defensarem amb fermesa, sense descartar accions judicials i de pressió. Aquest procés no tracta només de reubicar persones. Es tracta de defensar els drets d’una plantilla que no va provocar aquesta situació, però que ara pot ser la gran perjudicada si no actuem amb
fermesa. CCOO afronta aquesta negociació amb serietat i compromís, però també amb la determinació de no permetre que es converteixi en un mer tràmit per imposar retallades encobertes.




Afilia’t! Contacta