CCOO presenta l’informe “Mirada de gènere en la identificació de riscos”

En el marc de la jornada “Les dones en el centre de la salut: ens hi va la vida” organitzada per la Secretària de Dones i Polítiques LGTBI+ amb motiu del Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones, CCOO presentarà l’informe tècnic Mirada de gènere en la identificació de riscos, realitzat per CCOO de Catalunya en col·laboració amb ISTAS i que incorpora una revisió i anàlisi de la literatura científica i preventiva existent respecte de l’abordatge de la perspectiva de gènere en l’aplicació dels mètodes d’avaluació i la definició de mesures preventives.

Des de CCOO de Catalunya reivindiquem una major implicació i inversió pública en el desenvolupament científic i tècnic d’investigacions i metodologies que incorporin l’afectació diferencial entre dones i homes dels riscos laborals i permetin l’aplicació real i específica de la perspectiva de gènere en la prevenció de riscos.

Una reivindicació que s’ha incorporat en els objectius acordats en l’Estratègia Catalana de Seguretat i Salut Laboral 2021-2026, i que haurà de servir per passar de la visibilitat i la sensibilització a l’aplicació pràctica de la perspectiva de gènere en la prevenció de riscos laborals.

Durant la jornada es debatran les limitacions que els representants de les persones treballadores ens trobem actualment per fer efectiva aquesta pràctica preventiva amb visió de gènere i l’acció sindical que cal realitzar.

Programa Dia Salut Dones 2022 V2

Amb el suport de: