S’ha constituït CCOO d’Indústria de Girona, amb Josep Serra com a secretari general

El passat dijous, 27 de març, es va constituir CCOO d’Indústria de Girona, en el marc d’un congrés extraordinari de fusió dels fins ara existents sindicats d’Indústria i de Fiteqa de CCOO de la província de Girona. La nova organització neix amb prop de 2.000 persones afiliades i al voltant de 400 delegats i delegades, i agrupa els treballadors i treballadores de les indústries metal•lúrgiques, químiques i afins, tèxtils, del vidre i la ceràmica, i dels sectors de l’energia i la mineria.

Josep Serra ha estat escollit secretari general de CCOO d’Indústria de Girona per unanimitat dels delegats i delegades que han participat en el congrés constituent, celebrat al local del sindicat a Girona. També han votat per unanimitat la Comissió Executiva. En la seva intervenció, Serra ha destacat que malgrat que la situació industrial a la província és complicada, amb aquesta fusió tindrem més força a les empreses per afrontar les diferents problemàtiques, per això va fer una crida a la militància i la col•laboració de tots els delegats per aconseguir-ho. També va incidir en el treball que caldrà fer de cara a les eleccions sindicals per guanyar en representativitat i en matèria d’afiliació, perquè això ens dóna més força en les meses de negociació.

Durant el congrés, els delegats i delegades van aprovar la resolució “La importància de fabricar coses reals, a partir de la indústria tradicional espanyola i catalana”, que va presentar Joan Baz, que presidia la mesa congressual (text resolució).

En el marc del congrés també van intervenir Josep Robles, fins ara secretari general de FITEQA – CCOO Girona, que va repassar la feina feta fins ara i va demanar el suport de tots els presents al nou equip per afrontar el futur, i va destacar que sortirem d’aquest procés de fusió reforçats i amb ganes de treballar. En nom de la unió de CCOO de Girona va parlar Belén López, secretària de Cominicació, Formació i Socioeconomia, que va transmetre la salutació de la direcció intercomarcal, els va oferir la col•laboració necessària i va fer una crida a la participació de la manifestació del 6 d’abril.

Per part de la federació va intervenir Javier Pacheco, secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya que va destacar la necessitat de reafirmar-nos en el nostre paper de sindicat, recuperar la nostra capacitat de mobilització i fer valer les nostres propostes per poder sortir d’aquesta situació de crisi i recuperar els drets que ens han retallat. El sindicat sempre hem sabut adaptar-nos a cada moment, va explicar, per això continuem sent la primera força sindical, i ara ho estem fent, amb aquest procés de fusió.

Galeria d’imatges del congrés constituent