Javier Pacheco ha sortit reelegit com a secretari general de la Federació d’Indústria de Catalunya

Javier Pacheco ha estat reelegit per una àmplia majoria com a secretari general de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya. Aquest resultat es donava a conèixer oficialment a l’inici de la segona jornada del I Congrés de la FI.CCOO.CAT, en la qual es va debatre el Pla d’Acció de la Federació.

Isabel García va ser l’encarregada d’explicar els eixos principals que vertebren les propostes de la Federació per al mandat que ara comença, i va incidir especialment en la importància de l’acció sindical, la participació i l’adaptació de l’organització a les necessitats d’aquells que representem. Després de debatre les esmenes presentades al document, aquest va ser aprovat per una àmplia majoria.

A continuació, Dolors Llobet, portaveu de CCOO de Catalunya, va presentar el Pla d’acció de la CONC, que respon precisament al lema del congrés de la confederació a Catalunya, és a dir, a la idea que CCOO és l’eina per defensar drets i construir futur. Després Vicenç Rocosa, secretari de Política Sindical de la Federació estatal, va exposar alguns dels punts més destacats del Pla d’Acció de la Federació, entre els quals la importància de recuperar els espais de negociació col•lectiva, tant sectorials com d’empresa, i la implicació de les seccions sindicals en aquesta matèria o el necessari reforç de l’afiliació. En ambdós casos també es va obrir un torn de debat de les esmenes presentades a aquests documents congressuals.

En el marc del congrés es va aprovar per unanimitat una resolució sobre la necessitat de cooperar i col·laborar des del sindicalisme europeu per impulsar polítiques i propostes en defensa del teixit industrial a Europa, per la creació d’ocupació estable i de qualitat, per tenir bones infraestructures energètiques i de transports, etc.

Javier Pacheco va tancar el congrés posant en relleu els valors que sempre ha defensat la nostra organització i va plantejar un compromís col·lectiu que assumim el conjunt d’afiliats de la Federació de combatre junt amb els nostres companys i companyes a les empreses i al carrer per aconseguir una alternativa per sortir de la crisi, tant des de l’àmbit de la negociació com el de la mobilització, i fer-ho des de ja mateix.