Arrenca el I Congrés de la Federació d’Indústria de Catalunya

Aquest matí ha arrencat el I Congrés de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya,que porta per lema “Defensar la indústria. Crear ocupació. CCOO, l’eina”. S’han acreditat 249 dels 250 delegats i delegades convocats (dels quals un 83,13% han estat homes i un 16,87%, dones), el que suposa una participació del 99,60%.

La sessió s’ha obert amb la intervenció del secretari general sortint, Tomás Díaz, que, després de la projecció d’un vídeo de resum en imatges d’aquest darrer mandat (veure vídeo), ha presentat als delegats i delegades assistents el reglament, horari i proposta de mesa del congrés, que s’han aprovat per unanimitat.

La sessió inaugural del congrés ha comptat amb les intervencions de la secretària general de la Federació d’Indústria de la USOC, Maria Recuero; la secretària general de la MCA-UGT, Isabel Martínez, el director general d’Indústria en funcions, Ramon Bonastre; el secretari general de la Federació estatal, Felipe López, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego. També s’ha comptat amb la intervenció d’una delegació de representats de diferents sindicats europeus: Pietro Locatelli, de la FIOM; Bernard Grand i Frederic Sánchez, de la CGT francesa, i Heinz Bierbaun.

Abans de passar al debat dels documents congressuals, la mesa del congrés ha volgut tenir un record i retre homenatge a totes aquelles persones vinculades a la Federació que ens han deixat al llarg d’aquest darrer mandat (veure vídeo).

Javier Pacheco, com a secretari general sortint, ha presentat el resum de l’Informe de gestió al plenari del congrés i després s’ha passat al debat amb les intervencions dels portaveus de les diferents delegacions territorials, que han expressat el seu suport al document. L’Informe s’ha aprovat per una àmplia majoria.
En la sessió de demà es debatran el Pla d’Acció i les esmenes als documents congressuals de la CONC i de la Federació estatal i es donarà a conèixer el resultat de la votació de les candidatures als òrgans de direcció i delegacions congressuals.