Aprovat l’atorgament de la subvenció per al finançament de Plans de formació per a la capacitació i desenvolupament de les funcions relacionades amb el Diàleg social i la Negociació col·lectiva.

Oferim formació en diferents àrees com Representació sindical, Seguretat i Salut Laboral, Polítiques d’Igualtat i gènere, Habilitats interpersonals i directives, comunicació i jornades relacionades amb la Negociació col·lectiva i el diàleg social. En total realitzarem 117 accions formatives entre cursos i jornades en les diferents especialitats.
Creiem que aquest pla de formació ens ha de permetre afrontar en millors condicions els canvis que s’estan produint al món del treball i l’entorn sociolaboral.

Nova eina per a delegats i delegades: Dossier sindical d’igualtat

El Servei Lingüístic ha elaborat el Dossier sindical d’igualtat per a delegats i delegades que exerciran com a responsables sindicals d’igualtat i s’ha encarregat de coordinar la publicació, de redactar la part introductòria i de revisar els models de documents. La selecció dels documents ha estat a càrrec de l’Escola de Formació Sindical, i la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI i el Gabinet Tècnic Jurídic han supervisat l’adequació normativa del dossier. El material està disponible en format paper i també en format digital a l’apartat “Materials de consulta” de la web del Servei Lingüístic (www.ccoo.cat/sl), des d’on es pot descarregat tant en PDF com en RTF (plantilles de documents).

Finalitza amb èxit el primer curs de formació multidisciplinària per a Membres de Comissions de control de Plans i Fons de Pensions d’Ocupació

Aquest programa de formació té per objecte dotar a les persones participants dels coneixements i eines necessaris per exercir les seves funcions com a membres de les comissions de control i, a la vegada donar valor a la tasca que desenvolupen aquestes persones mitjançant el reconeixement per part de la Universitat amb 3 crèdits ECTS per cadascun dels nivells i un certificat de formació complementària per cada curs finalitzat.

Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya: ‘El valor dels temps’

L’objectiu de l’Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya és reflexionar sobre el valor dels temps socials i laborals per ajudar, d’una banda, a definir l’estratègia sindical i a elaborar propostes per als espais de negociació col·lectiva i, de l’altra, elaborar propostes de caràcter intern de l’organització per a la millora de la gestió del temps.

Col·laboració entre la UFE (Union des Français de l’Etranger) i CCOO de Catalunya a la Universitat de Barcelona

La xerrada tenia com a objectiu aclarir conceptes bàsics i dubtes principalment a joves estudiants en referència a temes de legislació en contractes de treball, salari i Seguretat Social principalment. En finalitzar l’intervenció dels membres de CCOO, es va obrir un torn de paraules durant més d’una hora per aclarir els dubtes de les persones participants.

Ignacio Fernández Toxo visita el Curs de quadres sindicals de la federació d’Indústria

Amb motiu de la trobada sindical que portava com a títol “El sindicalisme confederal per una Europa social”, el secretari general de les CCOO d’Espanya, Ignacio Fernández Toxo, va aprofitar l’avinentesa per fer una salutació als delegats i delegades que participen la segona fase del Pla de formació de quadres organitzat per l’Escola de Formació Sindical de la CONC conjuntament amb la federació d’Indústria de Catalunya.

Finalitza el curs de formació sindical per a nous quadres realitzat amb la federació d’Indústria de CCOO

El desenvolupament de les organitzacions sindicals tant territorials com federatives requereix la incorporació de noves persones amb compromís sindical a les seves estructures.
Aquestes persones han d’estar ben formades i s’han d’impregnar dels valors de CCOO.
La federació d’Indústria de CCOO ha fet un pas en aquest sentit promovent i seleccionant un grup de 22 delegats i delegades que participaran en un procés formatiu en diferents fases.

Aquesta primera fase ha finalitzat al mes de desembre i cap al febrer tenim projectat realitzar la segona fase amb nous temes d’interès sindical

L’Escola de Formació Sindical posa en marxa un nou curs per reforçar el paper de la representació sindical en els plans de formació a l’empresa

Els canvis que s’han produït en el sistema de formació per a l’ocupació, a ran de la promulgació de manera unilateral per part del Govern, del Reial Decret Legislatiu 4/2015, fa imprescindible reforçar el paper de la representació sindical en aquest àmbit.
Hem d’orientar, informar i assessorar als nostres representants a les empreses, perquè facin un seguiment i propostes per no renunciar a una formació que continua sent un dret individual de les persones i un element clau en la promoció professional i la qualitat de l’ocupació.

L’Escola de Formació Sindical ha participat a l’itinerari formatiu per formar euroformadors i euroformadores de l’Institut Sindical Europeu (ETUI)

L’Escola de Formació Sindical de la CONC, ha participat activament en el projecte de formar sindicalistes de diferents països, per tal d’obtenir el títol d’euroformador i formar part de la xarxa d’euroformadors de l’ETUI.

Aquest fet, proporciona a la nostra organització l’oportunitat de comptar amb un euroformador per poder desenvolupar projectes formatius lligats als nous reptes plantejats pel sindicat a l’àmbit de la formació sindical.

Taller de gestió de la diversitat intercultural a l’empresa

Des de l’Escola de Formació Sindical, juntament amb el Departament de Migracions de la CONC, i amb la col·laboració de la Unió Intercomarcal del Vallès Occidental – Catalunya Central, hem portat a terme un taller formatiu en el qual han participat 12 persones de diferents empreses, sectors i estructures del sindicat.

Finalitza la primera fase de la formació sindical de cohesió d’equips amb una alta participació de les estructures territorials i federatives

La participació i implicació de les persones amb responsabilitats en diferents àrees de treball de les organitzacions participants, va permetre aprofundir en el coneixement de la missió de la nova organització, l’alineació en els objectius i mètodes del pla de treball, i reforçar una cultura de cooperació interna i de treball en equip.