CCOO aconsegueix un 0,5 % més de sou per als treballadors i treballadores de les administracions públiques

L’augment es cobrarà a partir de l’octubre d’aquest any

El sindicalisme de CCOO continua demostrant la seva utilitat

El pròxim mes d’octubre, la nòmina dels treballadors i treballadores de les administracions públiques s’incrementarà en un 0,5 % més, fruit de l’Acord marc per una Administració del segle XXI, signat per CCOO i UGT a la Mesa General de les Administracions Públiques. Tot i que falta la publicació de l’IPCA a finals de setembre per confirmar-ho, tot indica que l’IPCA des del 2022 serà superior al 6 % acordat (amb les dades actuals seria del 8,3 %), amb la qual cosa tindrem aquest nou increment, que serà retroactiu des del mes de gener del 2023.

Però també és possible un nou increment per a aquest 2023, tot i que es cobraria els primers mesos del 2024. Es tracta d’una nova pujada del 0,5 %, retroactiva des de gener del 2023, si el creixement del PIB espanyol d’aquest any arriba al 2,1 %. Una xifra que sembla que pot ser assolida segons les darreres previsions de diverses entitats, com l’OCDE, l’AIReF o el Banc d’Espanya, entre altres.

No podem oblidar tampoc els increments previstos per al 2024. La inestabilitat política podria portar a una pròrroga pressupostària i, per tant, a la congelació salarial. Gràcies al nostre acord tindrem un increment garantit del 2 %, més un altre 0,5 % a l’octubre del 2024 si no hem recuperat poder adquisitiu en aquests tres anys.

Davant un altre tipus de sindicalisme que, des del tot o res, no aconsegueix res, CCOO continuem apostant pel sindicalisme útil per a la gent. Davant del trumpisme sindical que arriba a falsejar dades, CCOO continuem apostant, com des dels nostres orígens, per un sindicalisme rigorós i per al conjunt de la classe treballadora, present en tots els àmbits en els quals es negocien les nostres condicions laborals.