A la joventut o a la vellesa: treball i vida amb salut i dignitat

El 28 de Maig commemorem el Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones

El dia 28 de Maig commemorem el Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones. La salut és un dret universal reconegut que totes les persones hauríem de tenir, però la realitat és una altra. Una gran part de la població no gaudeix de bona salut, en especial en el cas de les dones.

L’esperança de vida de les dones és de cinc anys més que la dels homes, però les dones arribem als últims anys de vida en pitjors condicions de salut.

Hem de potenciar la cura de la salut de les dones al llarg de les diferents etapes de la vida, posant l’accent en les necessitats específiques que tenim en cada moment. Des de la pubertat fins a la menopausa i la vellesa, la dona passa per diferents etapes que estan lligades a canvis importants del propi cos amb unes necessitats que hem d’anar descobrint i que necessitem tenir cobertes des de l’àmbit de la salut i al llarg de la vida.

Malgrat els avenços en els últims anys en matèria d’igualtat, segueixen existint desigualtats entre dones i homes. Les ciències de la salut han ignorat el gènere durant segles, acceptant com a única una visió patriarcal i esbiaixada dels nostres cossos amb conseqüències determinants per al nostre benestar i la nostra autonomia.

Divendres 26 de maig, a l’Espai Assemblea (Via Laietana, 16, planta baixa), de 10 a 13 h es farà una jornada amb tres ponències relacionades amb la salut de les dones a les diferents etapes de la seva vida.

Feu clic per:

Targeto Jornada Salut Dones 2023