28 d’abril de 2022. Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

Pateixes estrés? Dolor muscular? Treballes sense prevenció a tòxics, soroll, dolor, calor, fred? Deixa’t assessorar i resol els teus dubtes! Contacta amb els teus delegats o delegades de prevenció o amb CCOO de Catalunya.

Adreça electrònica: [email protected]

SOM ESSENCIALS PER GARANTIR #MésPrevenció
#28AbrilSomEssencials | #28AbrilMésPrevenció

Informe anual sobre sinistralitat laboral 2021
Activitats previstes a Barcelona | Tarragona | Lleida | Girona
Àlbum de fotos de la jornada a Barcelona

Programa d’activitats a Barcelona: dijous 28 d’abril de 2022

Exposició “Som essencials per garantir la seguretat i la salut

Espai Assemblea (Via Laietana, 16. Planta baixa)

• 9.00 h Inauguració de l’exposició “Som essencials per garantir la seguretat i la salut”
Exposicio Comics Salut Laboral

Es pot visitar del 28 d’abril al 10 de juny de 2022, de dilluns a dijous de 10 a 13.30 i de 16.30 a 18 hores, i els divendres de 10 a 13.30 hores, a l’Espai Assemblea de CCOO de Catalunya, Via Laietana 16, Barcelona.

Jornada presencial

Sala d’actes (Via Laietana, 16, planta baixa)

• 9.30 h Acreditacions i recollida de material
  • 10 h Benvinguda i presentació. Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical i Transicions Justes de CCOO de Catalunya
  • 10.15 h Estat actual de la salut laboral. Una visió crítica. Mònica Pérez, responsable de salut laboral de CCOO de Catalunya
  • 10.35 h La Inspecció de Treball en la seva vigilància dels serveis de prevenció aliens. Pedro Checa, Raquel Menéndez  i Carolina Holgado de la Inspecció Territorial de Treball de Barcelona.
  • 11.15 h Torn obert de paraules
  • 11.30 h Eines sindicals per a la salut laboral. Marian Rodríguez, responsable de salut laboral de l’FSC de Catalunya
  • 12.00 h Torn obert de paraules
  • 12.15 h Cloenda. Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya
  • 12.30 h Sortida i marxa a peu cap a l’acte reivindicatiu conjunt de CCOO i UGT
  • 13.00 h Concentració i lectura del manifest a la plaça del Rei

Programa d’activitats a Tarragona

Assemblea de salut laboral

La Unió Intercomarcal de CCOO de Tarragona, amb motiu del Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, ha organitzat una assemblea de delegats/ades i comitès d’empresa, per al proper dia 22 d’abril a les 10.00 hores a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències Jurídiques de Tarragona (Av. Catalunya, 35). Aquest any, el tema que tractarem en el marc de la salut laboral al territori és la campanya sindical SOM ESSENCIALS PER GARANTIR MÉS PREVENCIÓ.

Comptarem amb les següents intervencions:

• 10.00 h Roda de premsa i acreditacions
  • 10.30 h Presentació de l’acte a càrrec de Elisabeth Foix, responsable de Salut Laboral de la Unió Intercomarcal de Tarragona
  • 10.35 h Intervenció a càrrec de Mercè Puig , secretaria general de la Unió Intercomarcal de Tarragona
  • 10.45 h Intervenció a càrrec de Mònica Pérez, responsable de Salut Laboral de CCOO de Catalunya
  • 11.05 h Experiències presentades pels nostres delegats i delegades de la Intercomarcal de Tarragona
  • Torn obert de preguntes de les persones assistents a l’assemblea.
  • 13.00 h Intervenció de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya
  • 13.45 h Cloenda de l’assemblea

Programa d’activitats a Lleida

CCOO de Lleida commemorarà el 28 d’Abril, Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, amb una assemblea de delegades i delegats en la qual es presentarà l’Informe de salut laboral amb les dades de Lleida, que cada any elabora el sindicat, i la xerrada “Estratègia catalana de seguretat i salut laboral” a càrrec d’Elena Juanola. La commemoració acabarà amb una concentració i la lectura del manifest al davant del sindicat.

El 28 d’Abril que enguany du per lema “Som essencials per garantir més prevenció” és una jornada dedicada a recordar totes les persones víctimes d’accidents de treball o malalties d’origen laboral, i també dedicada a l’acció en la defensa de la salut laboral.

Programa d’activitats a Girona

El no reconeixement per part de les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social de determinades patologies que tenen o poden tenir una relació causal amb el desenvolupament de la nostra activitat laboral i les condicions de treball a les quals ens trobem exposats, així com la importància d’intervenir activament en la investigació i seguiment dels accidents de treball, han de ser una prioritat en la nostra acció sindical diària a les nostres empreses.

Per aquest motiu en commemoració del 28 d’abril Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, la Unió Intercomarcal de CCOO de les Comarques de Girona desenvoluparà una sessió formativa el pròxim dia 26 d’abril per tractar-hi aquestes qüestions amb l’objectiu de disposar i elaborar eines que permetin als nostres delegats i delegades de prevenció actuar eficaçment en aquests casos.

Així doncs, realitzarem dos tallers per abordar sindicalment aquestes qüestions de salut laboral.

• Com procedir a l’hora de realitzar un canvi de contingències.
    • Què és un canvi de contingències?
    • Com s’inicia el procés de canvi de contingències?
    • Quins beneficis ens pot comportar?
  • Investigació i seguiment dels accidents de treball.
    • Procés d’investigació dels accidents de treball/incidents.
    • Proposta d’accions correctores i/o mesures preventives.
    • Seguiment de les mesures implementades arran de l’accident.

Aquests tallers se celebraran al Saló d’Actes del sindicat (carrer de Miquel Blai, 1 de Girona) a les 11 hores.

Cartells del 28 d’abril de 2022

Cartell 28 Abril 2022 Activa La Salut 1