Darreres notícies
Actes al voltant del 28 de Juny, Dia Internacional de l’Orgull LGTB

Jornada contra l’homofòbia (26 de juny) i manifestació a Barcelona (28 de juny)
CCOO, amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTB, organitza la jornada “STOP homofòbia! LGTBfòbia, ni a la feina ni enlloc”. Serà el dijous 26 de juny de 2014, a les 9 h, a la sala d’actes de CCOO (Via Laietana, 16, de Barcelona). Podeu veure la targeta de la jornada contra l’homofòbia.
També donem suport i fem una crida a la participació dels treballadors i treballadores, i de la ciutadania en general, a la manifestació, convocada per la Plataforma Unitària Comissió del 28 de Juny, del dissabte 28 de juny, a les 18.30 h, a la plaça Universitat de Barcelona, on CCOO anirà amb pancarta pròpia.
‘Lluita Digital’, número 198

Aquesta publicació digital arriba per correu electrònic, amb una periodicitat quinzenal, a tots els afiliats i afiliades que ho desitgen, completa la informació de la revista en paper Lluita Obrera i afegeix un plus d’actualitat a la informació del sindicat.
Fes clic per veure el número 198 del Lluita Digital.
Si encara no t’hi has subscrit, fes-ho ara!
CCOO denuncia la criminalització dels sindicats i l’ofensiva penal contra el dret de vaga

S’afegeix a la campanya #HuelgaNoEsDelito
Un informe dels serveis jurídics de CCOO adverteix sobre els 49 expedients oberts a 147 representants i dirigents de CCOO, que han estat promoguts per l’Administració de l’Estat i el ministeri fiscal, en una clara restricció il·legítima dels drets democràtics.
Davant d’aquesta ofensiva penal contra el dret de vaga, la criminalització dels sindicats i dels seus delegats i delegades, CCOO de Catalunya s’afegeix a la campanya #HuelgaNoEsDelito per demostrar que tot i els processos oberts contra centenars d’afectats no ens faran callar.
Signa per donar suport a la campanya #HuelgaNoEsDelito
Feu clic per veure:
– El Manifest de #HuelgaNoEsDelito
– El cartell de #HuelgaNoEsDelito (en català)
– El cartell de #HuelgaNoEsDelito (en castellà)
– La Gaceta Sindical especial número 205
– La informació de la Jornada d’acció mundial en defensa de les llibertats i del dret de vaga (18 de febrer de 2015)CCOO convoca, amb la societat civil catalana, una gran manifestació el diumenge, 15 de juny, per demanar un referèndum després de l’abdicació del rei

Diumenge, 15 de juny. 11 hores, plaça Catalunya. Barcelona
CCOO de Catalunya, juntament amb un gran nombre d’organitzacions i entitats de la societat civil catalana, ha convocat per a aquest proper diumenge, 15 de juny, una gran manifestació sota el lema “Els pobles decidim. #referendumreialja», on es demana la celebració d’una consulta per saber quin model institucional vol la ciutadania d’aquest país, després de l’abdicació del rei d’Espanya, Joan Carles I, i la preparació de la seva successió.
La manifestació està convocada a la plaça de Catalunya de Barcelona, a les 11 hores.
Anima’t a estudiar!

Preinscripció del 23 al 30 de juny de 2014 al Centre de Formació d’Adults Manuel Sacristán
El Centre de Formació de Persones Adultes Manuel Sacristán, fruit d’un conveni entre el Departament d’Ensenyament i CCOO, ofereix cursos de formació als treballadors i treballadores per, d’aquesta manera, facilitar-los la possibilitat d’aconseguir una feina o de millorar les seves perspectives professionals.
Treballador, treballadora, els nostres cursos et poden permetre:
– Obtenir el Graduat en Educació Secundària Obligatòria (GESO).
– Preparar-te per accedir als cicles formatius de grau mitjà (CAM).
– Superar les proves d’accés als cicles formatius de grau superior.
– Aprendre anglès.
– Obtenir el certificat ACTIC que acredita oficialment les competències informàtiques i que és considerat requisit o mèrit per accedir a determinats llocs de treball de l’administració.
– Iniciar-te en el coneixement del català o castellà si no coneixes aquestes llengües.Ens pots trobar a l’edifici de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16-18, 8a planta). Per a més informació, pots consultar la nostra pàgina web:
https://www.ccoo.cat/escolaadults/La preinscripció es pot realitzar en el següent horari:
Dilluns 23 Dimarts 24 Dimecres 25 Dijous 26 Divendres 27 Dilluns 30 – Matí:
11 a 13 h
Dia festiu – Matí:
11 a 13 h
– Tarda:
17 a 19 h– Matí:
11 a 13 h
– Tarda:
17 a 19 h
– Matí:
11 a 13 h– Matí:
11 a 13 h
El blog d’en Joan Carles Gallego: ‘Volem decidir-ho tot’

El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, parla de com reformular l’actual marc institucional.
Feu clic per veure l’article «Volem decidir-ho tot».
Programa sindical de CCOO a Televisió de Catalunya: ‘STOP homofòbia’

Capítol 212 del programa sindical de CCOO a Televisió de Catalunya, emès el diumenge 8 de juny pel Canal 33, amb el títol ‘STOP homofòbia’.
CCOO reitera la seva voluntat negociadora amb la representació dels treballadors i les treballadores del seu Gabinet Tècnic Jurídic
El sindicat ofereix 40 dies per any treballat a les persones acomiadades
Tal com va informar aquest sindicat mitjançant un comunicat de premsa el passat 29 de maig, el Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya fa temps que travessa importants dificultats econòmiques. La crisi econòmica i les conseqüències en l’àmbit jurídic de les darreres reformes laborals han comportat una davallada d’ingressos que ha afectat negativament l’equilibri pressupostari del gabinet del sindicat.
En aquest sentit, el dia 28 de maig, es va comunicar a la representació legal dels treballadors l’inici d’un procés formal d’ajustament i readequació del servei jurídic del sindicat, després d’haver realitzat diverses reunions prèvies de caràcter informal amb el comitè d’empresa, en les quals se’ls ha facilitat tota la documentació necessària per avaluar la situació econòmica del Gabinet Tècnic Jurídic i de la mateixa Confederació Sindical de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya. Aquest procés comporta necessàriament l’extinció de 18 contractes de treball i la readequació d’alguns conceptes retributius que s’han d’homologar a la resta de treballadors i treballadores del sindicat.
La referència per a les indemnitzacions és la pactada amb el comitè per a l’ERO que es va fer el 2012 i on es va aplicar una indemnització de 40 dies per any treballat amb un topall de 18 mensualitats, lluny del que fixa la reforma laboral, tenint en compte la situació econòmica de CCOO de Catalunya.
Aquesta oferta es va tornar a reiterar ahir en el decurs de la reunió de mediació de vaga que va tenir lloc als Serveis Territorials de la Conselleria d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya. La direcció ha proposat també estudiar plans de renda que acompanyin les persones properes a la jubilació anticipada (majors de 58 anys), sempre que el cost sigui similar a la indemnització millorada abans esmentada. També s’ha proposat aplicar l’homologació dels complements ad personam per als actuals treballadors del gabinet i donar més temps per a la negociació de les pagues per facturació.
CCOO de Catalunya reitera la voluntat negociadora de la direcció del sindicat i destaca el seu respecte al dret de vaga dels treballadors i les treballadores, com no podia ser d’una altra manera, al temps que mostra la seva voluntat de facilitar el lliure desenvolupament de la mobilització convocada per la representació dels treballadors del Gabinet Tècnic Jurídic del sindicat.
Adjuntem a aquesta notícia l’acta de la mediació de vaga que va tenir lloc ahir a la tarda.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de juny de 2014CCOO organitza la X Jornada de Previsió Social Complementària

Demà dijous, 5 de juny, a partir de les 9 h, a la seu del sindicat a Barcelona
L’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya celebrarà demà dijous, 5 de juny, a la Sala d’Actes de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16), la seva X Jornada anual, amb el títol “Nous reptes – Deu anys de diàleg constructiu”.
La Jornada s’estableix en tres blocs. Després d’una salutació inicial (9.00 h) i l’obertura a càrrec de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya (9.15 h), en una primera part es faran intervencions d’institucions i àmbits socials representatius, amb la participació de l’Administració pública, sindicats i institucions acadèmiques. Un segon bloc està orientat a l’intercanvi d’experiències en el desenvolupament de la previsió social complementària, amb participació d’entitats gestores de fons de pensions, sindicats, comissions de control i promotors. El tercer eix serà la reflexió sobre el futur de la previsió social i la transcendència de la inversió socialment responsable, amb participació dels diputats al Congrés Joan Coscubiela (ICV-EUiA, Izquierda Plural) i Carles Campuzano (CiU).
Trobareu el programa a Internet:
https://www.ccoo.cat/pdf_documents/plans_fons_pensions_archivos/10_jornada/Programa%20V5%20Definitiu.%20Català.pdfOficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de juny de 2014Agenda:
Dijous 5 de juny de 2014
a partir de les 9.00 hores
Sala d’actes CCOO – Via Laietana, 16, planta baixa. BCNNou article de Joan Carles Gallego en el seu blog: ‘El malestar vota’

Nou article de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, en el seu blog, amb el títol «El malestar vota».