No a l'acomiadament per emmalaltir. Defensa els teus drets!

Foto La sentència del Tribunal Constitucional del passat 16 d'octubre, que permet l'acomiadament objectiu per absències intermitents, encara que aquestes siguin justificades, ha generat una gran indignació i alarma social. L'article de l'Estatut dels treballadors que ho permet, el 52.d, existeix des del 1980, però va ser amb la redacció donada per la reforma laboral del 2012 que es va endurir substancialment la seva aplicació, ja que es va suprimir la referència al volum total d'inassistències de la plantilla al centre de treball. Amb això s'individualitzava totalment el còmput que s'havia de considerar i es culpava la persona pel fet d'exercir el dret a una recuperació efectiva en el cas de malalties d'origen comú, entre altres drets.

Les persones treballadores es veuen abocades a no poder absentar-se justificadament del seu lloc de treball i a reincorporar-s'hi sense haver pogut recuperar la salut, amb el consegüent risc per a elles i per a la resta de la plantilla.

Davant d'aquest fet, CCOO i UGT convoquem concentracions el 27 de novembre davant al Congrés dels Diputats a Madrid i a les delegacions i subdelegacions del Govern de la resta de comunitats autònomes.

Feu clic per veure el manifest 'No a l'acomiadament per emmalaltir. Defensa els teus drets!'

Concentracions previstes a Catalunya:

Delegació del Govern.
Carrer de Mallorca, 278. 08037 Barcelona

Subdelegació del Govern.
Plaça de la Pau, 1, 25007 Lleida

Girona
Subdelegació del Govern.
Avinguda 20 de Juny, 2, 17001 Girona

Tarragona
Rambla Nova, 95, 43001 Tarragona
Davant de la CEPTA (Confederació d'empresaris de la Província de Tarragona)