S’assoleix un principi d’acord sobre el Conveni de la indústria flequera de la província de Barcelona

El preacord haurà de ser ratificat pels afiliats i delegats del sector en una assemblea convocada el 6 de juny

Ahir es va arribar a un principi d’acord sobre el Conveni de la indústria flequera de la província de Barcelona, amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, després d’una llarga i intensa reunió, i amb l’amenaça d’una vaga en el sector sobre la taula. La Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya fa una valoració positiva de l’acord, ja que ha permès desbloquejar el capítol salarial i millorar els permisos, i destaca la mobilització dels treballadors i treballadores del sector, que ha fet possible el desbloqueig de les negociacions i la consecució de l’acord.

El proper 6 de juny, la Federació Agroalimentària de CCOO ha convocat els seus afiliats i afiliades i delegats i delegades a una assemblea per ratificar el principi d’acord assolit ahir.

En matèria salarial, l’acord preveu uns increments salarials per sobre dels que plantejava la patronal i que s’aplicaran sobre el salari, les pagues extraordinàries i els plusos de degustació i de diumenge. Per al 2015 s’acorda el manteniment de salaris; per al 2016, un increment del 0,7% a partir de l’1 de juliol, i per al 2017, un increment de l’1% a partir de l’1 de gener; així mateix es consolidarà en taules un 0,3% d’increment el 31 de desembre del 2017. D’aquesta manera, durant la vigència del conveni tots els conceptes salarials s’hauran incrementat per sobre del 2%.

L’acord també estableix un augment de 10 a 15 hores per assistir a visites del metge i s’amplia el supòsit de visita mèdica a l’acompanyament de familiars de primer grau de consanguinitat. D’altra banda, es millora el preavís en cas d’aplicació de jornada irregular, que s’amplia a 7 dies.