S’assoleix un acord sobre el Conveni agropecuari de Catalunya

Finalment, aquest matí s’ha assolit un principi d’acord en el Conveni agropecuari de Catalunya, després d’haver aconseguit desbloquejar la negociació en matèria salarial. Totes les parts, tant els sindicats CCOO i UGT com les patronals Unió de Pagesos, JARC, IACSI i ASAJA, han fet un exercici de responsabilitat per evitar un conflicte en el sector.

La Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya valora positivament l’acord assolit, ja que recull algunes de les principals propostes de la plataforma sindical. L’acord inclou una nova estructura professional, segons la proposta tècnica de la Comissió de Treball, i una millora del permís retribuït, al qual s’afegeixen 8 hores per acompanyar familiars de primer grau de consanguinitat a visita mèdica.

En matèria econòmica, preveu una millora en l’escalat del complement per IT, i pel que fa als increments salarials, el manteniment de salaris per al 2015, un increment de l’1% per al 2016 i d’un altre 1% per al 2017.