Publicacions

• Categoria

Contribucio Sindicalisme

L’aportació de CCOO al sindicalisme de classe i nacional (març de 2023)

13 de març de 2023

El Seminari Salvador Seguí (Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya) fa un balanç de l’aportació de Comissions Obreres al sindicalisme de classe i nacional al llarg de més de mig segle d’història de Catalunya, en el marc de la commemoració del centenari de l’assassinat del “Noi del Sucre”.

La Cultura De La Pau Setembre 2022

La cultura de pau en la construcció nacional de Catalunya

8 de setembre de 2022

Aquest document analitza el moviment per la pau a Catalunya, en clau històrica i de present.

Descarregar

En defensa de la llengua catalana i per la promoció del seu ús social

16 de març de 2022

Document elaborat pel Seminari Salvador Seguí de la Fundació Cipriano García i aprovat per l’executiva de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya

Sindicalisme de classe i nacional 2008 – 2012

5 de desembre de 2012

La Comissió Obrera Nacional de Catalunya, la CONC, exhibim amb orgull el nostre caràcter de sindicat de classe i nacional per deixar clara la nostra pràctica sindical, que té el seu arrelament tant en els interessos del conjunt dels treballadors, superant l’estret marc del sindicalisme corporatiu, sectorial o d’empresa, com en una realitat històrica, cultural, social i políticament definida com és la nació catalana.

Mercat, globalització i nació

13 de juliol de 2011

A propòsit del debat sobre la unitat de mercat i el model d’Estat

Descarregar

L’ús social de la llengua catalana en el món del treball

20 de gener de 2010

L’ús social de la llengua catalana en el món del treball” és un document que recull els eixos bàsics del debat que s’ha dut a terme en el marc del Seminari Salvador Seguí, que és l’espai de CCOO de Catalunya dedicat a la reflexió estratègica al voltant del moviment sindical i de la seva concepció de classe i nacional.

Descarregar

Sindicalisme de classe i nacional

16 de febrer de 2008

Una de les aportacions més genuïnes de CCOO de Catalunya al llarg de la seva història ha estat la construcció d’un projecte sindical de classe i nacional. Un projecte que, pel que fa a les idees, s’ha convertit en hegemònic en el panorama sindical català.