CCOO rebutja l’ERO que ha presentat Johnson Controls Hitachi per acomiadar 140 persones a la planta de Vacarisses

CCOO d’Indústria rebutja l’ERO que ha presentat la direcció de Johnson Controls Hitachi per a l’extinció de 140 llocs de treball a la planta de Vacarisses. Després d’analitzar la documentació presentada i l’argumentació plantejada per la direcció de l’empresa en la reunió d’avui, CCOO denuncia que aquest expedient no està justificat i que, en realitat, respon a una decisió industrial estratègica del grup.

L’empresa ha obtingut beneficis en els darrers anys (11,3 milions d’euros el 2023, 13 milions el 2022 i 7 milions el 2021) i en dos anys ha duplicat tant el seu estoc com la plantilla, que ha passat de 400 a 900 persones, de les quals un 60 % és plantilla fixa i un 40 % personal eventual contractat mitjançant una ETT.

CCOO lamenta que l’empresa pretengui fer pagar a la plantilla la seva mala gestió de l’organització del treball, una situació que el sindicat està advertint en els últims anys, i sospita que l’empresa pretén avançar cap a un nou model industrial, amb més inversions en tecnologia i R+D i més personal tècnic qualificat, a costa de retallar llocs de treball de diferents departaments.

Per tot això, CCOO d’Indústria exigeix a la direcció de Johnson Controls Hitachi la retirada de l’ERO i que s’assegui a negociar un pla industrial de futur que permeti abordar la transició industrial de manera justa per als treballadors i treballadores de la planta de Vacarisses.