Una acció reivindicativa d’Acció Jove de CCOO visibilitza la greu situació de l’emancipació juvenil

Durant la jornada del Primer de Maig a Barcelona, Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya va organitzar una acció reivindicativa davant la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona amb l’objectiu de visibilitzar la greu situació d’emancipació juvenil que patim com a societat. El 2022, només el 17 % del jovent menor de 29 anys viu emancipat, i aquells que han pogut marxar de la llar familiar no tenen assegurades unes condicions de vida i treball dignes, ja que tant els salaris com la modalitat contractual i les jornades de la gent jove estan caracteritzades per la precarietat.

L’organització juvenil va situar una reproducció d’un pis de joves davant de la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona. Aquest pis, envoltat de notícies sobre la realitat laboral i de vida del jovent, també complia per a la seva entrada les típiques limitacions que el jovent es troba per poder accedir a l’habitatge. Reclamen pujades salarials, estabilitat a la feina, regulació dels lloguers i ampliació del parc públic d’habitatge, així com el control de preus.

La situació dels joves catalans és insostenible, i és per això que el tret de sortida a la campanya sobre l’emancipació juvenil que impulsa Acció Jove s’ha iniciat durant el Primer de Maig. Aquest pis recorrerà durant els següents mesos les diferents capitals de província de Catalunya amb l’objectiu de visibilitzar les diversitats emancipatòries que ens trobem al territori.