CCOO de Catalunya lamenta l’accident laboral que va ocasionar la mort d’un treballador subcontractat a l’empresa Borges

Ahir dilluns, 24 de setembre, va morir un treballador a Reus

CCOO lamenta l’accident laboral que va tenir lloc ahir, 24 de setembre, al recinte de l’empresa Borges a Reus, i vol transmetre el seu condol als familiars del treballador mort.

L’accident va ser una caiguda des de 10 metres d’alçada, quan el treballador feia tasques de manteniment al sostre de la teulada de la nau de l’empresa Borges, en una caiguda que va esdevenir mortal. Volem dir respecte a l’accident que tot accident és evitable si s’acompleixen les normes i s’adopten les mesures adequades. No es pot acceptar de cap manera mirar cap una altra banda i culpar al treballador mort, o no voler treballar seriosament la prevenció de riscos laborals.

A part de les causes i factors que han pogut desencadenar l’accident hi ha qüestions de condicions de treball que incrementen molt més les possibilitats dels accidents. En aquest cas, el treballador era un autònom contractat per una empresa de manteniment. És a dir, la vella “tècnica” de les empreses de descarregar costos i responsabilitats en tercers: mal símptoma. I segon mal símptoma: a l’empresa de manteniment no hi ha representants dels treballadors. S’ha constatat que on hi ha representants dels treballadors les condicions de seguretat i salut a la feina són molt millors.

CCOO, mitjançant els seus representants, ha estat al lloc de l’accident acompanyant a la Inspecció de Treball i també serà a la investigació de l’accident per la via de l’empresa principal. Cal esbrinar les causes de l’accident i reclamar accions clares i concretes que evitin nous accidents a les empreses involucrades. CCOO és i serà en la lluita contra la tragèdia dels accidents, malgrat que ni les direccions de les empreses ni l’administració de la Generalitat ni de l’Estat posen fàcil la tasca sindical de refer les condicions de treball de forma que siguin segures i saludables per als treballadors/es.

Barcelona, 25 de setembre de 2018