T’apuntes al joc d’escapada sobre els ODS?

La Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya ha desenvolupat un projecte divertit i original per acostar, des d’una visió crítica els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’agenda 2030. Amb el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, s’ha elaborat un joc d’escapada (escape room) sobre els ODS dirigit a l’alumnat de secundària i també al públic en general.

El joc d’escapada consisteix a desxifrar una sèrie d’enigmes amagats en dues maletes que permeten fer un recorregut al llarg de l’Agenda 2030. Té una durada aproximada de 45 minuts i permet jugar a 24 persones (tot i que se’n pot augmentar el nombre) en 4 equips de manera simultània, per tal que, de manera col·laborativa i competitiva vagin resolent els diferents enigmes proposats.

Per a poder realitzar el joc d’escapada només és necessari disposar d’una aula gran o dues aules petites amb unes taules per poder deixar les maletes i anar manipulant els diferents materials; així com també disposar d’un ordinador o un mòbil per cada grup (per poder fer la lectura d’un codi QR).

La dinamització de l’activitat va a càrrec de l’equip de la Fundació Pau i Solidaritat i la proposta metodològica es basa en una breu presentació dels ODS, el desenvolupament de l’activitat i un breu espai de conclusions. En finalitzar el joc d’escapada la Fundació Pau i Solidaritat facilitarà l’accés a una web i a una exposició virtual sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible així com un joc virtual d’escapada per aprofundir en l’agenda 2030.

L’activitat és gratuïta  i no generarà cap despesa per als centres interessats.

Joc Escapada Ods Top Secret
Joc Escapada Ods Instruccions