CCOO convoca concentracions a les seus de les principals empreses del sector de prevenció

CCOO i UGT inicien actuacions conjuntes davant del bloqueig del conveni de serveis de prevenció.  El 17 de juny estan convocades al migdia concentracions a les seus de les principals empreses.

CCOO i UGT inicien actuacions conjuntes davant del bloqueig del conveni de serveis de prevenció.  El 17 de juny estan convocades a les 12 hores concentracions a les seus de les principals empreses.

Davant la situació de bloqueig unilateral del procés de negociació col·lectiva per part d’ASPREN, ASPA i ANEPA.  Les organitzacions sindicals UGT i CCOO han decidit elevar la tensió del conflicte per aconseguir que es rectifiquin les posicions empresarials.  Per això, volen estendre l’objectiu de la seva lluita i fer-ne partícip la societat, i ho aconseguiran cridant més alt, més clar i en més llocs que els treballadors i treballadores exigeixen un conveni just i equilibrat per a les plantilles dels serveis de  prevenció aliens.

El proper 17 de juny s’han convocat concentracions a les seus de les principals empreses del sector.  Per territoris es distribuiran de la manera següent: Badajoz, Grup Preving; Madrid:,Aspy Prevenció; la Coruña, Taprega; Barcelona, Quirón Prevención, i València, Valora.

A l’enviament de cartes als grups parlamentaris, l’entrevista amb la Direcció General de Treball i el cicle d’entrevistes amb els partits polítics, s’uneix ara un calendari de mobilitzacions que comença amb aquestes concentracions, que també inclourà accions massives a les xarxes socials i d’altres  actuacions que es donaran a conèixer properament.  A més, CCOO adverteix que, si es manté aquesta situació de bloqueig, a la tardor es projectaran intenses protestes que requeriran del compromís, la implicació i la mobilització de les plantilles.

La gravetat del conflicte del sector de serveis de prevenció aliens, que afecta 20.000 professionals, el seu conveni està bloquejat ja fa tres anys, i mentre el sector bat rècords de beneficis, es produeix un empobriment sistemàtic de les seves plantilles (accentuat per la deriva inflacionista de l’economia nacional), sumat a unes càrregues de treball que són cada cop més excessives i perjudiquen un sector que és clau en el model de prevenció del nostre país.

CCOO vol deixar clar que utilitzarà totes les vies de les quals disposa: mediàtica, de protesta i judicial,  i que la confrontació no cessarà fins que la patronal s’assegui a negociar unes condicions dignes per a un sector que fa anys que està immers en una dinàmica de precarització que s’ha d’acabar. La convocatòria és demà 17, a les 12 h, davant la seu de Quirón Prevención (Llacuna, 166).