Els temps de treballs i la salut laboral: propostes sindicals

CCOO de Catalunya presentem les nostres reflexions i propostes en relació amb l’organització dels temps de treball i la salut laboral, les quals han sigut construïdes col·lectivament en el marc del cicle de debats “Treballar menys, repartir els treballs i viure millor” que el sindicat va engegar amb l’objectiu de reflexionar sobre els usos dels temps i la reducció de la jornada laboral i de construir propostes concretes.

CCOO de Catalunya reivindiquem una senda progressiva de reducció de jornada laboral, organitzada en funció dels sectors i de la negociació col·lectiva, que suposi un repartiment corresponsable de les tasques de cura i domèstiques i que no exposi les persones treballadores a una sobrecàrrega de feina o a més riscos laborals.

Treballar menys ha de tenir en compte la salut laboral, i per això vam realitzar diferents sessions de debat específicament centrades en els aspectes de salut, per aportar i enriquir el debat general des del punt de vista de la salut laboral.

Aquest document recull les reflexions, les conclusions i les propostes sorgides en aquests sessions específiques al voltant de les implicacions que per a la salut laboral tenen els usos dels temps i la reducció de la jornada laboral.

Descarrega’t i llegeix el document “L’organització dels temps de treballs i la salut laboral”

Consulta també el document Treballar menys, repartir els treballs i viure millor”

Amb el suport de:

Logo Gene Prevenvencio